Nu Online
Momenteel zijn er 53 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

al traantjes gelaten, even hart luchten...

2-7-2008 22:06:56
fiogf49gjkf0d
Dag lieve bruidjes,
Ja, heb al een paar traantjes gelaten. Ik ben momenteel medrol aan het nemen (cortisone) en ik trouw op 13 september. Ik doe zo hard mijn best om op mijn eten te letten en dat lukt goed (ondanks het constante hongergevoel van de medicatie), maar ik ben helemaal opgezwollen door het vocht. Ik heb echt een "vollemaansgezicht" door de medrol gekregen en mijn knieën zijn die juist van mijn bomma! Wordt er echt depri van als ik zo moet trouwen, da zie ik echt niet zitten. Klinkt miss kortzichtig en oppervlakkig, maar ik wil mooi zijn op onze dag, ik wil dat mijn ventje mij ziet op mijn mooist, niet met mijn opgezwollen gezicht, buik, armen, handen, ...
vandaar de traantjes
Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar mijn vrienden hebben zoiets van: och het valt wel mee, maar zij moeten niet trouwen, ik wel.
Heeft er iemand van jullie ervaring met medrol?
Och ja, voor de rest houden we er de moed in :)
alleszins, bedankt om naar mijn gezaag te luistern.
dikke x
bren

brendy
13-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 892

Sanne
8-8-2008
 Meld misbruik2-7-2008 22:14:00

fiogf49gjkf0d
Hallo Bren,
Begrijp je maar al te goed hoe je moet voelen. Waarom vraag je niet eens raad aan de dokter of apotheker ? Moet je die medrol nog lang innemen ? Misschien kunnen jou een ander medicijn geven waar je minder gevoelig op reageert.
Sterkte !
Sanne
08/08/08

jessy
18-7-2008
 Meld misbruik3-7-2008 8:55:55

fiogf49gjkf0d
hallo brendy
ik ben verpleegkundige die elke dag medrol moet geven aanhaarpatienten , als ik van u was zou ik afbouwen , niet onmiddelijk stoppen , als je nu 32 mg neemt zou ik vanaf nu een half nemen +-1 week en dan 1/4 en zo totdat het is afgebouwd , daarna zou ik lasix 40 mg laten voorschrijven voor het vocht dat je ophoudt
groetjes

Petra
22-8-2008
 Meld misbruik3-7-2008 9:10:11

fiogf49gjkf0d
Hoi Brendy,
Mijn ventje heeft ook jarenlang medrol genomen, met alle vervelende bijwerkingen als gevolg. Nu neemt hij sinds een maand Singulair. Hij heeft zich nog nooit zo goed gevoeld en er zijn helemaal geen bijwerkingen meer, al sinds de eerste dag dat hij dit neemt. Misschien eens vragen aan je dokter ?
Als je meer wil weten mag je me gerust mailen hoor: mike.petra@live.be
Groetjes en heel veel sterkte nog !
Petra
22-08-08

miek
21-3-2009
 Meld misbruik3-7-2008 10:42:41

fiogf49gjkf0d
beste mensen, jullie geven allemaal goedbedoelde raad... maar brendy, ik zou het zeker overleggen met jou arts! ivm jullie raad over afbouwen, dat klopt afbouwen is nodig, je mag niet zomaar stoppen MAAR het hangt ervan af waarom je die cortisonen moet nemen, soms kan je gewoon niet stoppen. de raad over singulair is ook goed bedoeld, maar zal alleen nuttig zijn als je cortisonen neemt omwille van astma of zo... als je cortisonen neemt omwille van een endocrinologische aandoening, of om afstoting tegen te gaan van een orgaantransplantatie kan en mag je de cortisonen niet stoppen, dat is levensgevaarlijk. ik weet dat jullie raad goedbedoeld is, maar ik zou toch maar oppassen... spreek erover met je arts, dat lijkt mij het beste!

Petra
22-8-2008
 Meld misbruik3-7-2008 10:53:47

fiogf49gjkf0d
Beste Miek,
Inderdaad, mijn ventje neem singulair omwille van zijn astma (daarvoor dus medrol om dezelfde reden)
Groetjes,
Petra

brendy
13-9-2008
 Meld misbruik3-7-2008 11:00:57

fiogf49gjkf0d
bedankt voor jullie reacties! ik neem medrol omwille van chorioretinitis (ontsteking van mijn netvlies), ben nu stillekes aan aan het afbouwen, moet normaal gezien nog een 8tal weken min nemen, maar is gewoon zoooo frustrerend dat ik mezelf helemaal niet ben. ben absoluut een emotionele trut aan het worden die niet goed in haar vel zit. wil graag stralen op onze dag zonder mijne "medrol-kop" :)
dikke x
bren

Liesbet
31-12-2009
 Meld misbruik3-7-2008 12:25:23

Medrol, de naam alleen al! Ik zou echt langs je dokter gaan, er moeten toch andere middelen zijn met minder vervelende bijwerkingen! Succes alleszins!

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik3-7-2008 14:16:55

fiogf49gjkf0d
Hey,
Dit is wel een zeer vervelend probleem.
Ik ben ook verpleegkundige en wat Jessy zegt is zeker geen slecht idee! Ik zou ook al beginnen met afbouwen van de medicatie! en ook zeker informeren dat er met andere medicatie kan gewerkt worden, al is het maar om die periode te overbruggen!!

Veel moed en veel geluk!!!!!
Patricia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...