Nu Online
Momenteel zijn er 14 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

job kwijt vlak voor huwelijk

  13-8-2008 8:22:33
ja
tis gebeurd
ik ben mijn job kwijt
en dit zo vlak voor mijn huwelijk

we hebben al zoveel troubles en shit gehad tijdens onze voorbereidingen en nu dit
hoop dat dit positief is voor de huwelijksdag zelf en voor ons huwelijksleven

laatste dag werken, dan vakantie
nope dus
raar heel raar
je gaat werken, laatste dag voor huwelijksvakantie
en die dag mag je gans uw bureau leegmaken
gewoon vertrekken, terwijl je 's morgens nog gewoon ging werken

het was verschrikkelijk en nu nog

ik had al mijn vakantie gespaard om op te nemen tijdens huwelijksverlof
al mijn buitengewone prestaties en overuren voor dan gespaard
ben nu alles kwijt

ipv genieten van de laatste voorbereiding en aftellen naar huwelijk
mag ik solliciteren en papieren inorde brengen.......
zie me al zitten op huwelijksreis, achter de computer werk zoeken ............

had me deze periode helemaal anders voorgesteld...............

net nu ik wat meer begon te genieten van deze periode krijg je dit....

enfin ja
ik probeer nu positief toe te leven naar huwelijk maar is abso niet makkelijk

........

Tilly
23-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1327


Vicky
6-9-2008
 Meld misbruik13-8-2008 8:48:01

Oei Tilly dit is echt erg...
Wil je zeggen dat je smorgends te horen krijgt dat het je laatste dag is?
Krijg je geen opzegtermijn meer?
Had je het zien aankomen?
Amai ik kan me voorstellen dat het je even allemaal te veel wordt.
Probeer even alles op een rijtje te zetten, misschien een planning te maken wanneer je tijd besteed aan je huwelijk, je verloofde, zoeken naar werk.
veel succes en kop op he ook al is dat niet makkelijk



nele
17-7-2010
 Meld misbruik13-8-2008 8:56:45

Heykes,

Hoe kan je alles kwijt zijn qua overuren enzo? Allez dat kan toch niet daar heb je toch recht op. Ik zou dat toch eens navragen en allez ja anders de vakbond.
Kan me niet voorstellen dat je daar geen recht meer op hebt omdat je bent ontslagen.
Als je er niet meer goed waard dan is het mss beter zo denk zo nieuwe start. Is makkelijker gezegd dan gedaan komt wel goed.

xxx

prutske_748@hotmail.com



Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik13-8-2008 9:04:25

Tilly,
als je het niet had zien aankomen, zal het een serieuze schok zijn geweest. Ook als je het zou zien aankomen hebben, is het niet eenvoudig om te aanvaarden dat het definitief is.
In welke sector zoek je werk? Zijn er veel vacatures of zal het een moeilijke zoektocht worden?
Zal je recht hebben op een uitkering?
Probeer uit te kijken naar jullie huwelijksdag en probeer zeker die dag niet te veel te piekeren over je werk. Het komt allemaal wel op zijn pootjes terecht.
Ik ben vorig jaar mijn werk kwijtgeraakt nadat we juist een huis hadden gekocht en in de verbouwingen zaten. Na anderhalve maand had ik opnieuw werk. De moed niet opgeven.

Caroline M



Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik13-8-2008 9:33:31

Hoi Tilly,


In welke sector en regio zit je ?

Nu wat de anderen zeggen klopt wel, ze kunnen niet zomaar je verlofdagen en overuren afnemen.
Die moeten op zijn minst worden uitbetaald en dan ook je nog opzegvergoeding aangezien je blijkbaar onmiddellijk moest vertrekken.

Hoe dan ook, makkelijker gezegd dan gedaan misschien, maar geniet van je huwelijksdag.
Je zal hem (normaal) maar 1 keer kunnen/mogen meemaken en laat je deze niet afnemen.

Klinkt nogal dwaas misschien, maar jobs genoeg, huwelijksdagen niet ;-)

Veel sterkte en hou de moed erin !!!

Groetjes


Sofie



chrisje
10-9-2008
 Meld misbruik13-8-2008 9:59:44

Hey Tilly, ik vind dit heeeel erg voor jou, maar zoals de anderen zeggen; geniet vooral van je huwelijksdag, want dat kan je maar 1keer beleven!!! Mijn motto is: alles heeft een reden, ik ben zo beginnen denken na tal van grote tegenslagen en het gekke is dat het ook nog zo blijkt te zijn!
Na regen komt zonneschijn, geniet van JULLIE dag en op huwelijksreis zeker niet naar werk zoeken, in het ergste geval ga je
daarna naar een interim-bureau om een tijdelijke job te zoeken!! Toi toi toi



Hélène
30-8-2008
 Meld misbruik13-8-2008 10:59:07

Ja, vakantie moet worden uitbetaald!!



Liese
9-5-2009
 Meld misbruik13-8-2008 11:16:34

Hoi Tilly,

ik kan me voorstellen dat het een grote klap geweest is, zeker als je het niet verwacht had. Zelf werk ik op een personeelsdienst, en zoals de anderen zeggen: ze kunnen je niet zomaar alle extra uren afpakken, die moeten uitbetaald worden samen met je opzegvergoeding en je resterende vakantiedagen!
Als je er eens over wil babbelen, dan mag je me altijd mailen: liesevoets@hotmail.com. En laat dit je trouwdag en huwelijksreis zeker niet verpesten he!!

Veel succes!

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik13-8-2008 12:23:33

Ik hoop alleszins dat je snel ander werk vindt, maar probeer maar eerst te genieten van je huwelijk en huwelijksreis.
met die overuren moet je oppassen, als daar niks van in je contract staat, kan je die volgens mij wel kwijt zijn ja...



sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik13-8-2008 13:00:43

Hallo,
wat naar voor je, das niet leuk maar geniet eerst maar van je huwelijk en vakantie werk kan je erna ook nog vinden je moet alleen zien dat de vakbond en de vdab in orde zijn gebracht en dat je stempelkaart op tijd bij de vakbond geraakt.
overigens niet opgenomen vakantie neem je mee naar je volgend werk of wordt uit betaald als je geen nieuwe job in het vooruitzicht hebt.
overuren moet je ervoor nog opnemen dit kunnen ze je ook niet verbieden tenzij andere met vakantie zijn dan is het iets moeilijker maar dan is je baas verplicht je die uit te betalen, op je strepen staan, info halen op de vakbond, bovendien heb je nu recht op dagen om ander werk te zoeken of te sollicteren die moet je baas dan ook betalen zonder te weigeren anders kan hem dit duur komen te staan.
Wist je dat je er zelfs op kan staan om nu je vakantie op te nemen. Bovendien als je het er wat moeilijk me hebt ;-) kan je ook naar de dokter gaan hij schrijft je dan wel een paar dagen ziek. Dat hebben ze er dan van op je werk zeker niet met je laten sollen. Een vriendin van mij is heel haar opzeg ziek geschreven geweest.
Het is inderdaad niet leuk.
kop op eerst aan je zelf denken nu en geniet maar van jullie dag.
sylvia



brendy
13-9-2008
 Meld misbruik13-8-2008 20:40:33

Helaba,

Kop op meid! Is idd vreselijk! Ontslagen worden is een kutgevoel (I know) en dan zeker voor je trouw! Maar uit onderstaande reacties zeker onthouden dat het met een reden is! Heb mij toen ook een regelrecht wrak gevoeld, maar mijne nieuwe job is een verademing!
En het zal nu moeilijk zijn voor je, maar probeer je op te trekken aan je schatje en je huwelijksdag!
Ik duim alleszins voor je dat alles goed afloopt, maar daar twijfel ik niet aan! Je hebt idd recht op een opzegvergoeding en uitbetaling vakantiedagen (bij mij kwam da uit op een dikke 10.000 euro) dit is op zich ook een beetje een plleister op de wonde.
Ik zou gewoon zorgen dat je administratief in orde bent zoals ze hier al hebben gezegd en je inschrijven op vacature sites. Daarna alles even uit je hoofd zetten en genieten van je huwelijk!!! Daarna heb je rustig de tijd om alles te bekijken en je droomjob te vinden!
Heel veel succes en sterkte meid!
Groetjes
Bren
13 sept 2008


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...