Nu Online
Momenteel zijn er 159 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alternatief voor receptie?

  29-3-2009 22:07:20
Mijn vriend en ik zijn vollop aan het twijfelen of we een receptie zouden geven of niet. In het begin waren we er rotsvast van overtuigd dat we dit niet zouden doen, maar al snel bleek dat het toch nodig zou zijn. We hebben nl. heel veel kennissen en collega's en die kunnen we niet allemaal uitnodigen op het avondfeest omdat de zaal hier niet groot genoeg voor is. Een fuif achteraf zien we niet zo zitten omdat een groot deel van de mensen die we op de receptie willen uitnodigen wat "ouder" is. En een receptie vinden we dan weer een beetje "stijf" en je krijgt toch zo'n beetje het gevoel dat je net niet goed genoeg bent om op het avondfeest uitgenodigd te worden. Toch willen we die mensen graag op onze dag uitnodigen, maar op een andere manier. Iemand tips/ervaringen/een leuk alternatief?
Bedankt!

Vera
22-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1437


inge
27-6-2009
 Meld misbruik29-3-2009 22:57:09

Wanneer trouw je?
Wanneer dit in de zomer is, juni, juli of augustus kan je overwegen om een open-lucht receptie te geven aan een buitenverblijf of zo.
Zo doen wij het in ieder geval. (een buitenverblijf)
Dit vraagt wel heel wat organisatie, maar wij zien het helemaal zitten! Veel plezier!



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik30-3-2009 8:16:51

Tja, dat komt toch zo'n beetje op hetzelfde neer hé. Toch bedankt voor je reactie.



Geert
4-7-2009
 Meld misbruik30-3-2009 8:43:32

Wij geven ijsjes na de kerk, zo hoeven we niet iedereen uit te nodigen, maar diegenen die naar onze viering komen, krijgen dan wel een extraatje.

Valerie
04/07/09



Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik30-3-2009 11:31:28

Misschien een trouwborrel? (met het systeem babyborrel in het achterhoofd). Dat is losser dan een receptie en kan je eventueel op een ander moment doen, zonder dat het een echte trouwfuif is. En daar kunnen de oudere mensen zich ook perfect amuseren.



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik30-3-2009 14:11:03

moeilijk..

als je het op dezelfde dag wil doen, dan zit je denk ik al snel op het idee van een receptie. Want meer tijd dan dat heb je gewoon weg niet op de dag zelf.

wij hebben ook geen receptie gedaan, omdat ik het ook zo vind van 'je mag wel komen, maar je bent niet belangrijk genoeg om naar het avondfeest te komen'

(ieder zijn mening he)

Binnenkort zijn we uitgenodigd op een huwelijksborrel, idd ook enige tijd na het huwelijk.




Saskia
18-4-2009
 Meld misbruik30-3-2009 14:55:36

Inderdaad moeilijk.
Vorig jaar ben ik naar een receptie geweest waar een volksdansgroep (waar de bruidegom lid van was) een optreden gaf. Dat gaf iets extra's aan de receptie, iets dat de genodigden van het avondfeest niet te zien kregen en waardoor het niet "maar" een receptie was. Ik heb ook al geweten dat er live muziek was op een receptie. Ook dat geeft het gevoel dat de receptie niet als iets minderwaardigs gezien wordt, vind ik.



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik30-3-2009 15:40:19

Hmmm ja, dat laatste is misschien niet zo'n slecht idee; een live groepje. Dat doet me zelfs aan iets denken! Bedankt voor de tip!



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik30-3-2009 19:24:35

Wanneer trouwen jullie? Als jullie voor de middag trouwen en liefst op een zaterdag, kan je een broodjes lunch organiseren ipv een receptie. Zo heeft de suite ook ineens eten 's middags.

groetjes, Carolina



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik30-3-2009 20:48:19

Hey Carolina,
Wij trouwen inderdaad op een zaterdag, maar pas om 12u30 voor de kerk (we trouwen op een andere dag voor de wet). Het zou eventueel wel kunnen, maar het idee erachter is ongeveer hetzelfde denk ik.



inge
27-6-2009
 Meld misbruik30-3-2009 23:24:37

Aja Vera, ik heb je eerder die reactie gegeven over onze receptie op het buitenverblijf. Bij ons komt ook een dixiebandje spelen, leuk denk ik, losse sfeer hoop ik!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik31-3-2009 14:31:26

Wij dachten ook eerst geen receptie te geven, maar we moesten toch nog trakteren nadien voor collega's en eigenlijk waren er toch nog enkele kennissen die we wilden vragen, dus... Wij trouwen op vrijdag, zaterdag rusten we uit en voor zondag heb ik de eetzaal van onze school afgehuurd. Bij mooi weer houden we een receptie met belegde broodjes buiten, anders binnen. Een beetje hetzelfde idee als een babyborrel dus... En goedkoper dan een receptie! Op een receptie kost één mini-hapje al gauw €1 en nu heb je voor die €1 sandwiches belegd met eender wat. Toch een hartigere hap dan dat toastje.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/



Kristof

 Meld misbruik1-4-2009 0:29:02

Hallo Vera,

Een receptie op voorhand, animatie of niet, het is altijd een probleem dat je bepaalde mensen moet buitenzetten. Een alternatief is toch de mensen later te laten bijkomen. Op de meeste feesten gebeurt dit wanneer het dessertenbuffet opengaat. Dus niet al te laat. Zo krijgen de nakomers toch nog een hapje en moet je ze niet buitenzetten. Iedereen kan dan samen genieten van het dansfeest. Dit is momenteel heel populair.

groetjes Kristof



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik1-4-2009 8:15:23

Dag Kristof,
Zoveel mensen kunnen helaas niet in onze zaal zonder over de koppen te moeten lopen ;-)



katrien
25-4-2009
 Meld misbruik1-4-2009 16:09:30

hye,
wij hebben een bar aan de kerk waar we dan zelf ook nog een uurtje blijven staan. Dan gaan wij weg maar het barretje blijft er nog een uurtje staan. zo hebben de mensen die niet naar het feest komen maar wel naar de kerk ook een glaasje cava ofzo
groetjes
katrien


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...