Nu Online
Momenteel zijn er 203 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe namen op enveloppe schrijven? Getrouwd versus samenwonend

  4-5-2009 13:20:52
Hallo,

Hoe schrijven jullie de namen op de uitnodigingen? Ik had gehoord dat het als volgt moest:

Getrouwd koppel:
Dhr. en Mevr. Marc Janssens-Joossens

Indien samenwonend:
Jhr. Marc Janssens en Juffr. Anja Joossens

Klopt dit?

Wat schrijven jullie dan precies op de kaartjes (voor avondfeest of receptie) in de uitnodiging? Schrijven jullie dan bijvoorbeeld "Marc en Anja" of "U beiden" of "Dhr. en Mevr. xxx"?

Sorry voor de vele vragen maar ik zou het graag juist en correct schrijven, vandaar...


Mieke

Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 3100


tami
26-6-2010
 Meld misbruik4-5-2009 14:06:18

hi Mieke,

voor getrouwde koppels kan je de formule hanteren in jouw vb. Wij vermijden evenwel om voornamen te schrijven ; dus Dhr. en Mw. Janssens-Joossens.

Voor samenwonenden kan je eveneens je eigen vb. gebruiken.

En voor je receptie/avondfeest kaartjes : hoe formeler je het wil houden, hoe meer "Dhr. en Mw." maar "Marc en Anja" klinkt wel veel persoonlijker en intiemer, vind ik.
Groetjes.





vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik4-5-2009 14:30:01

wij hebben overal Dhr. & Mevr. opgezet,
ongeacht of ze getrouwd waren of samenwonend,

zelfs bij neven/nichten die een vaste relatie hebben maar zelfs nog niet samenwonen, hebben we dit zo gedaan, we hebben er zelfs leuke reacties op gekregen

is natuurlijk te zien hoe 'correct' je dit wilt doen .. wij hebben het zo gedaan, vonden dit eigenlijk gewoon 'mooist'



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik4-5-2009 14:56:32

Wij hebben het heel simpel gehouden; de achternamen met daaronder de voornamen. Niks van dhr of juffr. Ik kon er ook niet goed aan uit.

groetjes, Carolina



Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik4-5-2009 16:29:30

Hallo,

Wij hebben het ook gewoon heel simpel gehouden. Achternamen en voornamen met het adres. Bij sommigen waar we het zelf zijn gaan insteken zelfs gewoon de voornamen of tante X en nonkel Y. Vond dit dan persoonlijker.

Groetjes,
Katrien
19/06/2009



Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik4-5-2009 20:17:39

Hey, je moet er wel aan denken dat samenwonenden nu ook dezelfde status hebben als gehuwden (met samenlevingscontract). Zou zeker geen onderscheid maken.
Zou ook enkel singles met juffrouw aanspreken.
Of gewoon de namen vermelden, het klinkt leuker en het hoeft niet meer zo stijf als vroeger.
Groetjes.



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik8-5-2009 14:05:23

hey Mieke

Wij zijn de meeste uitnodigingen persoonlijk gaan afgeven dus daar kan ik je niet op antwoorden, maar voor de naamafroeping hadden we wat hetzelfde probleem.
Bijna niemand van onze vrienden is getrouwd. Ik vind dat je dhr & mevr achternaam enkel afroept als je getrouwd (of misschien verloofd bent). Uiteindelijk is dat net het verschil. En voor de rest had ik dus enkel de voor-en achternamen van iedereen apart opgeschreven.
De man van onze trouwzaal zei dat het tegenwoordig sowieso voor alle koppels werd afgeroepen met de achternaam van de man.
Wij hebben daaraan toegegeven, maar vinden dit eigenlijk niet echt correct.
Andere mensen vinden dat maar vanzelfsprekend, maar goed... Je moet je buikgevoel volgen hé


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info