Nu Online
Momenteel zijn er 71 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

13 dagen getrouwd: een verslagje

  25-9-2009 14:36:52
Hallo allemaal,

wij zijn 13 dagen getrouwd en deze nacht teruggekomen van onze huwelijksreis!
Ik heb echt al genoten van de laatste weken!

12 september 2009 was dus onze dag! We waren meer dan een jaar verloofd dus we hadden veel tijd om alles voor te bereiden. Toch zijn er dingen die je pas tegen het einde aan kunt doen, zoals tafelschikkingen, bruidsuiker, ... Een week ervoor had ik nog wel zenuwen, maar de dag ervoor helemaal niet meer. We hadden ons voorgenomen om die vrijdagmiddag geen grote zaken meer te doen. We hadden geboekt in een welnesscenter om een sauna te nemen en jacuzzi en dergelijke. Ik heb mij toen echt wel kunnen ontspannen in tegenstelling tot wat ik eerst dacht. Ik heb die nacht voordien nog goed kunnen slapen. We hebben nog samen geslapen. Wij wonen namelijk al enkele jaren samen en de ontvangst zou 's morgens ook bij ons plaatsvinden. Om 6u20 ben ik opgestaan en om stipt 7u zat ik bij de kapper. Om 8u was ik bij de visagiste en om 8u20 was ik al terug thuis.Dan had ik nog ruim te tijd om iets te eten en mijn kleed aan te trekken. Tegen 9u30 was ik volledig in orde. Mijn man is toen van bij zijn zus, die slechts enkele huizen verder woont, naar ons huis gekomen en heeft aangebeld. Totdantoe had ik nog geen zenuwen gehad, maar om die deur open te doen was het toch even spannend... Hij zag er zeer goed uit en hij had een mooi boeket voor mij bij. Daarbovenop had hij een halsketting bij zich. Deze had hij speciaal laten maken door de goudsmid die ook onze ringen had gemaakt. Ik wist niets van het ontwerp. Het is echt een prachtig halsnoer dat perfect bij mijn kleed past hoewel hij mijn kleed nooit gezien had. Tegen 10u zijn we naar het stadhuis vertrokken waar om 10u30 het wettelijke gedeelte werd afgehandeld. Na de receptie op het stadhuis hebben we de familiefoto's op de grote markt (sint-niklaas) genomen. Tegen 12u waren we terug bij ons thuis samen met de suite om een broodje te eten. Tegen 13u15 zijn we naar de kerk vertrokken. Toen we daar aankwamen gierden de zenuwen echt door mijn lijf! Al de mensen die daar stonden te kijken! Voor ons was de kerk het belangrijkste ogenlbik van de dag. In de viering werd de diepere betekenis van onze liefde duidelijk. Ik had altijd gezegd dat ik niet zou beginnen wenen bij het zeggen van de beloften en dat mijn man de eerste zou zijn, maar ... tja, de emoties werden mij toch te veel toen ik mijn persoonlijk geschreven geloften uitsprak. Ik heb me wel nog kunnen herpakken. Mijn tekst kon ik bijna niet meer lezen door mijn vochtige ogen. Twas echt een kippenvel moment. Na de kerk zijn we foto's gaan nemen aan het kasteel van Cortewalle te Beveren. Dat was een heel ontspannend uurtje. Onze fotografe heeft dat goed aangepakt. Het resultaat hebben we nog niet gezien. Tegen 16u30 waren we aan de feestzaal, Hof van Keulen. Het weer was 's morgens niet zo heel goed: winderig, maar zonder regen. We hoopten altijd dat we onze middagreceptie hadden kunnen buitendoen en dat is ook zo gebeurd. Toen we uit de kerk kwamen is het weer namellijk verbeterd. Af en toe een zonneschijn en niet te koud. Tegen 17u kwamen de mensen voor de receptie. Ze kwamen allemaal goed gespreid dus dat viel ook goed mee. Tegen 19u waren de laatste buiten en dan ben ik even naar het toilet kunnen gaan en heb ik me opgefrist. Tegen dat dat achter de rug was, waren de eerste gasten van het avondfeest er. Het eten was lekker en allemaal mooi getimed. Tegen 22u kwamen de gasten voor het dansfeest en hadden wij voldoende tijd gehad om te eten. Tegen 22u30 zijn we met het dessert kunnen beginnen. De openingsdans was rond 23u30 dus nog een mooi uur vonden wij. Er waren geen vrienden of familieleden die een sketch of dergelijke hadden voorbereid, zoals we gevraagd hadden, dus dat zat goed. Onze openingsdans was op het lied van de film 'The mask of zorro': i want to spend my lifetime loving you'. We hadden een paar danspasje ingestudeerd en iedereen bleek onder de indruk van onze dans. Daarna hebben we nog met onze ouders gedanst en vervolgens kon het feest lostbarsten! Tegen die tijd had ik andere schoenen aangedaan wegens pijn aan de voeten van het lange rechtstaan. De dansvloer heeft altijd vol gestaan! Tegen half 4 hebben we zelf gevraagd aan de dj om af te ronden door onze openingsdans nog te spelen. Er waren nog enkele familieleden en vrienden, maar je merkte dat het op zijn einde liep en ik wou het mooi kunnen afsluiten. Tegen 5 uur waren we thuis, moe maar zeer tevreden. Alles was die dag verlopen zoals gepland. Er is niets onverwachts gebeurd. Ik heb die dag helemaal geen stressmomenten gehad, behalve goede spanning, en ik heb kunnen genieten. Toen we de volgende dag wakker werden, kon ik niet goed geloven dat we dat allemaal hadden meegemaakt. Zoal het cliché zegt, het gaat allemaal zeer snel. Je moet proberen om ervan te genieten en van elk moment bewust te zijn. Er is die dag geen enkel rustmoment. Je aandacht wordt contstant door iedereen en alles opgeeist.
Toen we de volgende dag in onze tuin gingen, bleek dat er een hok en een geit stonden! De vrienden van de scouts hadden dit als cadeau geregeld. We hadden gezegd dat ze niets aan ons huis mochten doen (gezien onze recente verbouwing), maar hebben ons verrast met een geit! We vinden dit een schitterend cadeau!
Zoals ik al vermeldde had ik pijn gehad aan mijn voeten. Dat was de volgende dag nog altijd zo. Tegen donderdag 17/09 toen we op reis vertrokken, kon ik het 's morgens niet meer houden van de pijn aan de nagel van mijn dikke teen. Ik ben dan nog gauw naar de huisdokter gegaan. Die heeft met een naald vocht en bloed vanonder mijn nagel gehaald. Mijn nagel zal nu stilaan afsterven en een nieuwe zal moeten groeien. Het was die ochtend dus nog even stressen, want om half 12 kwam men ons halen om naar de luchthaven te gaan. De dag nadien heeft mijn man ook nog eens met een naald vocht vanonder mijn nagel gehaald, want de druk was weer opgestapeld. Ik had wel goede schoenen, ze knelden nergens. Waarschijnlijk was de nagel van mijn dikke teen te lang geweest en door op een hak te staan, steun je sterk op je tenen... tja: tip: nagels knippen!
We zijn naar Kusadasi (Turkije) op reis gegaan met een all-in formule. We hadden dit pas op 5/09 geboekt. Het was daar echt prachtig! We hebben van alles hard genoten. In tussentijd hebben onze ouders voor onze hond en onze geit gezorgd. Sinds vannacht zijn we dus terug thuis. Ik vind het jammer dat het allemaal achter de rug is. Ik zit hier toch met een beetje een leeg gevoel... maar er zijn zeer mooie herinneringen en nog veel foto's die moeten bekeken worden!

advies:
Hof van Keulen: mooie grote zaal en het feest was in orde. Tijdens de voorbereidingen vonden we ze echter niet professioneel.
fotograaf: Tiffo Design: zeer toffe madam. Ze heeft die dag zelf nog onze bedankingskaarten gemaakt zodat we deze hebben afgegeven op het avondfeest. dat was heel leuk en gemakkelijk achteraf.
bloemen: plaatselijke bloemist 'Fleurien'
ringen: plaatselijke goudsmid 'Stavelic'
DJ: DJ Caroline (onze overbuur)
kleed: pronovias Reyes gekocht bij Le Chapeau te Antwerpen: tevreden / schoenen van Van Loock: mooie en goede schoenen (slechte tenen)
kostuum: Wellens
geen ceremoniemeester

Hopelijk zijn jullie hier iets mee. Ik weet dat het een lang verslag is. Voor diegene die het einde gehaald hebben, bedankt om dit te lezen. Ik vind het zelf altijd leuk om te lezen hoe iemand zijn dag is verlopen. Allemaal nog veel succes met de voorbereidingen en geniet van jullie dag! Als er nog vragen zijn, mag je me deze gerust stellen.

Bedankt ook allemaal voor de tips en het advies dat ik van dit forum heb gehaald! Waarschijnlijk ga ik hier nu wel minder tijd spenderen. ;-)

Caroline en Wim

Caroline M.
12-9-2009
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1539


Laura
11-7-2009
 Meld misbruik25-9-2009 14:46:58

Proficiat Caroline!
Ik heb het einde gehaald en het was een heel mooi verslag! Het is zo fijn om te lezen dat het weeral een fantastische dag was voor een van de bruidjes ;-)

Geniet nog mooi na en hopelijk is ondertussen je teen al genezen he ;-)

Groetjes, laura



annelies
8-5-2010
 Meld misbruik25-9-2009 16:52:52

Ook van mijn kant proficiat! alles is vlekkeloos verlopen en tof dat je toch zoveel mogelijk geprobeerd hebt ervan te genieten! Bedankt ook voor het advies, en moge de lijn verder gezet worden in de toekomst met een gelukkig huwelijk!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-9-2009 18:23:49

Proficiat, mede-huwelijksvoorbereidingsavond-koppeltje (oef!)!!!
Ook voor jullie was het, zo te lezen, een prachtige dag! Zo hoort het ook!
Maar nu ben ik wel benieuwd naar een fotootje, hoor!

Groetjes,

Véro (van op de huwelijksavond bij Agnes)



franka
10-7-2010
 Meld misbruik25-9-2009 21:36:17

ale kan niet wachten tot de mijne er is
als ik dat zo lees heb je echt een toffe dag gehad
maar een vraagje als je zegt dat je gewoon geen moment rust hebt ben ik een beetje bang heb al twee kindjes hoe zal dat dan verlopen trouw pas in juli is het aan te raden om savonds een oppas te hebben
groetjes franka



Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik28-9-2009 11:52:49

@franka: ik bedoelde met geen moment rust, dat er wel altijd iemand is die met jou komt babbelen. Het is ook zo dat ik zelf geprobeerd heb om met iedereen een praatje te maken. Zo ben je wel een hele tijd bezig. Als je al kinderen hebt, zullen de mensen ook wel begrijpen dat je met hen bezig bent. Ik weet niet of je broers of zussen hebt, maar die kunnen altijd meehelpen en een oogje in het zeil houden. Ik kan niet inschatten of je echt een oppas nodig hebt.
veel succes ermee!
groetjes, Caroline



Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik28-9-2009 12:00:11

Hey Caroline,

Hier ook het einde gehaald en het was heeeel mooi om te lezen! (die verslagjes zijn ook altijd leuk é!) Het klinkt alsof je heel erg genoten hebt. Ja, alles is nu gepasseerd, maar je kan nog genieten van de herinnering, en de foto's die nog moeten komen..

Nu gaat je huwelijk écht van start! Geniet ervan, meid!

Liefs,
Wendy


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info