Nu Online
Momenteel zijn er 100 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe vraag ik offerte aan voor feestzaal

  6-8-2008 12:04:08
Hallo Allemaal,

Ik zit met een praktisch probleempje...het is de 1ste keer dat ik zal trouwen :)...

Kan er iemand mij helpen met een concrete offerte aanvraag bij feestzaal...maw wat moet allemaal in de aanvraag om een correcte prijs te kunnen krijgen...welke info hebben ze allemaal nodig zodat ik op basis van de gekregen prijs al dan niet afspraak maken om de zaal te gaan bezoeken

Alvast bedankt voor de reacties

de
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 981


Veerle
29-8-2008
 Meld misbruik6-8-2008 12:09:45

Hallo,

Voor ons is het ook de 1e trouw, maar ik heb gewoon een offerte gevraagd met alles er op en er aan. Daarna kan je dan nog schrappen als je bepaalde dingen niet moet hebben. Wel altijd opletten op de kuis nadien.

Groetjes,
Veerle
29/08/08



Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik6-8-2008 12:53:50

Hoi,


Voor ons zal e het ook de eerste keer zijn.
Ik heb gewoon naar de verschillende zalen gebeld en/of gemaild.
Van de meeste heb ik hun prijzen via mail gehad en van sommige andere bij een bezoek.
Het is niet omdat je eens gaat kijken je ook onmiddellijk moet vastleggen.

De meeste zalen hun prijzen liggen in dezelfde lijn.
Ik heb gewoon een "voorbeeld menu" gemaakt, dingen die je overal kon eten en zo en dan zelf uitgerekend.

De meeste zalen vragen ook geen forfait voor de huur of opkuis aangezien ze de volledige feest doen.

Veel zoekplezier !!

Groetjes.


Sofie

19/09/2009



Caroline
12-9-2009
 Meld misbruik6-8-2008 13:06:06

Hoi,

wij hebben alle zalen in de omgeving opgebeld en gevraagd of we mochten langskomen voor de zaal te bekijken en meer informatie te bekomen. Gedurende ongeveer 2 weken hebben we dan alle zalen die ons op het eerste zicht (via website ea) aanspraken bezocht. We hebben enkele keren een optie genomen als de zaal ons aansprak. Nadien hebben we de capaciteit van de zalen, de prijs en ons gevoel erbij vergeleken. Naar de zaal die ons het meeste aanstond zijn we met onze ouders gaan kijken. Die zaal is het dan ook geworden. De prijzen van het eten liggen dikwijls in dezelfde lijn, maar het is vooral de drank (forfaitsysteem), de kost voor kelners en eventueel nog andere bijkomende kosten die je best navraagd. Je rekent het best alles uit aan prijs per persoon om een vergelijking te kunnen doen. Het is vooral belangrijk om een zaal te nemen waar je een goed gevoel bij hebt en die binnen uw budget ligt.
Veel succes met de zoektocht.
Caroline



Inge
14-7-2009
 Meld misbruik6-8-2008 13:07:22

Hallo,

wij kregen ook in de zalen waar we gaan kijken zijn, een bundeltje met informatie en prijzen. Achteraf konden we zo op ons gemak zelf eens alles doornemen en beslissen welke zaal we wilden... Bij ons stond bij alle zalen duidelijk vermeld hoeveel alles kostte.

Groetjes,
Inge



Severien

 Meld misbruik6-8-2008 13:47:26

Ik vraag me af wat het feit dat dit je eerste trouw is hiermee te maken heeft?

Gewoon vragen naar prijzen voor receptie, avondfeest. Vraag dat ze wat voorstellen geven voor menus en receptie. Normaal gezien doet een feestzaal/traiteur dit uitzichzelf wanneer die prijzen doorstuurt.



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik6-8-2008 13:59:50

hey!

Je gaat best langs bij de feestzalen.
Op die manier heb je een betere communicatie en kan je alles vragen wat je te binnen schiet!
Daar krijg je ook een prijslijst van alle formules.

enkele ideeën:
- max aantal personen toegelaten
- prijs receptie per persoon en wat je hiervoor krijgt
- prijs diner per persoon en hoeveel gangen je daarvoor hebt
- prijs drank per persoon (hoeveel bedraagt de forfait?)
- Vragen tot hoe laat het feest mag duren en wanneer je moet bijbetalen (sommige zalen vragen vb vanaf 3u €x per uur per ober)
- andere kosten vragen (sommige zalen vragen geld voor bestek, decor, stoelhoezen...)
- Vragen wanneer je voorwaarden vervallen (vb onze feestzaal werkte met een all-in formule, zo wist je perfect hoeveel je per persoon moest betalen zonder dat er bijkomde kosten waren, WEL moesten we hiervoor aan min 70 mensen voor het avondfeest zitten, anders moesten we tussenkomen in andere kosten...)
- vragen of ze samenwerken met een dj of dat de dj zich moet aansluiten op materiaal in de feestzaal
- vragen om de feestzaal te zien en hoe deze wordt ingedeeld (vorm van tafels, hoe ver staan de tafels van elkaar...)
...

En nog dingen waar ik nu niet direct kan opkomen :-)




de
7-7-2007
 Meld misbruik6-8-2008 14:06:19

wat denken jullie dat het meest economisch is ... betalen voor forfait of per drank...

amai amai, is allemaal zo ingewikkeld, wist niet dat daar zoveel bij kwam zien...




Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik6-8-2008 14:45:54

Hoi!

Ik ga binnen een half uurtje nog naar een feestzaal kijken voor onze trouw volgend jaar. Ik heb gewoon online gezocht (www.vanbelgie.be is een goede site) en gekeken wat me enigszins aanstond. Ik heb dan enkele emails verstuurd om meer info te vragen over de feestzaal zoals prijs van het eten, huur zaal, wat is inbegrepen in de prijs (bloemen, tafel decoratie, ceremonie enz.). Dan heb ik gewoon gebeld naar de zaal om een afspraak te maken. Enkele zalen heb ik al direct kunnen schrappen na het verkrijgen van info via email of post omdat het boven ons budget ligt. Zo moeten we niet onnodig rondrijden.

Van welke regio ben je? Anders kan ik je wel wat namen doorsturen hoor om je op weg te helpen!

Groetjes en veel succes!

Ellen



Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik6-8-2008 14:48:16

Ah nog een ding..... ik persoonlijk verkies een forfait voor de drank zo weet je ook op voorhand exact hoeveel je zal betalen. Mijn zus had die optie niet en alles was per drank aangerekend..... ze is voor een onaangename verrassing komen te staan toen ze de rekening kreeg achteraf! Blijkbaar hadden alle genodigden goed gedronken!!

Het hangt er natuurlijk ook een beetje van af of je denkt dat je genodigden al dan niet veel zullen drinken.

Veel succes!

Ellen



de
7-7-2007
 Meld misbruik6-8-2008 14:56:08

hallo,

Zelf ben ik van Willebroek, m'n familie van Brugge en die van m'n vriend van Antwerpen, de vrienden zitten ergens tussenin :)

Dus liefst locatie langs E40 Gent-Brussel of E19 Gent-Antwerpen



Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik6-8-2008 16:42:15

Hoi,

Mijn zus is getrouwd in feestzaal De Architect in Lennik. Denk dat het een verbouwde schuur is. Wij vonden het een hele leuke locatie! Voor de rest heb ik in die streek nog geen feestzalen bezocht. Wij wonen wel in Gent maar trouwen in mijn geboortestreek (regio Leuven-Diest). Sorry! Ga zeker eens een kijkje nemen op die website en op wijtrouwen.com kan je ook adressen vinden van leuke feestzalen.

Veel succes!





Luc

 Meld misbruik6-8-2008 17:35:01

Hou zeker ook rekening met het feit dat dingen die "gratis" worden aangeboden, niet bestaan ! Bv. de huur van de zaal of dergelijke. Soms is het beter een schappelijke huurprijs te betalen voor de zaal, waar dan wel met met interssante drankenvoorwaarden wordt gewerkt, in plaats van dure forfaits. Met dergelijk systeem hebben ze je zo liggen. Er wordt sowieso al minder gedronken 's nachts, want men is ook voorzichtig(er) geworden, ofwel stelt men - verhoudingsgewijs - gewoon minder obers ter beschikking 's nachts, zodat het drankverbruik voor de patron lager ligt. Als klant betaal je wel steeds het vaste forfait. Hoe minder een patron U dus kan laten drinken, des te beter voor hem ... Maar niet voor U en je gasten.
Zoals reeds gelezen, is het inderdaad vooral in de drankenvoorwaarden - en niet het menu - waarin de grote winsten wordne gemaakt.
Vraag ook alvast naar de kwaliteit van de door hun geleverde wijn en schuimwijn. Doorgaans zijn dit zeer goedkope ISPC-wijnen, maar worden dezen aan quasi-restaurantprijs verkocht. Zo niet betaal je bijkomend stevig kurkrecht, indien je beslist je eigen (Colruyt-)wijntjes mee te brengen ... Om hun gederfde winst te compenseren uiteraard ...

Wij hebben alleszins heel wat zaken vergeleken, "ons huiswerk" goed gemaakt en een feestzaal gevonden en gereserveerd die voor dit alles de beste voorwaarden had.

Alvast nog heelwat succes nog toegewenst !



de
7-7-2007
 Meld misbruik7-8-2008 9:45:26

Hallo Luc,

Zonder effe curieus te zijn...voor welke zaal hebben jullie gekozen?

Groetjes


Ps trouwens tof hier es een man tegen te komen...d8 dat enkel de bruidjes het werk deden...effe m'n toekomstige bij de hand nemen vanavond :)



Carolien

 Meld misbruik7-8-2008 23:21:43

Hallo Dé,

Wij kozen voor 't Brouwershof in Affligem. Eén van de gevestigde feestlokaties in de regio Aalst-Asse-Dilbeek. Intiem, gezellig, romantisch, maar met een nuchtere prijspolitiek. Wij kijken er alvast naar uit !!
Je kan er een digitale brochure opvragen.

Carolien & Luc.



de
7-7-2007
 Meld misbruik8-8-2008 10:29:59

Hallo Carolien,

ik vind van 't brouwershof precies geen website terug...kan je me hierbij helpen aub...toevallig geen ervaringen met de hophoeve ook in Affligem?

Bedankt




Luc

 Meld misbruik8-8-2008 16:19:34

Zijn ook langsgeweest in de Hophoeve: mooie zaal en interieur + tuin, goede keuken en dito service (waren uitgenodigd voor een feest, 2 jaar terug). Prijzen van dranken (receptie/tafel/dansfeest) ietwat duur.
De lage plafonds geven al gauw een broeierig klimaat, er is immers geen airco. Kleinere dansvloer. Ideaal voor feesten tot - naar onze schatting - 110 personen (zittend).

Email van het Brouwershof: tbrouwershof@telenet.be

Mvg


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info