Nu Online
Momenteel zijn er 58 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schieten voor huwelijk

  29-1-2009 13:55:54
Hoi bruidjes,

Mijn vriend zou graag hebben dat er geschoten wordt de week of avond voor ons huwelijk. Ik heb dit eigenlijk nog nooit zelf meegemaakt. Wat wordt er dan van eten of drinken gegeven en is het de bedoeling dat je de buren enz uitnodigd?

Groetjes,

xxx

Nele
6-6-2009
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 2610


nathalie

 Meld misbruik29-1-2009 15:25:47

De dichtste buren nodigen wij uit of waar wij een goed contact mee hebben.
Meestal worden er chipjes en of cake gegeven. wij geven normaal gezien ook belegde broodjes.De cake bakken we zelf.
Van drank geven we gewoon frisdrank en bier denk ik.
hopelijk ben je hier al wa mee geholpen.



Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik29-1-2009 15:26:24

Iedereen doet natuurlijk wat zij/hij zelf graag doet maar wij hebben dit als volgt gedaan. We hadden de buren uitgenodigd, ook de beste vrienden, ouders en schoonouders en broer (gewoon mondeling, zonder uitnodigingen). Wij hadden chips voorzien (waarvan er bijna niets gegeten is), frisdrank (cola en water) en pils, veeeel pils (6 bakken voorzien waarvan er 5 leeg waren). Wij hadden geen wijn of andere bieren voorzien omdat er enkele dagen later toch ons feest ging volgen met als erop en eraan. Op de schietingen waar ik al geweest ben, was ook enkel pils en frisdrank, uit het flesje, dan heb je geen afwas.
Wel handig: oordoppen voorzien voor iedereen of ook goed: een zak met watten. En zeker voor de personen die echt schieten: oorbeschermers en geen alcohol om ongevallen te voorkomen. Dit hangt natuurlijk af wat je gebruikt om te schieten: piraten (bommetjes) of kanonnen (met explosief poeder van bij de apotheek). Kanonnen zijn verschrikkelijk luid, zonder gehoorbescherming is dit niet uit te houden. Wij hadden kanonnen (die mijn broer zelf ineen gelast had).
Nog een tip: plan dit niet voor de avond voor je huwelijk. Bij ons was het 3 uur 's nachts vooraleer iedereen weg was. Ik was eerst van plan om dit de avond voordien te doen, maar onze buren hadden ons gewaarschuwd dit niet te doen want het zou wel eens heel laat kunnen zijn. Wij trouwden zaterdag en hebben dit donderdag gedaan. Iedereen moest normaal werken vrijdag (behalve wijzelf natuurlijk) en toch was het zo laat geworden.
Groetjes



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-1-2009 18:30:22

Ook best te voorzien voor de 'schieters' (indien er met poeder wordt gewerkt): handschoenen en een overall. Dat poeder dringt ongelooflijk sterk in de kledij en huid! Als mijn verloofde ergens een schieting moet houden moet ik zijn overall zéker 2x wassen en ruik je dat poeder nog!

Wij nodigen àlle collega's uit (aangezien wij geen receptie houden), uiteraard de buren (want die hebben ook last van het lawaai) en familie (mondeling uitnodigen).

Tip: Deel briefjes rond in de buurt dat je een schieting houdt, zodat eventuele dieren veilig opgesloten kunnen worden. Anders kunnen ze wel eens erg schrikken van de knallen.

Vraag zéker een vergunning aan voor lawaaihinder. De politie zal je sowieso wel mogen verwachten die avond zelf, want er zullen altijd wel mensen bellen naar hen. Zij moeten op elke oproep reageren, ook al heb je een vergunning aangevraagd.

Voorzie vooral frisdrank en bier, bier en nog eens bier! Inderdaad, best in blik of flesje, zodat je jezelf de afwas uitspaart!

Oorkleppen en oordoppen zijn inderdaad géén overbodige luxe!

Voor nog luidere knallen: haar je poeder bij de AVEVE, dat is nog straffer! Daartegen is dat van de apotheek maar bloemsuiker!

Groetjes en geniet ervan!

Véronique

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/



Nele

 Meld misbruik30-1-2009 10:04:33

Bij ons is het ook traditie om een schieting te houden, maar het is me niet helemaal duidelijk wie dit organiseerd?

De schietingen waar ik al ben geweest waren telkens met drank uit flesjes waarbij iedereen zelf maar moest nemen uit de frigo's. Er waren ook chips voorzien en watte om de oorschade te beperken.

Maar wie kan me zeggen wie dit normaal organiseerd?



Nele
6-6-2009
 Meld misbruik30-1-2009 10:06:41

Bij ons zouden de vrienden van mijn ventje dit organiseren. Normaal gezien moeten wij er zelf niets van regelen.



Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik30-1-2009 12:06:08

Bij ons is de traditie bij de ouders van de bruid. Maar aangezien wij al een huis hadden gekocht en een zeer leuke buurt hebben, hebben we dit volledig zelf georganiseerd.



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik30-1-2009 14:14:14

Ik had eerlijk gezegd nog nooit van een schieting gehoord! Is dit streekgebonden of zo?
Mij lijkt het raar dat je dit thuis doet en niet ergens op een verlaten plek... er zijn toch mensen die moeten gaan werken of kinderen die slapen...
Nog veel succes ermee!

Groetjes,
Ann
(21-02-09)



Nele

 Meld misbruik30-1-2009 15:34:13

Ik denk wel dat dit streekgebonden is. Ikzelf ben van West-Vlaanderen en daar gebeurt dat dus. Het is nu ook niet dat dat zo lang duurt en elke week prijs is. Ik woon nog in zo'n echt boeregat en daar weet den helft van het dorp dan van "ah ja, t is waar, X en Y trouwen zaterdag". Het is alsof je eventjes iedereen laat weten dat je trouwt en zelf heb ik dit altijd gezellig gevonden om in de verte een schieting te horen.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-1-2009 16:40:37

De eigenlijke bedoeling hiervan is 'de kwade geesten te verjagen' voor het huwelijksfeest. Dit is inderdaad streekgebonden.

Groetjes,

Véronique

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...