Nu Online
Momenteel zijn er 224 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stadhuis Antwerpen

  23-2-2009 13:01:10
Hallo, wij zouden willen trouwen op 17/07/2010, we zijn er dus ruim op tijd mee begonnen :). We hebben een optie op onze zaal tot het einde van deze week. Het enige probleem is, het is blijkbaar in het stadhuis niet mogelijk op voorhand al een datum te reserveren. Enkel vanaf de ondertrouw... Terwijl het in Wommelgem bijvoorbeeld wel perfect mogelijk is om reeds vroeger te reserveren.
Heeft er iemand anders hier al ervaring mee en hoe hebben jullie het opgelost? Gewoon hopen dat de juiste datum binnen een jaar nog vrij is?

Sylvie
4-5-2019
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 3014


s
1-6-2007
 Meld misbruik23-2-2009 13:04:32

Bij mijn weten is dat in vele gemeenten, hoor. Ik ken gemeenten waar je pas 6 maanden vooraf de ondertrouw kan doen, zoals bij ons dat het geval was.
Ik heb hier ook al 1 jaar gelezen. En in sommige kan je het vroeger laten opschrijven dan die 6 maanden of 1 jaar, maar is het pas officieel als je het echt komt aangeven vanaf 6 maand of 1 jaar.
Dus zo uitzonderlijk is Antwerpen helemaal niet.
Gewoon alles vast leggen en de vroegste dag dat je het mag laten officieel optekenen, verlof nemen en meteen 's morgens langsgaan.



donna
14-8-2009
 Meld misbruik23-2-2009 13:09:26

hey

Wij trouwen op 14 augustus '09 in het stadhuis van antwerpen. Wij hadden onze zaal ook al vastgelegd en zijn op 2 februari (6 maanden en twee weken voor de grote dag) om 8u30 gaan aanschuiven aan het stadhuis. Dit aanschuiven bleek uiteindelijk zelfs niet echt nodig, maar ik wou liever op zeker spelen. Er staan 's morgens heel veel mensen te wachten voor vreemdelingenzaken, maar niet voor burgelijke stand. Maak je niet te ongerust, uiteindelijk geldt die regel voor alle Antwerpse koppels.
Groetjes
Donna



Sylvie
4-5-2019
 Meld misbruik23-2-2009 13:15:16

Bedankt voor de snelle reacties. Ik had het ergens al wel verwacht maar nu ben ik tenminste zeker. :)

@donna: je was uiteindelijk dan toch nog 2 weken vroeger, was dat geen enkel probleem? We waren dan van plan om 17/01 er meteen te staan mar als vroeger ook mag is dit misschien al te laat?



mieke
7-8-2009
 Meld misbruik23-2-2009 13:29:15

in sint-truiden is dit ook het geval dat het pas kan vanaf een half jaar op voorhand; een hele grote tip; noteer de datum en uur wanneer je mag bellen voor de ondertrouw vast te leggen want wij trouwen op 07/08/09 en hadden een goed half uur na het openingsuur van gemeentehuis gebeld en het was van half twee tot half vier al volzet gelukkig konden wij om 13u nu trouwen voor de wet ipv 13u30; nog niet zo een groot drama maar op die moment staat je hart eventjes stil als jou uur al bezet is. groetjes
Mieke



Valérie
3-12-2009
 Meld misbruik23-2-2009 13:38:57

wij trouwen ook op stadhuis en wij hebben ook al 2 weken op voorhand voor die 6 maand en 2weken eens gaan horenen we mochten al op het boek zenne.
maar soms zijn ze daar heel streng



donna
14-8-2009
 Meld misbruik23-2-2009 14:20:06

Blijkbaar mag het twee weken en 6 maanden op voorhand. Ik weet niet goed waarom die twee weken er nog bij komen. Was het voor de zekerheid een paar weekjes daarvoor nog eens extra gaan vragen. En die telden dan 6 maanden en twee weken.
Groetjes



Debby
8-8-2009
 Meld misbruik23-2-2009 14:26:32

Hey,

Wij trouwen ook net na Valérie in het gemeentehuis van Antwerpen.
Zijn ook 6 maand en 2 weken ervoor ondertrouw gaan doen, dat is zo in Antwerpen....
Wij (Valérie en ik) hadden ook stress en uiteindelijk voor niets hahaha ;-)


groetjes,

Debby
8-8-2009



Sylvie
4-5-2019
 Meld misbruik23-2-2009 14:28:42

Ik wil iedereen heel hard bedanken voor de reacties. Uiteindelijk zullen we dan op 04/01/2010 alles kunnen regelen. (normaal op 02/01/10 al maar dat is een zaterdag natuurlijk....)



Kirsten
9-5-2009
 Meld misbruik23-2-2009 16:50:26

hoi,

in Antwerpen is het inderdaad pas mogelijk je datum vast te leggen 6 maanden en 2 weken op voorhand.
Wij trouwen in district Berchem, en ook wij zijn 6m en 2w op voorhand een half uur voor opening gaan aanschuiven ;-).
Ik weet niet of het in alle districten het geval is, maar in Berchem mochten we niet zelf kiezen op welk tijdstip we trouwen: diegene die eerst voor de ondertrouw kwam, moet om 10u30 trouwen, de volgende hierna, enz. Plan zo je dag maar ...

groetjes
Kirsten



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-2-2009 17:18:18

Wij zijn +/- 7 maand op voorhand (tijdens de kerstperiode) al eens langsgeweest in het stadhuis (wel in St-Niklaas) om eens na te gaan welke gegevens e.d. we bij ons moesten hebben voor de eigenlijke huwelijksaangifte. We waren toen toch alle 2 in verlof. Die mevrouw heeft ons een blad meegegeven dat we moesten invullen (gegevens van het huwelijkskoppel, getuigen,...) en terug meebrengen bij de eigenlijke huwelijksaangifte (max. 6 maanden op voorhand). Ook gaf ze een volmacht mee zodat ik alleen de aangifte kon doen (want met die onmogelijke openingsuren van het stadhuis...). Ze heeft toen onze namen al in potlood in de agenda gezet op het tijdstip dat wij wensten. Toen ik een maand later de eigenlijke huwelijksaangifte ging doen (dus op 6 maand) was ik blij dat we reeds eerder waren gekomen, want ik zag dat er nog al iemand in haar agenda stond geschreven om die dag te trouwen. Wij waren eerst en hadden dus ook het uur dat we wilden. In St-Niklaas mag je het uur kiezen en is het niet zo dat wie eerst komt, ook eerst moet trouwen. Gelukkig!

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/



Valérie
3-12-2009
 Meld misbruik23-2-2009 18:11:28

in antwerpen is dat ook. wie eerst komt MOET om 1030u
xxx



Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik23-2-2009 18:18:17

In Leuven hetzelfde verhaal! Ook wij hebben onze zaal moeten boeken zonder te weten welk uur we voor de wet kunnen trouwen. Ik heb op voorhand wel geïnformeerd of ze wel degelijk trouws doen die zaterdag. In Leuven is het zo dat degene, die eerst komt, eerst zijn uur mag kiezen. De volgenden moeten voor of achter wel aansluiten op die eersten! We hopen dus eerst te zijn & gaan de eerstmogelijke dag op de stoep staan! :)



Vicky
5-9-2009
 Meld misbruik24-2-2009 21:13:45

Vandaag aangfte gaan doen in Antwerpen voor 22 augustus. Was geen enkel probleem. We konden zelfs nog kiezen hoelaat.
Veel succes nog!



Sylvie
4-5-2019
 Meld misbruik25-2-2009 10:18:01

Hallo iedereen nogmaals,
is het eigenlijk ook mogelijk in de namiddag te trouwen op dit stadhuis? Gezien we geen kerkelijk huwelijk doen zou dit wel ideaal zijn...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...