Nu Online
Momenteel zijn er 55 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voorleestekst 7-jarige

  24-8-2008 22:03:21
Hallo
ik ben nog dringend opzoek naar een tekstje om voor te lezen door een 7-jarige ( dochter) in het stadhuis.
Na heel veel zoeken heb ik nog altijd nix gevonden .
Alvast bedankt

an

Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1274


Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik25-8-2008 19:29:25

Hoi an,

deze korte gedichtjes hebben wij laten voorlezen op onze huwelijksviering. De kinderen waren tussen de 5 en de 8 jaar..

Eén kusje op je haren
twee kusjes op je mouw
drie kusjes om te zeggen
hoeveel ik van je hou.
Vijf kusjes in je nek
zes kusjes om te zeggen, ik vind je helemaal te gek!
En zeven kleine kusjes
omdat ik je al zó lang ken,
en acht voor al de dingen
die ik nog vergeten ben!

Wees bevriend met kleine dingen:
met een kleine bloem die bloeit,
met de vogeltjes die zingen,
met een vlindertje dat stoeit,
met de heldere regendroppen,
met de blijde zonneschijn.
Wees bevriend met kleine dingen
en je zult gelukkig zijn.

Ik heb een eigen hoofd en handen
Eigen ogen, eigen buik
Eigen hart en ingewanden
Eigen oren, eigen pruik

Maar ik vind het allermooiste
Ik voel het duidelijk elke dag
Dat ik op mijn eigen houtje
van een ander houden mag


Al ben je klein,
je kunt iets zijn,
je hebt veel weg te geven.
Een lach, een knik, een lieve blik,
doet veel in ieders leven


Begroet iedere dag
met een gulle lach.
En heb je kommer of verdriet,
vergeet dan toch het lachen niet.


Hopelijk kom je hiermee wat verder...

Groetjes
Ilka



sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik25-8-2008 20:42:17

Hallo,
Misschien is dit wat:

Het was het prentenboek : 'saartje zoekt de liefde'

“Saartje,” roept Mama muis, “opstaan!” Nog helemaal slaperig komt Saartje muis na een lange winterslaap uit haar holletje gekropen. “Wat is er?”, vraagt ze. “Het is lente, “ zegt mama. “Wat is lente?” wil Saartje weten. “In de lente ontwaakt alles,” legt mama uit. “De muizen, de egels, de bijen, de beren, de bloemen, … en de liefde.” “De liefde? Liefde, wat is dat?” vraagt Saartje. “De liefde,” zegt mama dromerig, “is iets heel bijzonders. Door de liefde fladdert en kriebelt het in je buik. Door de liefde maakt je hart sprongetjes. En van puur geluk wil je tot hoog in de wolken springen.” “ Dat klinkt leuk” zegt Saartje. “ik ga op zoek naar de liefde.” Ze geeft mama een dikke zoen.

In opperbeste muizenstemming gaat Saartje op pad. Ze ziet de bomen, ze ruikt aan de bloemen. Maar van de liefde is er geen spoor. Waar ontwaakt de liefde? Is het in de bomen? Tussen de grassprietjes? Aan de oever van het meertje?

“Au!” roept Saartje, “kan je niet uitkijken?” “Waarom ik”, vraagt de mannetjesmuis terwijl hij over zijn hoofd wrijft. “Je keek zelf niet uit.” “Pff, wat heb je hier eigenlijk te zoeken?” vraagt Saartje terwijl ze de muis van kop tot teen bekijkt. “Ik ben op zoek naar de liefde, en jij?”
“Ik ook,” zegt Saartje verbaasd. “Hé, dan kunnen we net zo goed samen op zoek gaan naar de liefde.” “Oké,” zegt de mannetjesmuis, “Ik ben Robin.” “Dag Robin, ik ben Saartje.” En dan gaan ze samen op zoek.

“Ik denk niet dat de liefde in een boom zit”, zegt Robin, “ze zou er veel te gemakkelijk kunnen uitvallen.” “Brr,” Saartje heeft het koud onder de schaduw van de boom en Robin legt zijn trui over haar schouders.
Vervolgens speuren ze de hele weide af. “Ik denk”, zegt Saartje, “dat iedereen er overheen zou lopen als de liefde op de grond zou liggen.” “Maar waar moeten we dan zoeken?” zegt Robin.

“Au!” Saartje struikelt over een steen. “Heb je je pijn gedaan?” vraagt Robin. “ik denk het niet,” zegt Saartje. Als Robin zijn pootjes naar haar uitsteekt om haar overeind te helpen, kijkt ze recht in zijn warme bruine ogen.
“We rusten even uit.” Zij aan zij zitten Saartje en Robin in een bootje dat op het water van het meer schommelt. Er waait een warm briesje en achter het meer gaat de zon onder. Opeens voelt Saartje dat Robins pootjes de hare zoeken. Een poosje zijn ze alle twee muisstil. Dan voelt Saartje iets heel vreemds in haar buik. Het lijkt alsof er vlinders in rondfladderen. En haar hart! Het huppelt op en neer, alsof het sprongetjes maakt, steeds sneller.

Als Saartje eventjes opzij gluurt, kijkt ze recht in de ogen van Robin. “Ik denk…” fluistert Saartje. “Ik denk ook…” fluistert Robin.
Daarna geven ze elkaar een hand en dansen samen langs de oever van het meer. Ze huppelen en springen, tot bijna in de wolken, zo hoog.


ik vindt het heel mooi

Sylvia



sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik25-8-2008 20:54:08

Hallo, ik nog eens,

Misschien de tekst van:
raad eens hoeveel ik van je hou,

Hazeltje: Grote haas, kom eens hier met je oren. Ik moet je iets héél belangrijks vertellen. Raad eens hoeveel ik van je hou?”
Grote Haas: Oei, dat is moeilijk. Dat kan ik niet raden. Hoeveel dan wel?
Hazeltje: Zovéél.
Lezer: Hazeltje rekt zijn armen uit zo ver hij maar kan.
Grote Haas strekt ook zijn armen.
Grote Haas: En zoveel hou ik van jou!
Hazeltje: Ik hou van jou . . . tot zó hoog boven mijn hoofd!
Grote Haas: En ik hou van jou . . . zóóó hoog boven mijn hoofd!
Lezer: Gossie, wat hoog, denkt Hazeltje. Had ik maar zulke lange armen.
Maar dit kan Grote Haas vast niet nadoen. Eén twee hup, op de handen.
Hazeltje: Joehoe, kijk eens hoe hoog ik kom! Ik hou van jou helemaal tot boven in mijn tenen.
Grote Haas: En ik hou ook van jou helemaal tot boven in mijn tenen!
Lezer: Grote Haas zwaait Hazeltje hoog boven zijn hoofd.
Hazeltje: Ha, ik hou van jou zo hoog als ik kan springen. Hop! Hop! . . . en hop!Grote haas: En ik hou van jou zo hoog als ik kan springen. Let maar eens op!
Lezer: Grote Haas neemt zo’n grote sprong dat zijn oren de takken raken. Tjonge, denkt Hazeltje. Als ik toch eens zo kon springen.
Hazeltje: Ik hou van jou . . . Ik hou van jou . . . zo ver als het pad daar beneden! Helemaal tot aan de rivier!
Grote Haas: Ik hou van jou tot over de rivier. Nee, wacht eens, nog veel, veel verder. Helemaal tot achter de heuvels.
Lezer: Helemaal tot achter de heuvels. Kun je nog iets verders verzinnen? Hazeltje heeft zo’n slaap dat hij haast niet meer kan denken. Het is al nacht. Hoog aan de hemel staat de maan. Maar wacht eens, wat kan er verder weg zijn dan de wolken en de maan?
Hazeltje: Ik hou van jou helemaal tot aan de maan.
Grote Haas: Dat is ver, dat is heel erg ver.
Lezer: Grote Haas legt Hazeltje voorzichtig in zijn bedje. Hij geeft hem een nachtzoen en zegt . . . .
Grote Haas: Slaap lekker
. . . en ik
. . . ik hou van jou helemaal tot aan de maan EN TERUG.

alle ik hoop dat je er iets mee bent.

het zijn overigens 2 prentenboeken misschien leuk als je het koopt en haar dan geeft als aan denken.

Sylvia



patricia
26-7-2008
 Meld misbruik27-8-2008 20:16:58

Hey,
Het kindje van onze buren heeft bij ons een prachtig gedicht voorgelezen uit het boekje:"omdat ik altijd bij jou wil zijn" van Katja Reider. Moeilijk te verkrijgen( is erg populair!) maar te bestellen bij boekhandel Forum te Mechelen. Zeer lieve en niet te lange gedichtjes!
Patricia



an

 Meld misbruik28-8-2008 0:36:16

Danku allemaal !
Het wordt het verhaal van Hazeltje ,
maar dan een beetje ingekort .
bedankt voor jullie reacties .
groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...