Nu Online
Momenteel zijn er 191 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kalligrafie

  3-8-2005 12:07:07
Hallo iedereen,

Onze uitnodigingen zijn bijna helemaal klaar (zelf ontworpen), dus ik wilde stilaan al aan het schrijven van de briefomslagen beginnen. We wilden van die omslagen in een soort semi-doorschijnend kalkpapier. Nu vind ik het echt geen zicht in mijn handschrift. Ik kan uiteraard wel mijn best doen om mooi te schrijven, maar dan nog doet het een beetje afbreuk aan de uitnodiging zelf vind ik. Het is uiteindelijk het eerste wat de mensen zien en het moet dus wat fatsoenlijk zijn vind ik.
Er worden wel cursussen kalligrafie georganiseerd, maar daar heb ik jammer genoeg geen tijd meer voor vrees ik (onze uitnodigingen moeten eind september weg zijn).

Weet er iemand waar ik een soort "snelcursus" kalligrafie kan volgen of zoiets (liefst in het Antwerpse) ? Hoe lossen jullie dit op ? Schrijven jullie gewoon de omslagen in jullie eigen handschrift of voorzien jullie toch iets speciaals ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,
Gert

Gert
12-11-2005
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1893


An
24-9-2005
 Meld misbruik3-8-2005 12:27:28

Wij hebben ook onze uitnodigingen zelf ontworpen en dachten er eerst ook aan om de adressen in kalligrafie te schrijven, maar dat is enorm veel werk en uiteindelijk hebben we ze gewoon met de hand geschreven en zelfs heel eenvoudige witte omslagen gekozen. Ons formaat van omslag kost in het wit (wel redelijk dik) 0,20 €. In de kleur van onze uitnodiging kost ze 2€ per stuk, dat zou duurder uitkomen dan de uitnodiging zelf.
Uiteindelijk is het de uitnodiging die de mensen bekijken en eventueel op de kast zetten. De enveloppe wordt gewoon in de vuilbak gesmeten met een vuile veeg vanwege de post erop. Bovendien heb je met inkt van kalligrafiepennen meer kans op uitlopen.



lieselotte
13-8-2005
 Meld misbruik3-8-2005 13:21:53

Hallo,
wij dachten eerst ook aan zulke mooie doorschijnende omslagen, maar die kosten behoorlijk veel. Bovendien vond ik het al heel wat minder mooi als daar een adres en postzegel op komt...
Wij hebben dan een kwalitatieve witte omslag gekozen en onze adressen erop geprint in een lettertype naar keuze.
Bovendien houden weinig mensen een omslag bij. Ik vind de uitnodiging belangrijker!
Succes!



Tine
6-8-2005
 Meld misbruik3-8-2005 16:29:42

Hoi Gert,

Toen onze uitnodigingen de deur uit moesten wou ik ook de adressen in Kalligrafie schrijven. Maar zoals An zegt is het enorm veel werk. We hebben dan de enveloppen voor de mensen die we de uitnodiging persoonlijk hebben gegeven wel in kalligrafie geschreven (alleen de namen), en de anderen gewoon met de hand, met een pen. Positieve reacties gekregen op de kalligrafie, maar om het voor iedereen te doen is er heel veel tijd nodig.
En om nu nog een cursus te volgen is het inderdaad te laat... De cursus die ik gevolgd heb liep over acht weken...
Succes !
Tine



Pieter
20-8-2005
 Meld misbruik4-8-2005 12:23:15

mijn zus heeft vroeger ook kalligrafie gedaan, maar heeft zich nooit van die speciale pennen gekocht....
Zij kocht een gewone standaard pen en knipte met een kniptang de punt af. Zodoende kreeg ze een plat vlak om mee te schrijven...
Ikzelf heb ook niet het mooiste handschrift, maar met die pennen viel dat helemaal niet op...

veel succes
P.S. je kan altijd op je enveloppen printen ook natuurlijk.



Pieter
20-8-2005
 Meld misbruik4-8-2005 12:23:17

mijn zus heeft vroeger ook kalligrafie gedaan, maar heeft zich nooit van die speciale pennen gekocht....
Zij kocht een gewone standaard pen en knipte met een kniptang de punt af. Zodoende kreeg ze een plat vlak om mee te schrijven...
Ikzelf heb ook niet het mooiste handschrift, maar met die pennen viel dat helemaal niet op...

veel succes
P.S. je kan altijd op je enveloppen printen ook natuurlijk.



Mieke
2-7-2005
 Meld misbruik4-8-2005 16:40:58

Hoi Gert,

Ik heb zelf een cursus kalligrafie gevolgd en dus ook de envellopes in kalligrafie geschreven. Dat was natuurlijk wel een beetje werk, maar ik deed het enorm graag. Ik ken wel iemand die huwelijksenvellopes in kalligrafie schrijft, natuurlijk wegens betaling. Ik heb bij haar ook les gevolgd. Als je wil kan ik je altijd haar adres doorgeven. Stuur mij dan een mail en dan zien we wel verder.
karaoke1979@telenet.be

Groetjes Mieke
al 33 dagen getrouwd


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info