Nu Online
Momenteel zijn er 49 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voorbereidingen

  15-7-2009 11:36:22
Als je hier enkele berichten leest op het forum heb ik toch mij bedenkingen. Ofwel bestaan er geen mannen meer met eigen mening ofwel zijn de bruidjes in spe, echte controlefreak's geworden.
De bruidegom mag niet alleen zijn eigen kostuum gaan kiezen, trouwboekjes, uitnodigingen, alles wordt door het vrouw voorbereid. Trouwen doe je toch samen... De bruidegom van tegenwoordig is het niet meer.

Franky
9-9-2009
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 891


Inge
14-7-2009
 Meld misbruik15-7-2009 11:46:17

Euh? Ik denk dat ieder koppel daar zelf over beslist. Bij mij is mijn vriend zijn kostuum gaan kiezen en ik zal het pas zien op het moment dat hij bij ons thuis komt aanbellen. Hij heeft mijn boeket gekozen, heb alleen gezegd welke kleur er best in zit. De boekjes enz hebben we samen gekozen.
Nu is het alleen zo dat ik de meeste dingen in elkaar steek omdat ik twee maanden verlof heb en hij nog moet werken tot een paar dagen voor onze trouw. Dus ik heb de misboekjes in elkaar gestoken, de menukaarten gemaakt, de bellenblaas voor de kindjes enz.
Ik denk dat vrouwen gewoon meer bezig zijn met alle details en dat mannen daar niet van wakker liggen (bv wie waar moet zitten enz). Maar laat iedereen toch doen waar hij zich het beste bij voelt! Uiteindelijk is het jullie dag en moet je je toch niet aantrekken wat anderen daarover denken!
Inge (1/8/09)



katelijne

 Meld misbruik15-7-2009 11:48:39

:-)
wij doen alles samen hoor (alé ja, mijn kleedje niet natuurlijk), het enige wat ik alleen gedaan heb was de zoektocht naar een fotograaf, dat interesseert mijn ventje niet zo. Alle teksten in het misboekje, bloemen, zijn kostuum, uitnodigingen.. doen we samen. Das juist gezellig! Samen op stap naar de verschillende bloemisten en zo, en lekker keuvelen over ons droomhuwelijk :-)

Maar soit, ieder doet wat ze zelf leuk vinden.



nele
8-8-2009
 Meld misbruik15-7-2009 11:51:56

Hey Franky,

Echte mannen bestaan er nog met hopen hoor, geen paniek :)
Mijn ventje heeft het waanzinnig druk met zijn job en laat daarom heel wat zaken aan mij en de schoonmama's over.
Wat het controlefreak zijn betreft, jah, daar ga je zelf zo ver in als je wil eh. Je kiest toch zelf hoe hoog je de lat legt.
Maar wat er ook allemaal van aan mag zijn ... ik ben zeker dat elke bruidegom en zijn bruidje zullen genieten van hun dag. (hoop ik toch, is de bedoeling eh)

veel plezier met de voorbereidingen
Nele
080809



Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik15-7-2009 11:54:37

Dag Franky,

Volgens mij is het normaal dat de vrouwen meer doen, de mannen zijn vaak blij dat de vrouwen alles in handen nemen. Ikzelf heb ook de meeste voorbereidingen gedaan (waar mijn ventje heel blij om was!). En bijv het misboekje heb ik alleen geschreven, hij heeft het achteraf dan nagelezen. Mijn ventje heeft zelf gevraagd mee te gaan voor zijn kostuum! Dus het niet op de vrouwen steken ;-)

Volgens mij ligt het vooral aan de mannen dat de vrouwen zoveel het heft in handen nemen :-) Zijn wij dan controlefreaks omdat we alles goed willen voorbereiden? Ik vind alvast van niet :-)

Groetjes



Yentl
22-5-2010
 Meld misbruik15-7-2009 11:59:18

Hey Franky,
ik heb dit hier ook al opgemerkt. Maar misschien is het zo dat de bruidjes meer actief op het forum aanwezig zijn dan de bruidegoms :-)
Ik ben ook van mening dat je samen trouwt en dus ook SAMEN alle voorbereiding doet en over alles samen beslist, behalve bij ons mijn trouwkleed dan en mijn toekomstig ventje zijn trouwkostuum. Hij wil graag dat ik meega bij het kiezen omdat hij niet goed weet van hoe of wat maar de keuze ligt volledig bij hem. Ik vind super leuk alles samen te bespreken, zo leer je elkaar ook nog dat ietsje beter kennen.
Kortom voor mij betekend het trouwen ook effectief alles samen doen, van voor de voorbereidingen tot... de dood ons scheidt ;-)

Groetjes Yentl
22/05/2010



Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik15-7-2009 12:09:06

Ik sluit me aan bij de vorige reacties...
Alles samen maar ik denk dat wij wat meer actiefer op dit forum zitten??

Vraagje:
Wat heb jij al allemaal gepost hier, zelf ontworpen, samengesteld, ... dus uit eigen initiatief gedaan? :-)

gr.
Tess



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-7-2009 12:12:57

Ik denk toch ook wel dat mannen en vrouwen die voorbereidingsperiode op een totaaaal andere manier beleven!
De meeste vrouwen dromen al van hun huwelijk van toen ze nog klein waren (dan moet ik steeds denken aan die ene scène uit Friends, waar Monica ook haar huwelijk gaat plannen). Mannen liggen daar minder van wakker...
Bij mij op het werk zijn het bijna allemaal vrouwen, er ging geen dag voorbij of er werd wel iets gezegd of gevraagd over ons huwelijk. Bij mijn venteke zijn het dan weer allemaal mannen, die zijn daar véél minder mee bezig. Dat merk je ook aan de bevestigingen ivm je gastenlijst: wie moet je nabellen? De mannelijke collega's van mijn venteke...
Mannen zijn daar eerder gemoedelijker in, denk ik. 'Dat loopt wel los', denken ze.
Vrouwen hechten ook meer belang aan details, heb ik de indruk. Alles moet perfect zijn.

Ach ja, ieder zijn eigen manier van werken, zeker? Zoals ook in het getrouwde leven... Communicatie is belangrijk! Wie de uitvoering op zich neemt is niet van belang, als je het er samen maar over eens bent en als je alles maar kunt bespreken met elkaar, als je compromissen kunt sluiten...

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/



Franky
9-9-2009
 Meld misbruik15-7-2009 12:51:06

Het is waar dat mannen en vrouwen dit anders beleven, dat ik merk ik bij mezelf ook. Maar toch bereiden we alles samen voor. Kledij zijn we elk apart gaan kopen. Aan het kerkboekje en uitnodigingen ben ik momenteel bezig. Praktische zaken voor de kids bijvoorbeeld is mijn toekomstige mee bezig. Iedereen doet het uiteraard op z'n manier maar het viel mij gewoon op. Er komen ook weinig mannen op het forum.



SOFIE

 Meld misbruik15-7-2009 12:56:18

Hier is het meeste in mijn handen terechtgekomen.

Ik heb ook al meermaals van mijn tong laten rollen dat wij SAMEN trouwen en dat hij ook wel iets mag doen. Dan doet hij dat wel, maar als ik dat niet zeg dan zou ik echt alles alleen moeten doen.
Wees gerust, ik zou ook liever hebben dat hij zelf wat meer initiatief zou nemen!

Het is niet zo dat de meeste mannen niets MOGEN, in vele gevallen gaan ze er vanuit dat de vrouwen dat wel zullen regelen.

Wat hij wel helemaal alleen heeft gedaan is zijn vrijgezellenweekend georganiseerd. Daar moest ik echt niet bij helpen.... (heeft dit zelf geregeld, want de heren gaan op survivalweekend).

grtz



Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik15-7-2009 13:07:47

Dit is dan ook maar een forum om van gedachten te wisselen, er moet hier niet zo zwaar aan getild worden :-)
De meeste mannen zijn er nu eenmaal minder mee bezig dan de gemiddelde bruiden.
Mijn man heeft ook heel veel gedaan maar zoals al gemeld werd, als je de vrijgezellen bezig ziet is het best om maar de teugels over te nemen. Je kunt maar beter starten zoals je bedoeld verder te gaan !
:-))



Katrien
3-10-2009
 Meld misbruik15-7-2009 13:41:43

Hey!

Ik zit op het forum, da's waar, maar er is niets dat zonder zijn mening gebeurd is!
Elk ding, zelfs het kleinste detail heeft hij mee beslist :)

Het geeft mss het gevoel dat meer vrouwen ermee bezig zijn (en ik betwijfel dat feit niet hehe) maar de mannen hun participatie valt ook niet te onderschatten.

Zoals iemand hieronder reeds vermelde, de mannen houden zich vaak bezig met de grote lijnen en de vrouwen met de details!
Heerlijk toch ;-)

Groetjes!



Sofie

 Meld misbruik15-7-2009 13:44:45

Mijn vriend heeft liever dat ik alles regel, hij wil gewoon van de dag genieten en heeft geen zin en tijd om alles te regelen
Uiteindelijk zoek ik alles op, overleg ik met hem en beslissen we dan samen
Ideaal voor hem toch?
Ik denk dat vrouwen sowieso meer planners zijn op dat vlak en zolang beide partijen er gelukkig mee zijn zie ik het probleem niet?

Sofie



TomTina

 Meld misbruik15-7-2009 15:32:07

Dag Franky,

Wij hebben alles samen gedaan behalve zijn trouwkostuum en mijn trouwkleed. Ik vind persoonlijk ook dat je alles samen moet regelen en samen tot een beslissing moet kunnen komen. En bij ons is alles vrij vlot verlopen.

Groetjes,

Tina



Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik15-7-2009 17:42:46

Hier regel ik ook het meeste hoor... Ik doe al het opzoekingswerk, telefoontjes, etc...
Maar als er iets moet beslist worden doen we het samen. En ik laat alles eerst zien aan mijn ventje voor ik erin verder ga...
Ik heb ook meer tijd dan hem dus vandaar dat ik grotendeels alles regel. Onze kledij zullen we waarschijnlijk wel apart doen. Maar voor de rest vraag ik altijd zijn raad en mening!
Ik denk ook aan veel meer dan aan mijn ventje, hij staat er allemaal niet zo bij stil wat er moet gebeuren.

Groetjes!



Isolde

 Meld misbruik15-7-2009 19:26:49

Ik sluit me aan bij de vorige reacties; vrouwen zijn gewoon beter in organiseren en hebben meer oog voor detail. Als er een communiefeest, doopfeest of zelfs als je man zijn vrienden laat komen voor een pokeravond weet-ik-veel is het toch ook altijd de vrouw die alles praktisch regelt? Die bv zorgt dat er genoeg eten in huis is... (en hare vent een boodschappenlijstje meegeeft) Vrouwen nemen dat van nature gewoon in handen.(de meesten toch, er zullen wel uitzonderingen zijn). Mannen en vrouwen hebben gewoon een rol te spelen en je kan daar feministisch over doen zoveel je wil, het is vaak gewoon nog zo (wel niet in die extreme mate van 50 jaar terug, dat was ook té). Voorts heb ik ook soms de indruk dat de trouw business en deze site nét wat meer op de vrouw dan op de man gericht zijn. Omdat marketeers weten dat vrouwen de organisatie meestal leiden:)



Isolde

 Meld misbruik15-7-2009 19:30:54

Waarmee ik niet wil gezegd hebben niet samen te belissen, ik had het enkel over het opzoekingswerk. Mijn partner is altijd blij als hij enkel nog mee de knoop moet doorhakken en vertrouwt in mijn goede smaak dat ik ook echt de beste opties eruit heb gepikt. (wat uiteraard altijd zo is ;-))



Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik15-7-2009 21:02:55

ja, misschien bent u wel een homo omdat u hier rondzwerft op dit forum als ENIGE man!



Sara
12-9-2009
 Meld misbruik15-7-2009 23:23:51

@ Katrien: ??? Wat is dat voor een opmerking? En er zijn trouwens nog al mannen op het forum geweest hoor.

Maar nu terzake: Ik doe hier ook het meeste. Mijn vriend zegt altijd dat er nog tijd genoeg is, maar met nog 59 dagen op de teller, is dat niet meer zoveel tijd. Maar dat zei hij al van in het begin. Ik zoek heel veel op, we bekijken alles samen, mijn vriend denkt erover na, geeft zijn mening, we beslissen samen, en ik bel dan de mensen op, maak afspraken,... hij doet dat gewoon niet zo graag allemaal. Leven en laten leven he! Hij heeft ook wel al zaken geregeld hoor: pastoor gebeld, met fotograaf afspraken gemaakt, hij heeft op voorhand gezegd welke trouwkleedjes hij mooi vindt (zonder dat ik dat moest vragen :-)), en hij gaat zelf voor zijn kostuum kijken.
Vrouwen zijn daar mss inderdaad, ALGEMEEN GEZIEN, stipter in...
Aan allen, bruidjes en bruidegommen; veel plezier nog!



Franky
9-9-2009
 Meld misbruik16-7-2009 0:01:07

Ja hallooo, homo??? We hebben samen al 2 kinderen en hebben beslist om 12 september te trouwen. Amaai, hoe hevig kunnen aanstaande dames uit de hoek komen. Weer een man minder op het forum, groetjes.



Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik16-7-2009 11:49:28

Nee, Franky, kom maar terug!!

Ik zie aan mijn ventje dat hij ook heel romantisch ingesteld is hoor! Die heeft helemaal alleen een heus verlovings-verrassingsweekend in elkaar gebokst!

Ik merk ook dat wij allebei een bepaalde visie hebben over hoe we willen trouwen, gelukkig komen we hier meestal wel in overeen.

Wel is het zo dat ik nu al veel zit te zoeken en vergelijken, zonder dat hij daar al mee bezig is. We doen alles stap voor stap, maar mijn fantasie verdwaalt dan wel eens richting tafelversieringen en zo, terwijl we nog 331 dagen te gaan hebben. We kiezen alles samen, en zitten ook vaak samen achter de computer om keuzes te maken. Wel is het zo, denk ik, dat ik er nu wel meer mee bezig ben dan hij, maar dat ligt gewoon aan mij, veel te voorbarig :-) Ik smijt me dan op fora terwijl hij wel eens rondvraagt bij zijn vrienden en collega's.. Elk zijn manier om ideetjes op te doen, die we dan wel samen bespreken:-)

Groetjes,
Wendy



Tamara
9-10-2009
 Meld misbruik16-7-2009 11:58:50

Franky, het klopt wel een beetje wat je zegt, al kan je natuurlijk niet veralgemenen ;) In mijn vrienden- en kennissenkring ben ik ook al veel koppels tegengekomen waarbij de man zorgt voor het aanzoek en de ring en vanaf dan op de achtergrond verdwijnt... Gewild of ongewild? Dat wil ik in het midden laten, want volgens mij heb je enerzijds mannen die zich niet zo erg interesseren in het hele gebeuren en anderzijds vrouwen die hun huwelijk al quasi gepland hebben nog voor ze de ideale man ontmoet hebben ;)
Ik kan van geluk spreken, want mijn toekomstig ventje vindt het best wel leuk om mee te denken over de grote dag. Veel doen we samen, maar elk apart hebben we al ideeën aangebracht die we gevonden hebben door in ons eentje op het internet te zoeken.
't Is eigenlijk best wel jammer dat er niet zoveel mannen op het forum komen, want ik ben zeker geïnteresseerd in ieders kijk op het huwelijk!



Katleen
1-8-2009
 Meld misbruik17-7-2009 11:54:54

Hey Franky,

Ik ben zeker geen controlefreak, verre van!
Maar mijn aanstaande is een zelfstandige workaholic die gewoon geen tijd heeft om zich met de praktische kant bezig te houden. We zijn samen voor zijn kostuum gaan kijken, want anders had hij er nu nog geen, twee weken voor onze trouw :-)
Hij heeft er absoluut geen benul van wat er allemaal komt kijken bij een huwelijk, in het begin dacht hij echt dat hij dat op een weekendje wel eens allemaal in mekaar kon knutselen!

Intussen staan we vlak voor onze trouwdatum (1 Augustus) en hij heeft nog steeds geen schoenen, een afspraak bij de notaris is nog altijd niet gemaakt, de hapjes zijn nog niet in orde (gelukkig een heel relaxte traiteur die er geen probleem mee heeft)...

Dus als ik het zelf niet doe, wordt het gewoonweg niet gedaan. Onze trouwdag gaat voor hem nog vol verrassingen zitten ;-)

Groetjes
Katleen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...