Nu Online
Momenteel zijn er 106 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

antwoorden uitnodigingen

  26-4-2009 10:54:20
Hallo medebruidjes,

Op 6 juni 2009 trouwen we. We hebben gevraagd aan de familie om voor 6 mei een antwoordje te geven of ze komen of niet, tot op heden hebben we nog geen antwoord gekregen voor mijn vaders familie. Zou ik nog even wachten of zou ik al een mailtje sturen ter herinnering van dat ze nog niet hebben geantwoord?

Tine
6-6-2009
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1158


Ellen
23-5-2013
 Meld misbruik26-4-2009 11:07:21

wij trouwen 23 mei, ze konden laten weten tot gisteren.. Ik weet van 40 personen nog niets :s

Ik wacht nog even af.. En dan ga ik rondbellen



tami
26-6-2010
 Meld misbruik26-4-2009 11:09:13

Tine,

ik zou mijn antwoordmail klaarhouden voor verzending vanaf 6 mei, voor al de personen die dan nog niet geantwoord hebben, maar niet vroeger, jullie hebben immers zelf de gasten tot 6 mei tijd gelaten om te reageren.
Dat is de grootste min aan het hele gebeuren hé, het wachten. Begrijpelijk. Nog even geduld, binnen 2 weken mag je ze beginnen "bombarderen" met emails ;o))



Laura
11-7-2009
 Meld misbruik26-4-2009 11:56:03

Oh ik krijg het van zo'n mensen he. Het liefst zou ik hen dan willen annuleren. Moesten ze nog willen komen, zou ik zeggen pech, je had de tijd om te bevestigen.
Maar dat kan je natuurlijk moeilijk maken en anders zou het maar een triestig feest zijn en komt er mss ruzie van natuurlijk.
Maar het zijn echt geen manieren. Wij gaan ze morgen opsturen en ze hebben tijd tot 15 juni, ik ben eens benieuwd.
Het zal idd vanaf dan bellen zijn. Daarom zeker altijd een buffer voorzien tussen de deadline voor de genodigden en het laten weten aan de feestzaal want zo'n gevallen komen precies toch overal voor.
Veel succes nog!!

Groetjes, Laura



ellen
4-7-2009
 Meld misbruik26-4-2009 12:07:37

@laura goh, laura... nu ben je echt wel over the top aan het reageren.

de mensen hebben toch nog wel ff tijd he. om hen dan te willen annuleren.
bij ons hebben ze de tijd tot 1 mei en ook bijna niemand die via een email of belletje bevestigd heeft.

wij hebben bijna alle uitnodigingen persoonlijk afgegeven en de mensen zegden toen allemaal dat ze gingen komen.
tja, zou het ook leuk gevonden hebben moesten ze nadien nog eens bevestigd hebben. je weet immers nooit of er iets tussen gekomen is of niet.

enfin, ik begin ook te bellen vanaf +- 5 mei ofzo.
de mensen die ik nu zie vraag ik het gewoon en dan duid ik dit op mijn lijst aan. die reageren allemaal: allez, dat weet je toch dat wij komen?!!!"
groetjes ellen



Laura
11-7-2009
 Meld misbruik26-4-2009 14:32:55

Ja, de mensen kunnen toch wel lezen: VOOR + datum, dat is er niet na he! Het is toch niet jou taak om mensen te gaan bellen, ok, we doen het wel maar het hoort niet.
Ik heb echt gewoon iets tegen de eigenschap van te laat zijn, dat gaat over te laat komen als iets te laat laten weten...
Ze weten toch ook dat we op dat moment nog zoveel dingen moeten doen...
Is ook niet leuk als je met iets enthousiast afkomt en uiteindelijk laat de helft niets weten.
Bij persoonlijk gaan uitnodigen is iets anders. Ze zeggen idd dat ze gaan komen, en denken dat ze hiermee hun antwoord hebben gegeven. Maar ik heb tegen iedereen gezegd van dat liefst nog formeel te laten bevestigen. Mja, mss is het overdreven, maar je zet er niet voor niets een deadline op he!




sofie
1-8-2009
 Meld misbruik26-4-2009 15:19:17

Ik vind dat wachten op antwoorden één van de moeilijkste dingen bij het organiseren. Maar ook vooral het aantal ontgoochelingen dat je te verwerken krijgt, van mensen waar je echt op had gerekend, en die het al meer dan een jaar weten...



tami
26-6-2010
 Meld misbruik26-4-2009 16:41:45

Beste medebruidjes,

ik kan Laura's standpunt hieronder alleen maar bijtreden.
Er bestaat zoiets als beleefdheid, en als iedereen beleefd is, hoeft niemand zich druk te maken. Waarom is het voor sommigen voor een trouwfeest niet nodig om te bevestigen maar lopen diezelfde mensen voor het boeken van hun reis of kopen van tickets van een concert, de benen van hun lijf ? Omdat een bureau niks vandoen heeft met excuses ! Ik erger mij ook te pletter aan vrijpostigheid, vooral in een tijdperk waarin post, telefoon, internet en gsm bestaan. Het is trouwens altijd eenzelfde soort mensen met wie dit voorvalt.
Ik heb een man gekend die het anders aanpakte : voor zijn huwelijksfeest had hij antwoordkaarten gemaakt waarop in rood te lezen stond : niet antwoorden = niet komen ! En het kan verbazen maar iedereen heeft mooi op tijd geantwoord. Ik denk dat ik dat ook doe want als ik het zo zie, zal ik mij toch maar zitten druk maken...
Groetjes.



Laura
11-7-2009
 Meld misbruik26-4-2009 17:25:43

Dank u Tami, gelukkig iemand die nog beleefdheid kent ;-)
Leuke tip maar de uitnodigingen zijn al gedrukt!
Btw, bedankt voor je lieve bericht op onze trouwsite! Je bent altijd welkom in de kerk al je wil ;)
Groetjes, Laura



Tine
6-6-2009
 Meld misbruik26-4-2009 17:29:19

Ik geef Laura ook wel gelijk... er is beleefdheid en geen beleefdheid. Het is niet aan de bruid(egom) om te vragen of ze komen of niet. Ik ga er eigenlijk van uit dat ze niet komen als ze niet iets laten weten, maar dan zijn er mensen die er vanuit gaan dat het logisch is dat ze komen zodat ze niks laten weten. Ik ga ze zeker na de deadline contacteren via email of telefoon want het zou toch jammer zijn als je betaalt voor mensen die niet komen of als ze komen en er is geen plek voor hen voorzien. Maar ik ben wel een beetje ontgoocheld... ik geef ze nog twee weken de tijd.

Groetjes



candy
23-5-2009
 Meld misbruik27-4-2009 21:45:59

Wij trouwen de 23ste mei en ze moeste antwoorden tegen de 23ste april. Helaas hebben we er een stuk of 10 die niet antwoorden.
Ik heb gemaild, gebeld, voicemails achterlaten.. noem het op.
Als ze niet antwoorden.. komen ze gewoon niet.
En ze kunnen niet binnen als ze niet op de lijst staan. Regels van de feestzaal en ik vind dat maar goed ook.



candy
23-5-2009
 Meld misbruik27-4-2009 21:48:54

Ze hebben wel nog ff tijd.. en de meesten antwoorden de dag zelf nog.. dus laad je batterij op van je gsm.. want ik verzeker u .. ze bellen nog.. ofwel vinden ze het een evidentie dat ze komen.. heb je de familie al ingeschakeld dat ze kunnen informeren of ze komen?.
wij hebben dit eerst zo gedaan..


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info