Nu Online
Momenteel zijn er 82 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Is een notaris verplicht?

  20-7-2008 10:43:44
Hey medebruidjes,

Wij trouwen volgend jaar in mei. Is naar de notaris gaan verplicht of kies je dit zelf, heb hier echt geen idee van.

groetjes

Sarah

sarah
27-1-2016
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 616


Nele
26-7-2008
 Meld misbruik20-7-2008 10:47:36

Hey Sarah,

Je kiest zelf of je onder contract trouwt. Je kan gerust trouwen zonder notaris, maar ja dan leef je volgens de wet en in sommige gevallen kan je laten clausuleren dat je het anders wil. Bij overlijden ofzo is dat wel belangrijk.
Groetjes

26/7/08



Reinhilda

 Meld misbruik20-7-2008 11:36:35

beste Sarah,

Trouwen zonder notaris betekent dat je trouwt onder het wettelijk stelsel. Dit houd in : scheiding van goederen en gemeenschap van aanwinst. Scheiding van goederen : alles wat je hebt voor je huwelijk blijft uw eigendom.
Gemeenschap van aanwinst : alles wat je koopt na jullie huwelijk is van U beide.
Erfenissen blijven ook Uw persoonlijke eigendom. Als jullie geen van beide eigendommen hebben en alles met elkaar willen delen zoals het huwelijk voorschrijft heb je geen notaris nodig.



LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik20-7-2008 11:39:17

ik raad je toch aan om eens op gesprek te gaan bij een notaris, het eerste gesprek is gratis en ze zal je heel veel uitleg geven over wat de mogelijkheden zijn. als alles goed gaat is een contract van geen belang maar vanaf dat het slecht gaat of bij een overlijden beginnen de problemen meestal.



veerle
8-8-2009
 Meld misbruik25-11-2008 12:04:39

Je moet kijken of je een eigen inbreng doet en waarvan je vindt dat het niet onder een wettelijk stelsel van gemeenschap moet komen. (vb. Huis). Pas dan is een notaris aangewezen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...