Terug naar overzicht
Beetje te snel geweest. Het moest zijn: wanneer doe je dat dan?
Ik ben enkel voor de wet getrouwd maar wij hebben geen persoonlijke toets aan die ceremonie gegeven. Gewoon gedaan zoals ze het standaard doen.Nu hou ik zelf helemaal niet van veel gedoe en aandacht, dus hoe korter, hoe liever. (ik ben er niet tegen, he, maar niet bij mij)En zo denkt de gemeente er vaak ook over. In veel gemeentes hebben ze niet graag dat je tijdens de wettelijke trouw veel gaat veranderen om het persoonlijk te maken. Dus goed vooraf vragen aan de mensen van de burgelijke stand. Zeker op populaire trouwdagen zoals zaterdagen in de zomer, valentijn, leuke datums,... volgt de gemeente een strak trouwschema.Trouw je in de winter of in de week, zullen ze misschien soepelder zijn.Ik vermoed als je dat wil doen, het misschien mogelijk is bij het wisselen van de ringen. Dat was toch een moment dat het bij ons eventueel kon.
Hallo, Inderdaad moet je vragen of het kan want als je zoals bij mijn broertje op een dag trouwt waar er nog 11 andere koppels trouwen is daar geen ruimte en tijd voor. Maar ik weet ook gemeente waar er nauwelijks trouwers zijn en je soms de enige bent op die dag, en vaak mag daar wel kiezen en wordt het wat uitvoeriger.De trouwbeloften zitten in het stukje van de ringen.Natuurlijk is het mooier als het niet zo snel snel moet he, in Nederland duurt een wettelijk huwelijk 30-45min is echt met muziek en zo.Sylvia
Wij willen ook niet voor de kerk trouwen, maar onze gemeente wil niet dat we deze wettelijke trouw langer maken, dus wij hebben gekozen om een alternatieve ceremonie te houden. Iets wat we dan volledig zelf willen aankleden. Misschien is dit ook iets voor jullie?Groetjes Anne