Nu Online
Momenteel zijn er 30 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

reacties

16-7-2008 14:58:59
Hallo toekomstige bruidjes,
Ik heb gewoon even nood om mijn frustraties neer te pennen. Ik begrijp mijn collega's niet. Ondertussen weet iedereen het op mijn werk, hetzij rechtstreeks van mij, hetzij via den tamtam. Achter mijn rug wordt er aan tafel over gepraat naar het schijnt (dat weet ik van mijn beste collega). Toch is er niemand die mij iets vraagt, laat staan dat ze me proficiat wensen. Gewoon niets, ik begrijp dat niet. Waarom zeggen ze gewoon niets?
Ondertussen heb ik ook geen zin meer om nog iets te zeggen, het interesseert hen blijbaar toch niet en als het wel zo is dan moeten ze het maar vragen, dat is mijn reactie nu, hoewel ik eigenlijk graag wil vertellen.
Moet ik die mensen dan uitnodigen???

Inge

Inge
27-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 471

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik16-7-2008 15:19:53

hallo
ik had net hetzelfde voor op mijn werk,niet van collega's maar van de bazen, achter mijn rug zitten ze te vragen hoe het was en wat ik aanhad en tegen mij kon er geen proficiat vanaf, het hele jaar zitten ze op mijn kap en daarom heb ik ze niet uitgenodigd, de week erna trouwde er nog een collega en ze heeft ze ook niet uitgenodigd en daar stonden ze aan de deur met een bloemetje, en een dikke proficiat, ik ben aan het kijken voor ander werk ,ik ben dat kinderachtig gedrag beu... niet uitnodigen als ze toch geen intresse hebben...anders maken ze toch maar je dag kapot

Sandra
13-10-2008
 Meld misbruik16-7-2008 15:33:59

Dag Inge,
Een gouden raad; nodig ze niet uit.
Ik heb hetzelfde hier voor ik heb ocharme 10 collega's en 1 baas. Ik heb hun 3 weken geleden de uitnodigingen afgegeven. Mijn baas reageerde super enthousiast en heeft dezelfde dag bevestigd dat hij kwam, tevens een goede collega ook. Nu zijn we 3 weken later en ik ben het kotsbeu. Niemand anders reageert, dus ben ik zelf beginnen te vragen of ze al dan niet kwamen. De eerste aan wie ik het vroeg, zei dat ze enkel ging komen als al de rest ook kwam, maar ze ging niet lang blijven, de volgende aan wie ik het vroeg kon niet komen, de volgende ook niet.. En nu durf ik nietmeer vragen of ze al dan niet komen. Ik versta niet dat ze na 3 weken nog altijd niet weten of ze wel of niet komen. Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is dat ik heel veel spijt heb dat ik hun heb uitgenodigd.

Sandra

evy
1-3-2009
 Meld misbruik16-7-2008 15:45:26

Als je je er niet goed bij voelt, dan vraag je hen niet. Daar beslis je zelf over. Een collega van me is in februari getrouwd. Hij heeft niemand uitgenodigd, maar trakteerde nadien met taart.
Ik nodig dan wel collega's uit. Veel vragen ze niet en ik vertel er niet zoveel over, maar de reacties zijn super! Slechts 2 collega's komen niet naar het avondfeest, beiden zijn in verlof. Voor de rest zal iedereen paraat zijn! En allemaal hebben ze ruim binnen de termijn gereageerd! Jaja, ik ben vree content met mijn collega's!

Sofie
12-9-2009
 Meld misbruik16-7-2008 16:28:09

Inge,

Ik herken jouw situatie zoooo goed, 'n paar maanden terug maakte ik hetzelfde mee..
Alle collega's weten ondertussen dat we trouwen want ik heb het verteld met 'n hapje en 'n drankje, maar meer dan 'n droge 'proficiat' kon er niet van af..

Nu 2 maand later, vragen ze er niet achter, vinden ze het allemaal dom (omdat zij hun vent niet hebben kunnen houden of te dom waren om te zien dat hij hen bedroog !!)

Ik heb geleerd om er gewoon over te zwijgen en dus zit ik met exact hetzelfde probleem.. Ik wil ze wel inviteren, zeker mn baas maar al de rest, tja, dat weet ik nog niet..

Ik denk dat ik ga afwachten tot ik m'n uitnodigingen verstuur en dan pas ga beslissen..

Je hebt wel geluk dat je nog collega hebt waarmee je wel goed kan praten, ik ben die zelfs verloren..

Weetje, doe als ik: denk er het jouwe van en als je weer op je bureau of in de auto zit hé, denk van van: hehe, ik ga toch de gelukkigste zijn van de hele wereld..
Dat laat my toch altijd glimlachen..

Liefs
Sofie

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik16-7-2008 16:45:04

Beste Inge,

Van collega's heb ik geen last, want heb er maar eentje (en ik ben haar baas) dus daar kan ik niet over meepennen. Maar heb wel mensen in m'n omgeving waarvan ik ook geen lief woord of ne proficiat van moet verwachten en die me scheef bekeken toen ik aankondigde dat we gingen trouwen.
Zo'n mensen hoef ik dan ook niet op m'n huwelijk te hebben, ik kan zelf al niet om met schijnheilig gedoe, dus dan liever geen uitnodiging. Ik feest met de mensen die ons liefhebben en andersom, 't is jouw feest en niet dat van iemand anders!

Dus je moet even voor jezelf uitmaken of deze mensen dan een meerwaarde gaan betekenen op je feest of eerder een domper op de vreugde en wat hoopsvergroting.

Good luck!

En denk eraan er zijn altijd een hoop mensen die het je wél gunnen en die ten volle achter je staan!

-xxx-

Cindy
13/06/2009

Hanne

Meld misbruik16-7-2008 18:35:10

ik snap dat dus langs geen kanten he.. gelijk wat sandra nu bv schrijft.. hoe kunnen mensen toch zo zijn??
ik zou zooo blij zijn met een uitnodiging... allez ik ben dat altijd.. ik voel mij dan supervereerd en dat is toch gewoon altijd tof zo'n feest... of dat nu klein of groot is, met afhaalchinees, bbq of chique diner, toch allemaal tof.. het gaat toch om het volk, onder de mensen zijn, anderen leren kennen..

tss... versta het ook niet. ben ik dan zo dommig als ik het geweldig vind dat ik naar zo'n feest mag? Ik zal dan wel een stom leven hebben zeker? of te enthousiast zijn..
laat ons hopen van niet!

trek het je niet aan!
geniet van zij die er wél naar uitzien.. en ik weet zeker: diegenen die zo 'zompig' doen, zijn gewoon geen sprankelende figuren in mijn ogen. ! man man, hoe karakterloos: 'als de rest ook komt'. Echt zielig!
met die mensen wil ik niet graag iets op touw zetten zenne, wat een futlozen!

dus: trek het je niet aan! sta er boven en blijf stralen! maakt de wereld veel mooier dan die sufkoppen zonder enthousiasme.
:)

Manon
7-2-2009
 Meld misbruik16-7-2008 20:31:13

Dag Inge,

Inderdaad, wat een onnozel gedoe ! Ik vind het ook heel erg en ik weet wat je voelt want bij mij was het mijn familie die zo reageerde. Mijn ma is 1x gescheiden, mijn pa 2x. De reactie van mijn ma als ik vertelde dat ik ging trouwen: Och kind toch, wat veranderd dat nu, dat is gewoon een hoop geld dat je vekwist ... en dat was het. Ik kan jullie zeggen dat mijn enthousiame direct in mijn schoenen zakte en ik bijna kon wenen. Ik heb haar dan geantwoord dat het niet was omdat haar huwelijk op niks trok dat de mijne dat ook zal zijn. En verder vraagt ze er niks meer over, is wel spijtig want ik zou zo graag met mijn ma gaan "trouw"shoppen.

Genoeg gezeverd nu, we moeten gewoon aan onszelf denken en gelukkig zijn. Die pessimisten die zullen nog wel beseffen dat ze zo niks zullen bereiken in hun leven !

Ik heb trouwens nog een vraag : Ik kom heel goed overeen met mij bazin en ik zou die graag uitnodigen, maar ik nodig maar een paar collegas uit en ik weet dat mijn bazin als we dan samen zitten op een receptie ofo, ze continu over het werk babbelt, maar ik zou niet willen dat ze dat doet met die paar collegas die ik wel uitnodig, want die gaan ofwel niet komen als ze weten dat ze komt of ze gaan zich rot irriteren...

Merci om te luisteren alleszins en veel succes en denk eraan wees gelukkig!!

Manon

kathleen

Meld misbruik17-7-2008 0:29:59

Hey Inge,

ik kan begrijpen dat je gefrustreerd bent. Ik heb de moeite niet gedaan om op het werk te vertellen dat niet ik maar wij trouwen( we werken beiden op hetzelfde werk). Toen we 5,5 jaar geleden een relatie begonnen hebben we veel kritiek te verwerken gekregen, omwille van het 12 jaar leeftijdsverschil enzo, ook al hebben we nadien niets meer gehad van commentaar kunnen we het niet over ons hart krijgen om het te zeggen. Enkel tegen de chef die ons klein verlet moet geven en die heeft beloofd van te zwijgen. Ik begrijp je colére heel goed en zou ze dan ook niet uitnodigen.

Groetjes

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik17-7-2008 9:26:13

Hallo allemaal,
Dank je wel voor jullie steunende woorden, want met z'n momenten loop ik hier echt bijna in tranen.
Gelukkig heb ik jullie, ook al ken ik hier niemand persoonlijk, de band die we hebben is sterker dan met die kiekens hiere ;-)
Ik wens jullie allemaal veel succes met de voorbereidingen en een schitterende trouw en verder leven.
Groetjes
Inge

martine
29-8-2008
 Meld misbruik17-7-2008 21:48:02

beste inge,
jammer dat je zulke collega's hebt. toen ik het mijn collega's vertelde waren ze allemaal heel uitbundig en sedertdien spreken we over niets anders. er worden natuurlijk de nodige grappen gemaakt, maar dat moet je erbij nemen. ik ben ondertussen ook al 47 en mijn vriend 49. wij geven een feest voor de familie en de week erna zijn de collega's van mij en mijn vriend uitgenodigd. ik heb wel hele toffe collega's en dat zal wel het verschil uitmaken met jouw ervaring. bij ons zijn er ook mensen die we liever niet zouden vragen, maar ja, als je de ene wel en de andere niet vraagt, dan krijg je pas miserie. trek het je niet te veel aan en geniet van je dag met de mensen die er bij zijn. je kan nooit voor IEDEREEN goed doen.
veel plezier op je huwelijksdag.
groetjes
martine

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...