Nu Online
Momenteel zijn er 104 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kleine kindjes

25-6-2008 8:59:42
fiogf49gjkf0d
Bij ons is er een kennis die een héél klein kindje wil meebrengen naar ons avondfeest. Ik heb eerlijk gezegd dat ik dit niet zo leuk vind... Maar waarschijnlijk neemt ze haar toch mee.

Ik vrees een beetje dat de kleine heel erg veel zal wenen, dat wij onze bruidskamer zullen moeten openstellen voor haar om in te slapen, dat de muziek stiller zal moeten...

De ouders zeggen dat dit geen probleem zou zijn, maar dan nog, een grote baby-wagen had ik niet in gedachten op ons huwelijk... Zeker omdat we aan familie gevraagd hebben om de kleine kindjes thuis te laten.

Tegelijk heb ik een beetje hetzelfde "probleem" als "Anoniempje"; ik vrees dat er nogal wat aandacht aan de kleine zal besteed worden en dat ons feest daardoor een klein beetje zal verwateren. Uiteindelijk betalen wij zoveel geld en doen wij zoveel moeite voor onze perfecte dag...

Hoe zouden jullie hierop reageren of hoe hebben jullie hierop gereageerd?

Kim
7-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 23 | Gelezen: 479

Ilse

Meld misbruik25-6-2008 9:05:06

fiogf49gjkf0d
ik vind dit eerlijk gezegd totaal niet erg, het is zelfs normaal als een klein babytje komt, misschien moet die nog borstvoeding krijgen en zo. Ik vind het echt een beetje egoïstisch van jou om te denken dat de aandacht naar de baby gaat gaan en niet naar jullie. Sommige mensen maken zich echt druk om alles, ik begrijp dat niet! Bij ons zullen er veel kleine kindjes zijn en babytjes, ik vind dat juist super!

Meilan
3-7-2008
 Meld misbruik25-6-2008 9:06:23

fiogf49gjkf0d
Wij hebben vriendelijk verzocht de kleine kindjes thuis te laten. En iedereen doet dit met plezier!
Ik zou voet bij stuk houden. Het zou niet eerlijk zijn om tegen iedereen te zeggen dat je het liever niet hebt en dat zij het wel mag.

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik25-6-2008 9:08:12

fiogf49gjkf0d
Wij zijn gewoon nog totaal niet in de baby-fase aangekomen; wij willen echt nog een "feest-feest", waarbij iedereen volop kan genieten zonder te denken aan luiers, fruitpapjes...

De kleine krijgt trouwens geen borstvoeding, dus dat is al geen probleem.

En ik geef 100% toe dat het egoïstisch is om te denken aan de aandacht. Maar het is ook de enige dag in gans ons leven waarbij wij het "recht" eens hebben om egoïstisch te zijn.

Maar goed, ben blij dat ik al een reactie heb :-) Ik wacht de rest af ;-)

Meilan
3-7-2008
 Meld misbruik25-6-2008 9:08:55

fiogf49gjkf0d
@ Ilse:

Iedereen vult zijn/haar dag in zoals ze dat zelf willen. Ik ken een koppel die niet echt van kinderen houden en ik vond het dan ook niet egoïstisch toen ze vroegen om iedereen onder 16j thuis te laten.

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik25-6-2008 9:36:45

fiogf49gjkf0d

Wat bedoel je met een "erg klein kindje"? Als de mama nog borstvoeding geeft dan snap ik erg goed dat ze haar baby liever meeneemt. Ik denk niet dat je daar veel last van zal ondervinden of dat je de aandacht zal moeten delen.

Bij ons waren er ook geen kinderen toegelaten maar voor mijn zus met een babytje van 3 maanden vond ik dat er wel een uitzondering kon. De baby hebben we de ganse dag totaal niet gehoord en mijn zus en schoonbroer zijn er af en toe mee gaan wandelen als ze wat huilerig werd. Verder heeft ze gewoon keibraaf in haar koets liggen slapen en tijdens het dansfeest ging de koets naar een ander zaaltje en wisselden de ouders elkaar af. Omwille van het kindje is mijn zus wel als één van de eersten naar huis gegaan, maar dat had ze me op voorhand verteld.

nathalie
8-8-2008
 Meld misbruik25-6-2008 9:41:39

ouders kennen hun kinderen het best, je hebt nu eenmaaal gemakkelijke kinderen en 'moeilijkere'

op ons feest gaat er een kindje van 6 maanden zijn, hij slaapt door alles door en ik heb er zeker geen probleem mee, er gaat een reisbedje worden meegenomen. Een nicht neemt haar kindje van 2 jaar mee, en ik vind het zalig, mijn vriend en ik zijn dol op kinderen, verder zal er op het feest nog een kindje van 4 zijn, 3 kindjes van 12. Dat is alles

op de receptie komen er
- 1 kindje van 1 maand
- 1 kindje van 6 maand
- 1 kindje van 1 jaar
- 2 kindjes van 2 jaar
- en een kindje van 4 jaar en wij kijken er enorm naar uit.

Ik zou altijd eerst vragen of mijn kindje meemag naar een trouw, maar als het geweigerd word denk ik dat ik enkel naar de receptie ga, om even mijn kop te tonen en dan naar huis, naar mijn kindje, zeker als het zo'n jong kindje is.

Jenny
12-9-2008
 Meld misbruik25-6-2008 9:42:28

fiogf49gjkf0d
Hey,

Ik snap die mensen eigenlijk niet. Als je een uitnodiging krijgt voor een avondfeest dan weet je toch dat je kinderen daar niet bij horen. Kinderen, en zeker kleine kinderen, horen niet thuis op een avondfeest. Ik vrees dat als de mensen dat zelf niet beseffen, dat je het hen dan vlakaf moet zeggen. Voor een receptie in de namiddag of vooravond vind ik dat kindjes er gerust wel kunnen bijzijn.

Maarja, das maar mijn mening hé :-)
Iedereen doet natuurlijk zijn zin!

Groetjes,
Jenny

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik25-6-2008 10:12:28

fiogf49gjkf0d
bij ons was er ook een baby (wij hadden trouwens wel een dagfeest met kindjes bij)

ik heb er GEEN MINUUT over nagedacht dat dat kindje meer aandacht zou krijgen?
en er zijn misschien wel mensen in die kinderwagen gaan kijken, maar dat is me totaal niet opgevallen eigenlijk...

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik25-6-2008 10:20:53

fiogf49gjkf0d
Sorry, maar ik vind dat dit ook niet kan.
Bij ons zijn er onze eigen kinderen (5 en 8), maar voor de rest op het avondfeest niemand, er gaat wel iemand mee om de kids bezig te houden en waar de feestzaal is daar is een grote tuin en speeltuigen...
Met receptie heb ik geen problemen, maar met avondfeest dan weer wel...ouders zijn zich aan het amuseren en kids zijn moe en willen naar huis dan is de ouders hun avond ook naar de 'bom'...

Groetjes,
D

Dorine

Meld misbruik25-6-2008 10:25:50

fiogf49gjkf0d
Het is zeker niet egoïstisch te denken dat de aandacht naar de baby gaat en niet naar het bruidspaar. Tenslotte geef je een huwelijksfeest en geen babyborrel.
Ja en wat als de mama nog borstvoeding geeft, dan denk ik dat er toch op voorhand een vraagje mag komen van de mama als da mogelijk is. De bruidskamer is toch voor privé spulletjes van de familie. Dus één vraagje van de mama zou al een hele oplossing zijn, en komt er geen vraag dan moet het bruidspaar er zich niks van aantrekken. Je kan maar moeilijk op zo een moment rekening houden met lawaai, muziek , stemmen alles kan te veel zijn voor die baby. Het ligt dus echt aan de mama om haar baby te kennen. Desnoods geven ze te kennen liever alleen naar de receptie te komen en geen feest.
We zitten met hetzelfde probleem kan je dus heel goed begrijpen. We zien wel als het zo ver is.
Alvast een prachtige huwelijksdag gewenst.
groetjes

Esther

Meld misbruik25-6-2008 11:19:28

fiogf49gjkf0d
Ik vind dit een verschrikkelijk egoistische gedachte van u. Ik kan er gewoon niet bij dat je durft te stellen dat je bang bent dat die baby meer aandacht gaat krijgen dan jij. Als bruid krijg je zowiezo aandacht. Als iedereen continu naar u moet staan kijken en oh en ah roepen, dan denk ik dat uw gasten zich niet echt gaan amuseren.

Als een baby nog borstvoeding moet krijgen, dan kan je niet verwachten dat dat koppel gaat beginnen afkolven of borstvoeding gaat stopzetten speciaal voor uw trouw hoor.

Trouwens, het koppel met baby gaat heus niet tot einde trouw blijven. Die gaan al moe genoeg zijn en dus waarschijnlijk vroeg doorgaan. Dus geen reden waarom het dansfeest daardoor minder leuk zal zijn.

De reden dat ze dat aan u vragen doen ze wellicht om u een plezier te doen omdat ze anders niet zullen komen.

Liesbet
31-12-2009
 Meld misbruik25-6-2008 11:31:37

fiogf49gjkf0d
ik snap eigenlijk ook niet goed wat het probleem is ... Ik denk dat je je te fel focust op die kleine. Ik ben zelf ook nog niet echt bezig met kinderen, maar heb wel vriendinnen die pas bevallen zijn. Ik heb liever dat die vriendinnen op ons feest zijn dan dat ze thuis moeten blijven omdat hun baby anders met de aandacht gaat lopen!

Lien
30-8-2008
 Meld misbruik25-6-2008 12:10:21

fiogf49gjkf0d
Heel wat vrienden van ons zijn net bevallen en brengen hun baby'tje mee naar het feest. Ik heb het liever zo dan dat niet komen omdat ze moeten thuis zijn voor de borstvoeding. Mijn vriend en ik houden van kindjes dus vinden het absoluut geen probleem. Het is wel zo dat wij ons feest niet gaan aanpassen aan de baby's, muziek zal niet stiller gezet worden ofzo...

Veel succes. Lien

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik25-6-2008 12:13:46

fiogf49gjkf0d
En zo weet ik nu nog altijd niet wat er zal gebeuren. Ik ga er mij gewoon niets van aantrekken, ik zie wel of ze met of zonder baby komen...

De babyborrel is trouwens de dag na ons trouwfeest... maar goed...

En de mensen hebben we gevraagd uit vriendelijkheid, niet omdat we ze supergoed kennen, omdat het echt goeie vrienden zijn of omdat het familie is.

Borstvoeding geeft de mama in kwestie niet, ze is daar tegen.

Niet iedereen moet constant oh en ah lopen roepen naar mij. Maar dan moeten ze dat ook niet lopen doen bij de kinderwagen.

Het koppel zal inderdaad niet lang blijven, dat vind ik juist nog het spijtige eraan. Graag wil ik er zoveel mogelijk mensen bij houden voor het dansfeest.

We vragen ook aan iedereen om kinderen jonger dan 6 jaar (eerste leerjaar) thuis te laten. Iedereen houdt hier rekening mee, en iedereen stelde dit ook meteen voor. Dus vind ik het nogal raar tegenover familie en echte "close" vrienden om nu plots wel een baby in de zaal te hebben.

Ik ging ook volledig kunnen begrijpen dat ze enkel naar de receptie zouden komen. Maar ik kan moelijk zelf voorstellen om nu niet naar het avondfeest te komen hé...

@ Soetkin: dit was meer het soort opmerkingen dat ik zocht :-) Iemand die effectief ervaring heeft ermee ;-)

Ik vraag ook enkel "advies", net omdat ik ook twijfel aan mijn reactie! Aan degene die met respect geantwoord hebben: merci! Aan de rest: ik ben er zeker van dat jullie even "belachelijke" vragen hebben...

Geniet van jullie huwelijk! Wij zullen zowiezo ook genieten :-)

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik25-6-2008 14:33:56

fiogf49gjkf0d
Hey,

Bij ons in de familie zijn er ook kinderen. Op de receptie zullen twee kinderen aanwezig zijn. Onze bruidsjongen van 12 en een zoontje van 9 jaar van kennissen. Het zijn twee doodbrave gasten waar we geen miserie mee zullen hebben. Op het avondfeest is enkel onze bruidsjongen aanwezig.

Mijn nichten en neven hebben ook al kinderen. Allemaal tussen een half jaar en 6 jaar. Deze kinderen worden niet mee gevraagd. En dit om de volgende redenen:
- de ouders zouden ze sowieso niet meebrengen, want ze komen van veel te ver (voor sommigen anderhalf uur tot twee uur rijden)
- als het laat wordt, worden ze lastig. Dit is ook de reden waarom we in de familie familiefeestjes in de namiddag plannen en niet 's avonds. Dit is trouwens ook op vraag van de ouders.
- veel van die kinderen zijn geen baby meer en zijn de volgende dag lastig als ze niet genoeg geslapen hebben.
- het is bij ons de gewoonte niet dat achterneefjes en achternichtjes meegevraagd worden naar huwelijksfeesten.

Maar mocht er nu iemand zijn die een baby'tje heeft van jonger dan 6 maanden dan zou ik daar geen probleem van maken mocht deze meekomen. Een baby heeft nog geen echt dag- en nachtritme en slaapt meestal nog heel veel en door alles heen.

Groetjes,

Gerlinde

Florence
9-8-2008
 Meld misbruik25-6-2008 15:14:28

fiogf49gjkf0d
Hallo,

Tja hier op dit forum mag je geen lange tenen hebben! Djeses
Anyway, wij nodigen ook geen kinderen uit op het avondfeest. Ten eerste bij ons is het ook niet de gewoonte om achternichtjes en neefjes uit te nodigen. Plus om de kosten wat te dekken, moet je toch ergens een grens trekken....
Nu is er bij ons ook iemand die vroeg om haar babytje mee te brengen, ik vond dat eigenlijk ook raar hoor. Op zich vind ik het niet erg, want ik zie dolgraag kindjes! Maar op een avondfeest/dansfeest horen kinderen niet thuis, niet dat ze niet welkom zijn, maar wat hebben kinderen aan een trouwfeest dat eindeloos lang duurt...Nu van mij mag die persoon met haar kindje komen, maar zij zijn verantwoordelijk en zorgen voor hun kind (nu dat zullen ze wel doen hoor) en is er een probleem wat betreft hun kindje, zullen ze dat zelf wel oplossen. In het slechtste geval kunnen ze bij mijn broer terecht. Die zal hen dan wel verder helpen, zodoende heb ik geen kopzorgen en kan ik wel volop genieten van het feest!!! Iets wat dat koppel spijtig genoeg niet zullen kunnen doen, maar dat is hun keuze...
En als die kleine wat teveel aandacht trekt, loop ik er zelf mee rond! Dan staan we allebei in de picture hahahaha!!!!

btw, geen enkele vraag is belachelijk, maar sommige mensen vergeten dat al wel eens...

toedeloe

Britt
9-8-2008
 Meld misbruik25-6-2008 16:18:02

fiogf49gjkf0d
Hallo,

Ik was laatst op een huwelijk (avondfeest) en daar waren ook een aantal baby'tjes. Eentje vlak bij onze tafel was voortdurend aan het huilen en iedereen aan onze tafel was het er over eens dat het voor het baby'tje zelf eigenlijk best zielig was om daar op dat avondfeest te zitten, met al dat lawaai enz. Ook voor de ouders was het niet zo interessant, aangezien zij non-stop probeerden de baby te sussen (maar dus zonder resultaat).
Anderzijds zullen ouders waarschijnlijk vaak ook wel een goede reden hebben om de baby mee te nemen: kinderen die 's nachts extra in de gaten gehouden moeten worden owv bepaalde moeilijkheden bij / na geboorte, geen beroep kunnen doen op een betrouwbare en deskundige babysitter, ...

Ik denk dus niet dat je zomaar zwart-wit kan of mag kijken en vanuit het niets kan beslissen over wel of geen baby/wel of geen kinderen, maar dat je geval per geval moet bekijken. En die keuze kan je uiteindelijk enkel zelf maken, eventueel in samenspraak met de ouders in kwestie.

Veel succes bij het doorhakken van deze knoop!

Wendy
5-7-2008
 Meld misbruik25-6-2008 16:34:02

fiogf49gjkf0d
Hallo,

Wij hebben uitdrukkelijk gevraagt om geen kleine kinderen mee te brengen naar ons avondfeest. Wij hebben zelf nog een kleintje en zij gaat er ook niet zijn. Enkel de receptie!!!!
Geen babysit vinden, dat vind ik een flauw excuus. Er is altijd wel iemand die een avondje wil babysitten!!!
Groetjes,
Wendy
05/07/2008

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik25-6-2008 19:19:17

fiogf49gjkf0d
ik heb ook expliciet gevraagd de kleine kindjes thuis te laten, want vond dit vooral voor de ouders dan echt lastig. moeten ze constant zitten roepen: niet op u knieën, blijf zitten enzoverder.

vanaf 12 jaar mochten ze meekomen omdat ze dan al verstand hebben eh (hopelijk)

iedereen ging akkoord, niet van het eerste moment maar erna wel. ik zou het absoluut niet tolereren dat er een klein kindje meekomt, zeker als je die regel gemaakt hebt. anders zal iedereen zijn kleine willen meebrengen eh;.

grts cindy 12/09/08
http://cindenyoni.bruiloftsite.nl

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik25-6-2008 22:13:04

fiogf49gjkf0d
Bij ons was er ook een heel kleintje. Natuurlijk heeft het meisje ook wat aandacht gekregen, maar het was zeker niet zo dat ze alle aandacht opeiste!
De mama heeft onze plechtigheid wel buiten de zaal moeten volgen omdat haar kindje te hard weende.

Wij zaten er niets mee in dat ze haar dochter meenam (de andere kinderen waren thuis gebleven): anders verhongerde het kind omdat het nog volledige borstvoeding krijgt :-)

Sarah
7-7-2007
 Meld misbruik26-6-2008 20:47:50

Dag Kim,

ik begrijp jouw "angst" helemaal. Wij zijn vorig jaar op 7 juli getrouwd. 2 weken daarvoor is mijn man zijn schoonzus bevallen van een 4e. Bij haar wisten we op voorhand dat ze het kind wou meebrengen om in de kijker te lopen. Want zij kan niet verdragen dat er eens iemand anders aandacht krijgt. Plus het feit toen ze ons vertelde dat ze zwanger was ze erbij zei dat ze het gepland had om rond onze trouw te bavallen. dus ik was ook doodongelukkig omdat zij met haar boreling van 2 weken oud in de kijker ging lopen. Want je moet begrijpen dat de meeste mensen van mijn man zijn familie op dat moment nog geen babybezoek hadden gedaan. Dus moesten ze in feite hen op onze huwelijksdag feliciteren met de geboorte. Maar wat er werkelijk gebeurde kan je bijna niet geloven. Het was ons wel niet opgevallen op onze dag maar we zagen het achteraf op de video. Weet je dat de mensen hen niet eens proficiat zijn gaan wensen of een goede dag zijn gaan zeggen. We zagen op de video hoe zij zelf hun toer deden aan de tafels om bij iedereen een goeie dag te zeggen. Ik heb ook van verschillende mensen de reactie gehad van " wat doet ze hier toch met zo een kleintje op dat feest". Ze is dan ook tot het einde met de baby in de feestzaal in het lawaai gebleven. Terwijl ze iemand meehadden om 's avonds met de 4 kinderen naar huis te gaan. Maar je moet weten dat ik me die dag niet heb moeten druk maken omdat de mensen de aandacht aan de baby gegeven hebben. Maar op de video zie je goed hoe zij jaloers zat te kijken omdat wij de aandacht kregen die we op die dag verdienden. Dus ik zou zeggen maak je niet te druk. Het zal wel meevallen. Als ze al aandacht krijgt met de baby zal het negatieve zijn en die valt jou op die dag in alle drukte toch niet op. De mensen komen echt wel voor jullie. Maar ik begrijp echt je reactie wel. Ik was ook zo.

Groetjes,

Sarah

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik27-6-2008 8:09:35

Hey!

Danku voor de reactie Sarah!
Ik denk ook dat de reacties eerder negatief dan positief zullen zijn. Maar ik vind het gewoon zo zielig voor het kindje ook hé, dat kan toch niet gezond/goed zijn?

Nuja, ik maak me er al enkele dagen niet meer druk om. Als ze ze nu wel of niet mee brengt, ik zal het wel zien!

Groetjes en bedankt voor de vele reacties!

saskia
18-7-2020
 Meld misbruik27-6-2008 13:52:52

fiogf49gjkf0d
ook wij hadden duidelijk laten weten geen kinderen op het avondfeest.en uiteindelijk is dat anders uitgedraaid.
iedereen had babysit geregeld voor hun kindjes,ook wij.maar blijkbaar was het zoontje van 2 van mijn zus daar niet akkoord mee en was bij de babysit niet stil te krijgen dus eindigde hij mee op het avondfeest.al bij al is dat goed meegevallen.alleen mijn zus is vroeger naar huis gegaan dan gepland.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...