Nu Online
Momenteel zijn er 178 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bedanking ouders: speech?

  13-1-2009 17:38:45
Dag bruidjes en bruidegommen,

wat zeggen jullie precies om jullie ouders te bedanken? Bij ons ligt dat nogal gevoelig: de relatie tussen mijn ouders en mij is niet zo super (ze hebben me buiten gegooid en sindsdien gaat het niet meer zoals het zou moeten) en mijn ouders sponsoren niets voor onze trouw. Mijn vriend zijn ouders sponsoren de helft van het avondfeest en over hen hebben we voor de rest ook niet te klagen.
Mijn vriend wil nu op het avondfeest een cadeau afgeven aan zijn ouders (en ik aan de mijne ook) maar hij vindt dat het voor zijn ouders meer moet zijn dan voor de mijne. De ouders onderling hebben ook geen contact meer omdat mijn vriend zijn ouders sinds de buitengooi historie niets meer met mijn ouders willen te maken hebben. (Ik heb toen drie maanden bij hen gewoond)
We vrezen dus dat er die dag (de eerste keer dat ze mekaar terug gaan zien na zes jaar)dingen gaan fout lopen.

Ik vond het logischer dat we voor allebei de ouders hetzelfde cadeau geven op het moment zelf, en bv achteraf aan zijn ouders nog een extra foto album om zo (dan weten mijn ouders dat toch niet)

Mijn vriend wil mijn ouders echter niet bedanken, hij gaat alleen de zijne bedanken omdat hij vindt dat het niet hoeft om mijn ouders te bedanken aangezien ze constant problemen veroorzaken (ze bemoeien zich nu nog constant met vanalles)
Hij vindt dat ik mijn ouders dan maar zelf moet bedanken als ik dat nodig vind. En dan vraag ik me af wat ik moet zeggen...

Amai, 't is een grote uitleg. Hoop dat iemand van jullie tips heeft?

Wat zouden jullie hiermee doen?

Alvast bedankt!
inge

Inge
14-7-2009
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 3581


Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-1-2009 18:03:18

Ik zou in jouw plaats de ouders niet bedanken op het avondfeest met al dat volk erbij... Ik denk dat dat een erg wrang gevoel zou geven. Misschien dan eerder de week ervoor of erna...



Ann
21-2-2009
 Meld misbruik13-1-2009 18:09:27

Ik vrees dat ik hierin nogal erg radicaal zou zijn... En mijn reactie is dezelfde als die van je vriend. Waarvoor moet jij je ouders bedanken??? Ik vind het al erg mooi van jullie dat ze aanwezig mogen zijn!
Maar dat is natuurlijk mij bescheiden mening...



danitsja

 Meld misbruik13-1-2009 18:30:34

als je ermee inzit me jou ouders die dag dan zeg je hun nu gewoon vlakaf wat je denkt(zo heb jij geen stress op je trouwdag) door dat idd jou ouders i de fout waren toen ze jou buitengezet hebben; ik zou gewoon vlakaf of in een brief zeggen tegen je ouders dat zij jou gewoon die dag moeten gunnen en niet lastig doen; dat je wou dat je hun kon bedanken voor de steun in je relatie maar dat je dit jammer genoeg iet kan zoals het hoort omdat zij jou in het verleden niet behandeld hebben zoals het hoort



Sophie

 Meld misbruik13-1-2009 19:21:04

hey Inge,

Bij mij is het ook een gelijkaardig verhaal. Het is mss eens tijd om met elkaar te praten en zeggen wat je vind.
Dat komt mss jullie 'relatie' met de ouders ten goede en een minder wrang gevoel op het feest.

Is dit geen oplossing, dan kun je nog altijd een algemeen dankwoord richten, naar beide ouders en familie e.d.

Als je rondgaat in de zaal, kun je de ouders van je vriend een extra woordje persoonlijk toezeggen.
Subtiel en zo hoeft niemand zich achteruitgestoken voelen.

Het is allemaal moeilijk hé.
Alsinds veel succes

xxx
sophie



Ilse
17-10-2009
 Meld misbruik13-1-2009 19:27:44

in plaats van een speech op je feest te doen en cadeaus te geven, kan je misschien iets vooraf doen, bv eens gaan eten. dan kunnen de laatste plooien misschien glad gestreken worden tegen het grote feest zodat iedereen elkaar kan aankijken.



Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik13-1-2009 21:58:23

Wat dacht je van een lekker ironisch tekstje? Zoals bedankt voor alles,dat ze altijd in jou zijn blijven geloven...Wie hem wil begrijpen begrijpt hem en die van niets weet zal het ook nooit begrijpen en ze kunnen jou nooit iets verwijten.



Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik13-1-2009 22:11:00

Hey, als je graag je ouders bedankt maar toch zijn ouders meer in de schijnwerpers wilt zetten omdat zij uiteindelijk meer gedaan hebben dan kun je het inderdaad oplossen door appart een verhaaltje te vertellen.
Hij kan dan een kort tekstje opzeggen waarin hij zijn ouders bedankt (en eventueel de rest van de familie) en jij kunt dan zijn ouders én jouw ouders bedanken. Zo zijn zijn ouders 2 maal aan bod gekomen en de juwe maar 1 X. Qua cadeau, als je bv een bongobon geeft kun je voor 1 koppel een duurdere en mooiere kopen en voor jouw ouders iets minder, zo krijgen ze alletwee toch nog 'hetzelfde' (qua uitzicht in iedere geval)maar is het toch nog specialer voor de één dan voor de ander.

Hopelijk ben je hier iets mee...

voor dankwoorden, die kun je vinden in misboekjes,

http://www.adagioceremonie.be/html/nl/Downloads.htm



Hanna

 Meld misbruik14-1-2009 10:44:57

Is het meest logische niet dat hij zijn ouders bedankt en jij de jouwe. Hij kan dan zeggen wat hij wil zeggen en jij ook. Je ouders hebben je misschien niet altijd gesteund, maar ongetwijfeld waten er wel tijden dat ze veel voor je gedaan hebben. Misschien daar op focussen in je dankwoordje? Of het anders erg neutraal houden?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...