Nu Online
Momenteel zijn er 207 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nog 2 dagen! Geloften onthouden of niet?

  16-7-2009 20:23:14
Hoi allemaal.

Met nog maar 2 daagjes op de teller (wat is het ongeloofelijk snel gegaan!!!) is alles tiptop in orde en geregeld! Alles zal echt van een leien dakje gaan en gelukkig ook want de zenuwen beginnen te spannen...

Onze geloften zijn gedrukt in ons misboekje, maar nu weet ik niet (en kan het niet aan de pastoor vragen want die komt pas morgenavond terug) of ik de gelofte vanbuiten moet kennen of mag aflezen?

Wie heeft hem vanbuiten geleerd en wie afgelezen?

Groetjes,

Saskia,
18-07-2009

Saskia

Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1055


ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik16-7-2009 20:31:37

Ik zou ze nie van buiten leren want door de stress ga je misschien dingen vergeten of heb je misschien een black out.
Aflezen komt natuurlijk ook redelijk stom over, ik zou het gewoon een beetje spontaan houden, je weet toch ongeveer wat je wil zeggen, persoonlijk vind ik niet dat het exact hetzelfde moet zijn als in het boekje, maar das mijn mening.
Veel succes!
Groetjes



tami
26-6-2010
 Meld misbruik17-7-2009 0:52:25

Hi Saskia,

zoals Annelies hieronder opmerkte, vrees ik ook dat je van pure zenuwen je tekst zou kunnen "vergeten" of door elkaar halen of zo... De pastoor weet ook wel dat het bruidspaar meestal zenuwen heeft en ik vermoed dat, als je grosso modo zegt wat in je misboekje staat maar dan met je eigen woorden, dat dat even goed is, hoor.
Trouwens, de pastoor zal je op zo'n moment zeker niet 'op de vingers tikken' hiervoor. Wees maar gerust.
Kop op, het komt heus wel goed !
Groetjes



nele
8-8-2009
 Meld misbruik17-7-2009 10:01:30

Hey Saskia,

Onze pastoor heeft gevraagd om onze geloften op een mooi papier te drukken. Onze getuigen moeten dat dan vasthouden voor ons zodat we het kunnen aflezen. Hij zei dat er wel enkele het vanbuiten leren maar dat die het soms wel vergeten door de zenuwen.

groetjes,

Nele
08-08-09



Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik17-7-2009 10:06:12

Hallo,

Wij hadden onze trouwgelofte ook in het misboekje gezet. De dag ervoor dan de gelofte een beetje geleerd dat we ongeveer wisten wat we moesten zeggen, maar ik ging ervan uit dat we op het moment zelf ze toch niet meer vanbuiten gingen kennen :-) En dat was ook het geval :-D We hebben ze gewoon uit ons boekje afgelezen en niemand die daar commentaar over had hoor! Men was heel enthousiast over onze geloftes!

Nog veel succes en geniet van je dag!

Groetjes,
Katrien
Reeds 28 dagen getrouwd!



annelies
9-5-2009
 Meld misbruik17-7-2009 11:14:47

Hallo,

Bij ons waren de beloften gedrukt in het misboekje en de getuigen dienden dit vast te houden (op aanraden van de ceremoniemeester), zodat wij ze gewoon moestten aflezen. Het ging als volgt de getuige van mijn echtgenoot hield het boekje vast voor mij zodat ik niet hoefde om te kijken en de getuige van mij hield het boekje voor mijn echtgenoot vast.
Want van buiten leren kan maar als je zenuwen hebt dat vergeet je dit volgens mij.
Alvast een mooie dag gewest en geniet er met volle teugen van want is zo vlug voorbij.

groeten,
Annelies 09/05/09



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-7-2009 13:30:26

Bij ons zal het net zo gaan als Annelies zegt, dus de getuigen houden de boekjes vast, zo kan je naar het boekje kijken, maar ook af en toe eens naar je liefste.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/



Joke
25-4-2009
 Meld misbruik18-7-2009 10:51:04

Wij hebben ze vanbuiten geleerd en het luidop zeggen ging zonder problemen, kwam zelfs spontaan over omdat we ze echt wel kenden.
Maar inderdaad: geen haan die er naar kraait als je ze zou aflezen hoor !

Veel plezier vandaag !


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...