Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

blunder

  19-8-2008 22:50:08
Hallo medebruidjes en bruidegommen,

Vorige week donderdag heb ik met grote trots onze uitnodigingen verstuurd. Ik was enorm blij want ik heb er al enorm veel tijd en werk in gestoken .
Gisteren kregen mijn moeder en mijn aanstaande schoonmoeder telefoontjes met de mededeling dat de enveloppes onvoldoende gefrankeerd waren. Amai, was me dat effen verschieten. Dat was nu iets waar ik totaal geen rekening mee heb gehouden. Ik ging ervan uit dat ik een postzegel kon plakken zoals die van een normale brief. Maar uiteraard zijn onze uitnodigingen niet van een normaal formaat en moest er meer gefrankeerd worden. Ik had dit moeten vragen aan de post maar heb daaar nooit bij stilgestaan.
Ik voel mij echt super gegeneerd tov onze families en vrienden en kennissen... Echt waar, zo'n blunder zeg.
Ik wil nu die 0,54 cent teruggeven aan al de mensen die dit hebben moeten betalen aan de postbode en wil dit op een leuke manier doen. Heeft iemand een ideetje?

Ik heb dit ook hierop gezet zodat niemand mijn blunder zal nadoen, want ik voel mij echt maar een beetje ongemakkelijk.

Een beschaamd bruidje.

Rebekka
26-11-2008
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1352


wendy
27-9-2008
 Meld misbruik19-8-2008 23:09:11

hallo rebekka,
je moet niet beschaamd zijn hoor! er zijn nog mensen die blunderen. fouten maken is normaal en doe je niet met opzet.
als je graag die centen teruggeeft zou ik wachten tot op feest. je kan misschien kleine potjes vullen met 1€centjes en die dan uitdelen . je kan er misschien een kaartje aanhangen met een versje op die slaat op de blunder en klaarzetten op de plaatsen waar de mensen zitten.
hopelijk ben je er iets mee
succes



Severien

 Meld misbruik20-8-2008 8:01:06

Of je kan een envelope sturen (een kleine) met daarin een nieuwe postzegel met een klein kaartje waarop je zegt: sorry deze waren we vergeten.

Kost wellicht iets meer dan die 54 eurocent, maar is wel grappig en toont aan dat jullie het niet uit gierigheid gedaan hadden.



s
1-6-2007
 Meld misbruik20-8-2008 8:10:05

Ach, niet te hard aantrekken.
Je bent de eerste niet en ook niet de laatste. Veel mensen laten zich 'vangen' met die formaten van trouwkaarten, maar ook met geboortekaartjes gebeurd dat veel. Wij hebben onze aankondigingen zelf ontworpen en daar rekening mee gehouden (ook uit gierigheid). Maar had mijn mama dat vooraf niet gezegd, wie weet hadden we het dan ook niet door.
Eigenlijk vind ik dat de drukkers je daarvoor zouden moeten waarschuwen. Want ik dacht toen dat wij gingen kijken dat zowat 80% van de trouwkaarten een duurdere postzegel nodig had!
Wat Severien voorsteld vind ik wel leuk of anders steek je een extra postzegel bij je bedankingen op de feest of je bedankingskaartje achteraf?
In ieder geval zal er over jouw uitnodiging door je foutje meer worden gepraat dan anders.



Debby
8-8-2009
 Meld misbruik20-8-2008 9:34:05

Hey,

Dat is toch niet zo erg!

Maar waarom laat je geen postzegels maken met een foto van jullie op en steek die in een enveloppe en stuur deze dan op!
Dat kun je nu bij de post laten maken en is toch ook leuk??

groetjes,

Debby
8-8-2009



ilse
13-9-2008
 Meld misbruik20-8-2008 9:53:33

Dag Rebekka,

Je kan voor weinig geld postzegels laten maken met een foto van jullie erop, dankan je die op je feest uidelen als compensatie en hebben de mensen nog een leuk souveniertje.
Wij hebben er ook laten maken voor op onze uitnodigingen te kleven, ik ging er ook vanuit 1 postzegel per enveloppe maar wij moesten er ook twee kleven. heel stom want naasr onze mooie zegel moesten we dan nog eens een gewone zegel plakken, stom.
Kijk maar eens op de site van de post en dan zal je het wel terug vinden.
Ik had er een 100 tal laten maken en moest daarvoor maar 27€ extra betalen, dus dat valt goed mee vind ik.

groetjes

Ilse



Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik20-8-2008 12:50:10

Hoi Rebekka,

binnen een paar jaar kan je hier wellicht heel hard mee lachen..

Ik zou ook wachten tot op het feest. Heb je meteen al leuke bedankingen :-)...

Groetjes
Ilka



Jessica
10-5-2008
 Meld misbruik20-8-2008 13:04:39


Hallo,

Het is normaal dat je er mee inzit, ik zou het ook niet leuk vinden! Maar er is altijd iets dat misloopt hoor, bij ons bleek het rekeningnummer veel te klein gedrukt, dus iedereen moest bellen om te vragen wat het juiste nummer was!

Eventueel kan je het traditionele systeem van beursjes gebruiken en die vullen met centjes en een lintje met labeltje aanbinden. Je kan ook de centjes mengen met bruidsuiker om de beursjes vller te maken.

trek het je maar niet teveel aan, das alweer een leuk verhaal voor achteraf EN een manier om nog eens creatief te zijn!



Rebekka
26-11-2008
 Meld misbruik20-8-2008 20:39:37

Hartelijk dank jullie reacties. Ik vind het al heel wat minder erg nu. Ik weet nog niet wat precies ik zal doen maar ik zal het inderdaad op een leuke, komieke manier proberen op te lossen.
Rebekka



Els

 Meld misbruik21-8-2008 14:24:10

Nog een kleine tip:
Een vierkant formaat van envelop moet altijd dubbel gefrankeerd worden, ongeacht de afmetingen!



Peter
6-6-2009
 Meld misbruik21-8-2008 21:35:06

wij hebben eens voor de 'grap' onvoldoende gefrankeerde postkaarten naar iemand gestuurd. En maar hopen dat die persoon moest bijbetalen. Ewel, niets heeft hij moeten betalen! De postbode heeft alle postkaarten gewoon in zijn brievenbus gedeponeerd.
So, don't worry!



Nathalie
10-10-2009
 Meld misbruik9-9-2008 22:17:55

Hallo,

Jammer dat je je vergist hebt, en is inderdaad wel vervelend. Ik zou wel niets teruggeven, wat hebben de mensen nu aan een klein potje met 50 stukken van een eurocent!

Gewoon niet aantrekken!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info