Nu Online
Momenteel zijn er 137 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ervaringen huwelijksdag

  8-11-2009 12:49:57
Wij zijn 17 oktober getrouwd en nu alles achter de rug is, wil ik onze postitieve ervaringen graag delen.
Voor de keuze van de feestzaal hebben we wel 10 zalen bezocht:
- Pauwkenshof in Destelbergen: dit vonden we een mooie zaal, een zeer vriendelijke en punctuele gastvrouw. Enige nadeel was dat deze zaal zeer duur is: 6 euro voor een fles water! En het water zat niet in de drankenforfait inbegrepen. Als je weet hoeveel water er gedronken wordt, dan loopt de rekening hoog op. Ook voor stoelhoezen vroegen ze 6 euro per stoel. We hebben een offerte gevraagd en gevraagd of ze iets in de prijs kon wijzigen vb water in drankenforfait inbegrepen. Dat heeft ze dan wel gedaan, maar er kwamen dan nog andere kosten bij zoals tafelversiering, en 5 euro voor koffie voor de mensen van het dessertenbuffet (waar we dus vanuit gingen dat dit in de drankenforfait voor het dessertenbuffet zat meegerekend). We hebben hier dus niet voor geopteerd. Na een aantal weken belde ze me op. Ik zei dat ze te duur waren en dat we voor een andere zaal waren gegaan, waarop ze zei ' misschien konden we nog wel iets van de prijs doen'. Ik vind dit wel spijtig, vooral omdat, toen we de offerte vroegen, we reeds meldden dat ze duur waren. Dus, als je deze zaal wil, best nog wat aandringen, blijkbaar willen ze toch nog wat zakken in hun prijs.
- Hof ten Bosse: mooie zaal, maar we hadden niet zo'n goed gevoel bij de gastvrouw, aangezien je minimum met 90 man op het avondfeest moet zijn als je een zaterdag wilt. We zijn onlangs naar een trouwfeest geweest en we vonden de bediening wat tegenvallen. Het duurde soms wel meer dan 5 minuten eer iedereen aan een tafel zijn eten had. Ook werkten ze bijna uitsluitend met jobstudenten, en dat merk je wel. De openingsdans begon maar om kwart voor twee, en dat vind ik dus veel te laat.
- zaal tybeert in Eksaarde: mooie zaal, maar we hadden van vrienden gehoord dat de akoestiek er zeer slecht is en dat je met moeite de mensen naast jou kan verstaan.
- Den Orchidee in Lokeren: mooie zaal, maar daarnaast zijn er nog 2 kleinere zalen die niet zouden gebruikt worden, maar ik vond dat je dan een leeg gevoel kreeg. De inrit naar de parking vond ik trouwens lelijk: er stonden langs de zijkant stapels kratten water en andere drank. Je kon dit perfect zien vanuit de grote veranda, wat ik dus een minpunt vond. Ook hadden we niet zo'n goed gevoel bij de man.
- We hebben uiteindelijk gekozen voor het geuzenhof in Massemen (Wetteren). We vonden het een zeer mooie en gezellige zaal en een mooie parking. Michael komt iets afstandelijker over, maar zijn vrouw Sylvie is echt een hele lieve dame. De bediening liep zeer vlot. Zij werken niet met jobstudenten voor de bediening, pas achteraf voor het dansfeest waren er 2 jobstudenten, maar dit was niet storend. De bediening van het eten ging vlot, iedereen aan een tafel werd bijna gelijktijdig bediend. Vooraf hadden we gehoord dat ze zuinig waren op hun wijn, maar dit hebben we niet gemerkt, ze kwamen echt vaak rond met wijn. Ook het eten zelf was zeer goed: pompoensoep met heilbotsnippers, voorgerecht: snoekbaars op een bedje van blanke botersaus, hoofdgerecht: varkenshaasje met seizoensgroentjes en pomme dauphinois. Het dessertenbuffet was ook zeer goed: flensjes, chocoladefondue, zeer lekkere chocolademousse en nog verschillende andere dessertjes. We vonden dit echt zeer goed en ik kan deze zaal dan ook heel erg aanbevelen!

Het trouwkleed: aangezien we pas in april beslist hebben van in oktober te trouwen moest het zeer snel gaan. Ik heb dan ook maar bij 3 winkels langsgeweest. Couture Rachel in Temse: vriendelijke vrouw, maar ik heb daar niet echt mijn goesting gevonden. Couture Annie in Gent: verschrikkelijk. Ik kreeg op 20 minuten tijd, 5 trouwkleedjes over mijn hoofd gestoken. Ik kan je zeggen: als je in een kleed stapt en optrekt naar boven, of een kleed over je hoofd gestoken krijgt dat dit qua gevoel dag en nacht verschil is. Ik heb maatje 36. Als ik kleedjes van maatje 40 aankreeg, deed ze zelfs geen moeite om af te spelden zodat ik een beter beeld zou krijgen als het aansluitender was. Toen ik haar vroeg of ze de prijzen eens wou opschrijven zei ze: tis toch allemaal hetzelfde, allemaal onder de 1000 euro. Op 20 minuten stond ik dus terug buiten met een veschrikkelijk slecht gevoel. Het plezier van trouwen begint al met de passen van een trouwkleed en vind ik dus echt wel belangrijk. Daarom dat ik bij Linea Lin in Lochristi zeer graag ben langsgegaan: zij stelt je op je gemak, ze luistert naar wat je hebt voor wensen. Dan toont ze een aantal kleren en moet je zeggen wat er goed of niet goed aan is en dan toont ze de kleren die aan je verlangens voldoen. Ook het passen gebeurt in een leuke, gezellige sfeer. Ze dwingt je niet van snel te beslissen. Mijn trouwkleed is eentje van Modeca geworden bij Linea Lin. Ik kan deze winkel echt aanraden. Linda is een zeer toffe dame, is niet opdringerig en de kwaliteit van haar werk (er moest nog wat ingelegd worden) is zeer hoog!

De fotograaf was Jasmine Debels uit Laarne. Ook een zeer toffe dame. In de prijs was ook een verlovingsshoot inbegrepen zodat we al een beetje gewoon konden worden aan het voor de camera staan. Een paar weken voor de trouw zijn we met haar nog iets gaan drinken. Zo heb je op de trouwdag niet het gevoel dat je met een vreemde aan het werken bent. We voelden ons op ons gemak bij haar en dat zie je ook aan de foto's!

Een ceremoniemeester vind ik een absolute must. Ik heb al huwelijken gezien zonder ceremoniemeester waar het aan de kerk steeds een chaos was. Maar ik had wel geen zin om daar veel geld aan te hangen. We hebben gekozen voor ceremoniën Baert uit Eksaarde. Bij hem hebben we ook onze ceremoniewagens besteld. De oldtimer was een fantastische ervaring. Bovendien kon het dak eraf wat voor zeer mooie en afwisselende foto's zorgde. Paul heeft het echt goed gedaan als ceremoniemeester.

Onze Dj tot slot was DJ Michel van DJ ludwigs. In tijden van mexicaanse griep was het een geruststelling te weten dat ze bij DJ ludwigs altijd wel een dj op reserve hebben, vandaar dat we voor hen gekozen hebben. Van DJ Michel zijn we zeker tevreden.

Ik hoop dat als je info zocht ivm feestzaal of winkel of dergelijke dat je iets wijzer bent geworden. Natuurlijk: dit zijn onze indrukken, voor anderen zijn andere zaken belangrijker en krijg je dus een andere beoordeling.

Tot slot heb ik nog een tip voor de toekomstige trouwertjes: geniet van je dag. Het wordt vaak gezegd, maar het is wel zo. Toen een vriendin onlangs trouwde was ze op van de zenuwen en dat zag je gans de dag aan haar. Spijtig vind ik. Op onze foto's zie je ons tweetjes ontspannen en genieten van de hele dag. Mensen zeiden het ook: jullie zijn echt aan het genieten'! En dat is zeer leuk om te horen! Dus: zorg ervoor dat alles geregeld is, en daar mag je stress voor hebben. Maar op de dag zelf moet je beseffen dat je alles gedaan hebt om het goed te organiseren en dat het nu toch te laat is om nog iets te veranderen. Geniet er gewoon van!

vele groetjes
Katia

Katia
14-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 1139


Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-11-2009 13:47:25

Allereerst: proficiat!!!

Zijn er al fotootjes die we kunnen bekijken?

Groetjes,

Véro



Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik8-11-2009 14:10:55

Hey Katia

Eerst en vooral proficiat en bedankt voor al die info, die zal hier zeker en vast van pas komen :-)

Ik ben ook bij Linea Lin geweest maar daar heb ik dan mijn zin niet gevonden en bij couture Anny in Gent wel... Zo zie je dat iedereen verschilt van smaak hé.

Ben alvast heel blij voor jou!

Geniet maar van de toekomst en van jouw kersverse echtgenoot :-)

Groetjes
Deborah 17/7/10


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...