Nu Online
Momenteel zijn er 33 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bemoeizucht

1-7-2008 16:24:30
fiogf49gjkf0d
Hmz, sinds anderhalve maand erger ik me dood aan mijn vader. Hij komt iedere keer te pas en te onpas in ons huis om te werken. (wij wonen er wel al een heel eind). Dit is goedbedoeld, maar ik voel het aan als bemoeizucht. Er is altijd wel iets wat moet gedaan zijn en soms heb ik het gevoel dat hij hier meer te zeggen heeft dan ik. Mijn vriend ervaart dit niet zo negatief als ik, maar toch...

Intussen heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik hem niet constant in ons huis wil en dat we ook wel zelf wat willen regelen en met bepaalde dingen (om budgetaire redenen) liever nog wat wachten. Maar vandaag was het dus weer zover. Hij heeft enkele dingen vernieuwd, wat weer een pakje geld kost, niet overdreven, maar toch ongeveer 125 euro. Op dit moment wil ik genieten van de week voor de trouw (nu zaterdag!) maar krijg ik er de kans niet toe.

Ik vrees dat de emmer bij mij deze week nog zal overlopen en dat er dus op het huwelijk een gespannen sfeer zal zijn. Zeker omdat ik er ook voor gekozen heb om mij te laten "wegschenken" door mijn papa. Maar op dit moment wil ik hem gewoon even niet zien!

Kim
7-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 381

Delphine
12-9-2008
 Meld misbruik1-7-2008 16:31:01

fiogf49gjkf0d
Kan je niet eens praten met je moeder?
Het is soms makkelijker als zij de boodschap overbrengt

s
1-6-2007
 Meld misbruik1-7-2008 18:29:07

fiogf49gjkf0d
Hem niet binnenlaten tenzij hij belooft om Geen werkjes uit te voeren?

Hanne

Meld misbruik1-7-2008 18:51:23

fiogf49gjkf0d
naar je papa gaan, hem onder vier ogen spreken, en duidelijk afspreken dat er deze week niets meer gebeurt in jullie huis.
Het met hém afspreken, maar heel concreet!
Door te zeggen 'ik wil je niet constant in mijn huis' is daarom bij hem de boodschap niet overgekomen: 'laat deze week ons huis gerust'. Hij kan mss denken: ok, ietsje minder dan, maar ik zal zeker nog gaan..

dus gewoon rechtaan tegen hem zeggen en zien dat jullie er als maatjes uitkomen ! te zonde om nu voor zoiets te gaan ruziemaken. zeker misverstanden vermijden zou ik zeggen!

groetjes

Ansje
23-5-2009
 Meld misbruik1-7-2008 19:02:17

fiogf49gjkf0d
Ik sluit me volledig aan bij Hanne, dat is ook het beste.
Onder 4 ogen en duidelijk zeggen waar het op staat. Tracht ook te spreken vanuit ik boodschap: " Ik vind het niet tof, dat je hier te pas en te onpas binnen valt"
"Ik zou graag hebben dat je deze week niet meer komt werken, zodat vriend en ik ons kunnen voorbereiden op onze trouw"

Vermijd zinnen waarin je verwijtend overkomt: "jij komt hier constant maar aanlopen met vanalles, zie je dan niet dat we dat niet willen.."

Ga ervan uit dat hij het niet ziet en merkt.. ook papa's zien hun kinderen graag, hij doet dit wellicht niet om te treiteren..

veel succes en laat iets weten..

groeten Ansje

Dorine

Meld misbruik1-7-2008 19:04:08

fiogf49gjkf0d
Al eens aan gedacht dat het te maken geeft met de trouw. Want nu gaat je papa je "wegschenken" en da kan misschien wel even slikken zijn. En er zijn papa's die het daar nogal moeilijk mee hebben, nu is het voor echt!
Misschien eens over nadenken?

Vicky
6-9-2008
 Meld misbruik1-7-2008 22:41:31

fiogf49gjkf0d
Ik begrijp je gevoel, ik heb ook zo een papa.
Maar hij bedoelt het zo goed.. Ik begrijp dat het je af en toe te veel kan worden, dat had ik ook maar aan de andere kant mogen we ook blij zijn dat ze het allemaal doen voor ons. Ik merk ook dat ik wat minder rond men hoofd wil met ons huwelijk int vooruitzicht. Dus voor jezelf ook wat relativeren denk ik en zeker geen potjes breken vlak voor uwen trouw. want zoals het hier al is gezegd, het is maar één moment..zou toch jammer zijn dat je hem en jezelf kwetst door je niet door hem te laten weggeven. Toen het bij mij wat hoog zat heb ik het ook even door mijn mama laten zeggen tegen hem..minder bedreigend en geen kans op jij die over de rooie gaat.
succes!

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik2-7-2008 10:53:23

fiogf49gjkf0d
Hey,

Ik denk dat je papa zijn gedachten gewoon wilt verzetten. Een huwelijk is niet niks voor diegenen die trouwen, maar ook niet voor de ouders.
Ik ken er nog zo die een week voor het huwelijk van hun dochter vol stress en zenuwen lopen en zich smijten op werkjes. Ik zou hem gewoon laten begaan, maar toch wel het budget onder controle houden.

Groeten,

Gerlinde

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik2-7-2008 12:08:28

fiogf49gjkf0d
Hey :-)

Bedankt voor alle tips, intussen is de storm alweer wat gaan liggen, ik ga er gewoon keihard van genieten nu... En inderdaad, mijn papa zal wel bijdraaien eens we de trouwdag zijn!

Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...