Nu Online
Momenteel zijn er 87 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

In welke gemeente trouwen?

  9-2-2009 22:52:33
Hey iedereen
Wij gaan trouwen op 4 september dit jaar. Op het moment wonen wij in Eksel, en we hebben onze trouwdatum ook al vastgelegd in het gemeentehuis hier. Maar momenteel zijn wij ook op zoek naar een nieuw huisje om in te wonen, nu hebben we iets gevonden in Overpelt, maar hoe zit het dan met ons wettelijk huwelijk? Kunnen we nog steeds in hechtel trouwen, of moet dit nu in Overpelt?
Kan iemand helpen?
Groetjes

Gwendolyn
4-9-2009
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 2190


veronique
13-9-2008
 Meld misbruik9-2-2009 22:57:51

Hey,
volgens onze informatie moet je trouwen waar één van de twee gedomicilieerd is... maar misschien zijn er gemeentes waar er uitzonderingen gemaakt worden?
Groetjes!



Marie
13-6-2009
 Meld misbruik9-2-2009 23:17:33

En ik dacht ook dat je er minstens 6 maanden gedomicilieerd moest zijn.

Zelfs als jullie nu iets kopen, dan verhuizen jullie nog niet direct en verzetten jullie ook jullie domicile wss niet voor 4 maart. Dus dan kunnen jullie zelfs niet trouwen in Overpelt (volgens mij, he).

Maar... ik zou gewoon eens navragen op het gemeentehuis.

Groetjes!



Marie
13-6-2009
 Meld misbruik9-2-2009 23:21:14

Hier staat alles officieel:
http://www.belgium.be/nl/familie/koppel/huwelijk/formal...

Je doet een aangifte waar je op dat moment woont, max. 6 maanden vooraf. Dan gaat het huwelijk door waar je de aangifte deed, ongeacht waar je op dat moment dan woont.

Toen wij aangifte deden vroegen ze zelfs naar het adres na het huwelijk, dus ze zijn er wel op voorzien dat je na je huwelijk ergens anders gaat wonen. (Wss nog iets van vroeger...)



s
1-6-2007
 Meld misbruik10-2-2009 14:10:06

Gwendolyn:
Ik zou dat voor de zekerheid navragen bij de desbetreffende gemeentes. Kwestie van zeker de juiste info te hebben.
Ik dacht ook dat je al X aantal maanden moest wonen in de andere gemeente. Maar dat dacht ik ook ivm met stemmen en ik was nog geen twee weken verhuisd en ik mocht toch al in mijn nieuwe gemeente gaan stemmen. (niet dat dat iets met een huwelijk te maken heeft)

Marie:
Dat ze je adres na huwelijk vragen is ook om je electronische identiteitskaart te kunnen aanpassen. Zo hebben ze dat ons toch uitgelegd.



Sarah
10-10-2009
 Meld misbruik10-2-2009 17:10:06

Hallo

We zitten in hetzelfde geval
en ik heb gevraagd aan 2 gemeenten gevraagd en het antwoord is
de plaats waar je je aangifte doet telt
dus als je echt Eksel wilt trouwen moet je daar uw aangifte doen moest je in Overpelt willen trouwen dan moet je daar doen
je hebt tot 6weken voor de trouw om uw aangifte te doen
hopelijk heb ik u kunnen helpen :-)

groetjes



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-2-2009 18:38:08

Hier in St-Niklaas kan je zelfs je huwelijk aangeven min. 2 weken op voorhand...

Groetjes,

Véronique

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...