Nu Online
Momenteel zijn er 128 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eigen keuze muziek in de kerk??

  14-7-2009 16:41:11
Hallo bruidjes,

Wij zijn zaterdag gaan kijken naar een trouw die doorging in de kerk waar wij normaal gaan trouwen.. Het was niet de eerste keer dat we naar die kerk gingen (nog maar recent verhuisd), maar het was totaal niet zoals verwacht..
De muziek waren allemaal kerklieden (Ave Maria ed) en het was allemaal redelijk ouderwets. Nu hoop ik dat wij wel onze eigen muziek gaan mogen kiezen en dat het een persoonlijkere mis is dan die van zaterdag want het was echt niet zoals alle andere trouwen die we al zagen (in andere kerken).
Zijn er onder jullie toekomstige bruidjes die geen keuze hadden in de muziek enzo??
We mogen in november eens met hem gaan praten, maar ik ben nu ongerust..

Groetjes,
Bren.
22 mei 2010

Brenda
22-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1272


annabel
12-6-2010
 Meld misbruik14-7-2009 16:49:27

cho bij mijn weten mag je de muziek altijd zelf kiezen.zou dat ook niet zien zitte hoor ;)
zou het graag wat houde in dat Enyagedoe

ale succes zou ik zeggen en veel regelplezier

annabel
12-06-2010



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-7-2009 17:52:46

Voor onze pastoor was het gelijk, maar we moesten uiteraard wel 'liefdevolle teksten' kiezen.
Ik heb tijdens de huwelijksavond van het dekenaat ook al van andere koppels gehoord, dat hun pastoor hen wel beperkingen oplegde. Zo was er een koppel dat verplicht live-muziek moest voorzien. Ook zijn er priesters die erop staan dat het Nederlandse teksten zijn, zodat je op zijn minst al verstaat wat er in je tekst wordt gezegd.
Maar niet te veel panikeren, zou ik zeggen. Tegen ons hadden ze ook gezegd dat het geen gemakkelijke man is op dat gebied, maar hij was heel vriendelijk en wij hebben helemaal niks aan onze viering moeten veranderen! Wij werken zelfs met een powerpoint en groot scherm. Was allemaal ok.
Bij het eerste gesprek met de pastoor zal hij wel al wat aanwijzingen geven, hoor.

Succes!

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/



heidi

 Meld misbruik15-7-2009 8:54:41

wij mochten van de pastoor alles kiezen, alleen een paar opgelegde teksten (waarin we nog de keuze hadden) moesten in de mis verwerkt worden. Ik moet nu wel zeggen dat wij een nogal moderne pastoor (pater) hebben, de mis was prachtig en helemaal ons ding met onze muziek



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik15-7-2009 14:02:46

Het is niet omdat je voor Avé Maria kiest, dat je ouderwets bent. Vind ik trouwens veel mooier dan die eigentijdse muziek. En dat er priesters zijn die liever live muziek hebben, dat begrijp ik ook. Anders zit je daar maar stom te luisteren naar een cd'tje. Als er live muziek is, kun je nog naar iets kijken.



Brenda
22-5-2010
 Meld misbruik15-7-2009 14:06:40

Sorry, het was niet om iemand te beledigen met een Ave Maria-keuze, maar ik ben er zeker van dat u de mis ook niet modern zou hebben gevonden. Ik heb blijkbaar een verkeerd voorbeeld genomen om het u uit te leggen.

Mijn excuses!



Tine
28-8-2010
 Meld misbruik20-7-2009 19:27:22

Mijn schoonzus trouwde in een klein kapelletje met een heeel conservatieve pastoor die geen moderne muziek in zijn kerk wilde! Ze moesten verplicht het orgel gebruiken en moesten daar ook nog eens verplicht de organist bijnemen die dan ook nog eens 250 EUR vroeg.
Het is dus niet in alle parochies rozegeur en maneschijn :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...