Nu Online
Momenteel zijn er 80 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Muziek tijdens misviering

22-6-2008 11:55:16
Hallo,

Ik wou eens even weten hoeveel muziek gebruikelijk is in een huwelijksmis? Op welke momenten lassen jullie een muziekmoment in?

En, wie leest wat voor?

vanessa
1-1-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 669

joke
12-7-2008
 Meld misbruik22-6-2008 15:23:28

Wij hebben muziek bij de volgende stukken:

- intrede
- na eerste lezing
- bij ondertekenen huwelijksregister
- onze vader
- tijdens communie
- tijdens bedankingsmomentje (hebben we zelf ingevoegd, is normaal niet gebruikelijk)
- tijdens uittrede

Voor het lezen van de teksten hebben we het zo gedaan:
- verwelkoming (vriendin van ons)
- vergevingsmoment (wij zelf)
- eerste lezing (vriendin van mij)
- huwelijkszegen (schoonmoeder)
- huwelijkskaars (nicht)
- Voorbeden (kinderen)
- bezinningstekst (meter toekomstige)
Al de rest (openingsgebed, evangelie, homilie, huwelijkssluiting met alles erop en eraan, groot dankgebed, huwelijkszegen, vredeswens, zegen en zending) wordt door de pastoor gedaan.

Hopelijk kan je dr wat aan uit!
Grts, Joke
12-07-08

Annelies

Meld misbruik22-6-2008 19:40:55

Hoi!

Mijn vriend is professioneel muzikant, en doet geregeld huwelijksvieringen, als je wilt, kan ik je wel wat informatie bezorgen. Mail maar gerust,
Groetjes,
Annelies.
andalouseke@yahoo.com

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik22-6-2008 20:55:35

Annelies heeft precies de vraag niet goed begrepen...
Vanessa, je spreekt best eens met je pastoor af want de ene wil het soms zus, de andere zo. Hij kan je het best zeggen waar je een muziekje mag voorzien, Joke heeft de klassiekers opgesomd, denk ik. Haar bedankingsmoment (met muziek) is ook wel leuk gevonden! Dat is nieuw voor mij. Ik ga het wel niet meer kunnen gebruiken want onze grote dag is al voorbij... Wij hadden wel het communielied niet bij gebreke aan communie ;-) Wij hadden immers een dankviering.
Groetjes!

vanessa
1-1-2008
 Meld misbruik23-6-2008 10:54:27

Bedankt allemaal!

Ik denk dat ik er dan ver ben met ons misboekje. Was ineens zo aan het twijfelen of ik wel genoeg muziek had, maar dat lijkt me dan in orde. Ik heb enkel nog een nummer toegevoegd bij het vergevingsmoment "baby can I hold you" van Tracy Chapman; Vind dat een mooi nummer en wel toepasselijk op dat moment ;o)

Een andere vraag:

Ik kom binnen op "she" van elvis costello. Dat is het intredelied. Maar, op wat komt de bruidegeom en suite binnen? Het intredelied is toch altijd voor de bruid?

Carine
17-5-2008
 Meld misbruik24-6-2008 10:57:48

fiogf49gjkf0d
hallo,

wij hadden als intredelied voor de suite: smashing pumpkins-mellon collie and the infinite sadness. dat is een insturmentaal rustig nummer. ik met mijn vader kwamen daarna binnen op de bruiloftsmars.
groetjes
Carine
getrouwd 17mei08

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...