Nu Online
Momenteel zijn er 26 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

cadeau's

  8-10-2009 13:34:13
hey!

Je leest hier regelmatig dat er verschillende gasten op het avondfeest verschijnen zonder de bijhorende cadeau. Wij hebben daar eigenlijk geen last van gehad.
Alleen hebben wij geen enkele cadeau gekregen van de broer, zus en haar vriend van mijn man. Is dit normaal????? Ik persoonlijk vind helemaal van niet. Volgens mijn man til ik hier gewoon te zwaar aan. Ik vind het gewoon vreemd dat je als naaste familie aan de eretafel zit, meefeest, zonder kaartje, cadeau of enige andere moeite (niets voor zijn vrijgezellen, geen sketchke, enz dat hebben zijn vrienden allemaal geregeld)
groetjes

joke
1-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1478


Marc
14-11-2009
 Meld misbruik8-10-2009 14:24:21

Ik zou het mij ook niet te veel aantrekken hoor. Was het leuk, een dag om nooit te vergeten? Zoja, wat maakt dat cadeau nu uit. Denk er het uwe van, steek een denkbeeldige middelvinger op en laat het wat het is. Aan ruzie heeft niemand wat en is er sowieso al genoeg. Er zal altijd wel iemand zijn waar je je om één of andere reden aan stoort die dag.

Bij ons is het mijn broer, mijn getuige notabene, trekt zich van ons huwelijk ook niks aan. Geen vragen hoe de voorbereidingen verlopen. Geen tijd in vrijgezellendag gestoken, want 6 maanden is niet lang genoeg om er tijd in te steken natuurlijk. Zelfs een opmerking dat hij misschien enkel komt tekenen want zijn vriendin is zwanger en wie weet heeft ze hem nodig. Ze komt niet mee, want stel je voor dat er iemand met de Mexicaanse griep rondloopt. Ben echt teleurgesteld, maar heb mezelf beloofd er mij die dag niets van aan te trekken en mij te amuseren met de rest. Het kon en kan altijd erger. Wat ik al heb mogen meemaken. Dubbelgeboekte feestzaal, halve zalen genodigden voor het eten die een uur te laat zijn en dan al blijken gegeten te hebben, het bestelde dessertenbuffet niet aanwezig, veel te warme zalen zodat iedereen buiten staat ipv op het feest. Allemaal veel erger vind ik persoonlijk.

Groetjes
Marc



Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik8-10-2009 15:29:45

Nee, Joke,

Ok, je mag het je misschien niet te veel aantrekken, maar ik zou daar ook niet blij mee zijn, hoor! Allee, wa's da nu? Juist van hen zou je toch de grootste cadeau moeten krijgen? (niet dat we het doen voor de cadeau's, maar toch!) M'n zus of broer zouden moeten trouwen, ik zou hen toch een ferme cadeau geven! Da's toch normaal?

Bij Ventje hebben broer en zus telkens elk 250 euro gegeven. Nu krijgen wij de uitnodigingen van z'n broer, aangezien die drukker is. Toch een mooi cadeau, waar wij heel blij mee zijn.

Nee, niet dat ze iets móeten geven, maar ik vind een cadeau van je (schoon)broers en -zussen doodnormaal!

En natuurlijk zijn er ergere dingen, er gaan ontelbare mensen dood van de honger en wij spreken over dessertbuffetten, maar dat maakt jouw zaak niet.

Ik ben het met je eens.

Wendy



barbara
17-7-2010
 Meld misbruik8-10-2009 15:47:46

Mijn schoonvader betaalt voor de genodigden van zijn kant (dus zussen, tantes, nonkels, neven, nichten, vrienden van schoonhouders etc...). In principe betaalt hij ook voor mijn schoonzussen en hun vriend, dus waarom moet ik dan nog iets verwachten van hen? Ze hebben geïnvesteerd in een mooi kleedje (en een mooi kleedje voor ons nichtje van een jaar), hebben meegefeest en meebetaald voor mijn vrijgezellen, zijn geïnteresseerd in de voorbereidingen etc. Hun aanwezigheid is voor mij al voldoende, ze hebben al genoeg betaald.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-10-2009 17:18:17

Wij hebben van onze broers een ferme cadeau gekregen (gaat toch over enkele honderden euro) en als zij trouwen, krijgen ze dus een even groot cadeau terug.

Ok, het is niet leuk, maar ik zou er gewoon mijn lessen uittrekken voor als zij ooit trouwen!

Groetjes,

Véro



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik8-10-2009 19:15:03

Wij hebben ook niks gekregen van mijn schoonzus en schoonbroer. Van mijn broer en zus wel! Maar toen mijn schoonmoeder na de trouw langskwam bij ons thuis heeft Bart dit toch laten horen. Ik had een mand op tafel staan met alle kaartjes die we gekregen hadden. Hij heeft dan gezegd dat we niks, nog geen kaartje van hen hadden gehad. (mijn schoonmoeder had wel gesponsord) Enkele dagen later hebben we dan toch nog 100 en 250 euro op onze rekening zien verschijnen. Sech, ik was daar toch ook voor in m'n gat gebeten hoor. Allé, waar trekt dat op. Als't dan nog armoezaaiers zouden zijn ok, maar das al niet het geval. Ze "waren het vergeten" kwam mijn schoonmoeder nog vertellen!?!?!? Niemand 'vergeet' dit, maar zij 2 natuurlijk wel????
Ik zou je man dan wel er toch ook iets van laten zeggen hoor. Als ze het dan nog vertikken...

groetjes, Carolina



Jessica
26-11-2009
 Meld misbruik8-10-2009 20:58:34

Hallo,

Kan niet uit ervaring meespreken, mijn "toekomstige" heeft geen broers of zussen, maar zou toch ook teleurgesteld zijn. Een kaartje is toch het minste wat je kan geven als je op een feest uitgenodigd wordt.

Groetjes Jessica
26/11/2009



Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik8-10-2009 21:40:58

Hoi
Ik heb een beetje het omgekeerde voor gehad: mijn ene zus en broer hebben een mooie storting gedaan. Maar mijn andere zus haar man had onze uitnodigingen ontworpen (en hier héél veel tijd in gestoken).
Een fantastisch cadeau natuurlijk! Nu gaf ze ons de dag zelf ook nog eens een luxe bongobon cadeau!!
We hadden zelf voor mijn getuigen (mijn zussen) ook een bongobon cadeau gegeven, voor een etentje. Ik voel mij nog steeds gegeneerd dat zij zoveel gegeven hebben aan ons en wij 'maar' een simpele bon.
't Is ook iets hé ;-)
xxx





Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik8-10-2009 22:26:01

Sinds wanneer zijn er geschreven regels dat zoiets "moet"?
Ik ga gewoon niets verwachten (qua omvang) en ALLES (!), groot of klein, is mooi meegenomen. Die mensen zijn daar omdat ik ze er bij wil of mijn aanstaande om die mensen geeft.

Ik ga ni achterbaks doen, ik HOOP er op, want financiën mogen gespijsd worden, maar da's nog iets anders dan 't te verwachten en van bepaalde personen.
Een geslaagd feest en dat die mensen ervan genieten is voor mij belangrijken dat wat/hoeveel ze er voor gegeven hebben.

Ik snap wel dat 't voor teleurstelling kan zorgen als je 't verwachte, maar goed, reden te meer om zo min mogelijk te verwachten, dan valt 't alleen maar mee. Meter worden van m'n eerste neefje/nichtje is al supergeschenk, daar kan m'n zus dat jaar al ni over :p.
Hopen maar dat ik daadwerkelijk ni teleurgesteld ben hé als ik de cadeaus/enveloppes open doe (of er mis).

Hoe dan ook, niet vergeven zou ik er niet voor doen, dat gaat wat te ver, teleurgesteld misschien, ik kan de theorie mooi ophangen maar weet ni hoe de praktijk zal gaan.



joke
1-8-2009
 Meld misbruik9-10-2009 11:57:05

hey!

Ik vind het gewoon spijtig dat ze geen moeite gedaan voor ons huwelijk en dan ook nog eens geen cadeau hebben gegeven. Ik ga hier zeker geen ruzie voor stoken, maar het ligt toch beetje op mijn lever... We hadden een schitterende trouwdag en die is daar zeker niet minder mooi door geworden.
By the way hun kledij werd betaald door mijn schoonouders. Daarnaast waren er verschillende vrienden/vriendinnen die ook in het nieuw waren, aanwezig op de vrijgezellen en toch een cadeau hebben gegeven.
Ik ben gewoon van het standpunt dat als je ergens naartoe gaat, dat je dan iets meebrengt (dat hoeft ABSOLUUT geen grote cadeau te zijn) zeker als je naaste familie bent. Mijn vriend vindt van niet en blijkbaar hebben onze beide standpunten medestanders :)
bedankt voor de reacties!!



silke
27-2-2010
 Meld misbruik9-10-2009 12:24:59

ik denk dat ze daar gewoon niet aan gedacht hebben. toen mijn zussen trouwden, heb ik ook geen cadeau gegeven, maar toen was ik nog student. Heb daar toen eigenlijk ook nooit bij stilgestaan, maar denk dat mijn ouders wel voor mij bijgerekend hebben toen...

grts



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik11-10-2009 11:28:00

Ik ben het helemaal met u eens Joke. Het is niet meer dan logisch dat je iets geeft als uw broer/zus trouwt, was me da nu!
Als ze bv veel tijd en geld gestoken hebben in vrijgezellenfeest ofzo, dan verwacht ik niets meer met trouw, maar bij ons wordt alles redelijk beperkt gehouden, en ik verwacht van mijn broers dan ook niet dat zij helpen met de voorbereiding. Maar als ik zelfs geen klein cadeautje zal krijgen van hen, dan zal ik wel slechtgezind zijn hoor!
(Maar ik ben er zeker van dat mijn moeder hen er daar tijdig aan zal doen denken;-))


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...