TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nele
10-10-2009
|
17-7-2008 15:52:59
Al eens gevraagd bij de bank of het mogelijk is om de babysit ook op te nemen in de familiale verzekering? (Tijdelijk dan natuurlijk). Ik meen mij te herinneren dat er daar bij ons iets over gezegd is toen we onze verzekeringen gingen afsluiten, dat het vb. een goed idee om een (zelfs in het zwart werkende) kuisvrouw op die manier toch te verzekeren. Maar hoe het nu weer juist in mekaar zat, dat zal je eens moeten navragen.
Succes ermee! Nele
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
17-7-2008 17:09:29
Hey,
Ik snap jou, maar ook je babysit. Van 10 tot 4 is lang. In het totaal 18 uur en dat komt neer op 5.5 euro per uur. Ik weet dus niet hoe jij aan die 6.25 euro komt.
Ik snap wel dat die babysit dan nog aan een redelijk uur in zijn of haar bed wil zitten. Maar dat is natuurlijk nog geen reden om dat zo laat te zeggen.
Vergeet ook niet dat pubers soms schrik hebben om tegen volwassen hun eigen mening te zeggen en misschien kwam ze zo laat met die wijzigingen.
Zelf heb ik ook altijd gebabysit en die mensen gingen er gewoon vanuit dat ik deed wat zij vroegen. Op een keer stonden ze voor mijn deur met hun kleine zonder te verwittigen. Ze gingen er vanuit dat ik wel kon babysitten.
Groetjes en hopelijk kom je eruit.
|
|
Kay
22-8-2009
|
17-7-2008 17:31:39
Je kan ook altijd een babysit van de bond voor jonge en grote gezinnen nemen. Zij hebben afgesproken prijzen en en regels zowel voor jouw als voor de babysitter. het kan dan misschen wel duurder uitkomen als je dit wil doen moet je er zeker morgen heen bellen.
Groetjes Kay
|
|
sylvia
9-5-2009
|
17-7-2008 19:23:42
Hallo, de babaysitters van den bond mogen niet langer als 12 uur babysitten tenzij ze kunnen slapen.
sorry maar ik zou ook niet zolang willen babysitten voor dit loon ik babysit soms nog voor mensen waar ik vroeger al babysite toen ik nog niet samen woonde en ik krijg 10€ per uur voor vaak maar 1kind, dus das al een groot verschil, van 10 tot 4 is echt heel lang en welk kind is om 4 uur nog wakker dus ik denk dat je blij mag zijn iemand gevonden te hebben die tot 3uur wil blijven voor dit loon. wind je je nu echt op omdat dat meisje een uurtje vroeger wil stoppen, sorry maar dat vind ik ook cru. je weet toch wel dat het zelfs wettelijk niet toegestaan is om iemand zolang te laten werken voor je. je kan haar voor 24uur laten opnemen in je familiaale verzekering moet je wel 24 op voorhand aanvragen, je bent op dat moment een werkgever dus ben jij verantwoordelijk en niet zij, jij moet er voor zorgen dat ze verzekerd is bezoldigd of niet. Ik zou me dus maar niet te hard opwinden want ze mag gewoon nee zeggen alleen al omdat je haar zo lang laat werken en tevreden is met 100€ Bovendien denk ik niet dat je iemand anders gaat vinden die dit wil doen. Sorry klinkt misschien hard en cru vooral nu zo kort ervoor maar echt op 1 uur gaat het toch niet aan komen he.
groetjes sylvia
|
|
Wendy
13-9-2008
|
17-7-2008 19:34:45
om eerlijk te zijn voor zolang te babysitten vind ik 100 euro weinig. oke als de kids naar bed zijn heeft ze haar handen vrij natuurlijk he, maartoch ze moet er wel zijn. blijft ze bij jou overnachten ook en waarom van 10 u smorgens haar als babysit nemen. Kan iemand van de familie niet even op hun letten? Als wij trouwen, die dag zullen onze getuiges hun ook een beetje in de gaten houden en ook de tante en oma en opa's. We hebben savonds wel een oplossing voor de kids, maar een babysit heel de dag nee toch maar niet......
succes met de beslissing te nemen
groetjes Wendy en Patrick 13/09/08
|
|
Heidi
13-9-2008
|
17-7-2008 23:11:00
Dag allemaal,
Ik heb vroeger ook gebabysit, en ik zou dat zeker gedaan hebben. Via de bond kan je inderdaad eens navragen. Die vragen voor zulke dingen iemand die dat wil doen, maar buiten de bond uit, die doen alleen maar thuisbabysit, dus kinderen van 1 gezin. Alles daarbuiten kan gevraagd worden, maar gaat niet via de bond. De verzekering, daar moet je zelf voor zorgen, niet de babysit... En zolang, je beslist als babysit nog altijd zelf of je het wil doen of niet. Je moet ook een beetje verantwoordelijkheid opnemen en het op tijd zeggen als het niet gaat. Maar is het erg dat ze een uurtje vroeger doorgaat? tegen 3 uur liggen de meeste kindjes normaal in bed, en als er dan nog eentje wakker wordt, kan er toch gerust iemand anders even naar kijken.
Groetjes Heidi 13/09/2008
|
|
sofie
1-8-2008
|
18-7-2008 7:23:47
Hallo Wij nemen ook een babysit Zij komt van 14u00 tot de andere morgen 10u00. Wij hebben er wel voor gezorgd dat ze 's avonds mee mag eten en we hebben ook een hotelkamer voor haar gereserveerd boven de feestzaal, wij blijven er ook slapen. Onze babysit wil er geen geld voor omdat zij vond dat we al genoeg hadden geregeld voor haar. Mvg Sofie
|
|
Kelly
|
19-7-2008 22:08:27
Hey, oeps naar de reacties hier te zien, ben ik kennelijk niet mee op't vlak van babysitting en 't financieel aspect! Want ik vind 100 euro wel veel geld! Bij de bond betaal je 3 euro per uur & als ze blijven overnachten (van 22u tot 8u) 15 Euro, dus zou dit in jouw geval neerkomen op 12 uren (van 10u - 22u) aan 3 euro = 36 euro + 15 euro = 51 euro en dan moet je nog een kleine bijdrage aan verzekeringskosten betalen! Wij wouden voor onze kindjes beroep doen op 2 babysits (iemand van 10u - 19u & iemand van 19u - de volgende dag). Ik hoop dat de buurmeisjes het willen doen, voor een schappelijke prijs!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|