Terug naar overzicht
Moeilijk he.Ik zou voor een hele dag toch wel een 90 à 100 euro rekenen.Wij bieden ons gasten (close vrienden en getuigen en zo) ook een lunch aan en het avondfeest kost ons ongeveer 70 euro/persoon.Natuurlijk trouw je niet voor de cadeaus maar als je ziet dat mensen beseffen welke investering jij doet is het wel fijn.Ik zou het vroeger niet geweten hebben maar voor een receptie zou ik nooit meer onder de 25/pp gaan en voor het avondfeest nooit meer onder de 70 euro. ONze vrienden hebben er ook geen idee van, ze vroegen om de prijs van het avondmenu maar dat konden we gewoon niet zeggen.
hoi hoi,ik kreeg van mn getuige mn halsketting voor onze huwelijksdag cadeau...prachtstuk van enkele honderden euro's....ze was gans de dag apetrots toen alle goede complimentjes kwamen...succes!!!reeds tien daagjes gehuwd...euh ondertussen elf...
Ikzelf zou eerlijk gezegd rond de 200 EUR geven... Bij onze familie/vrienden/kennissen geven ze per twee personen nooit minder dan €100. (ofwel héél uitzonderlijke gevallen). Een trouwfeest kost immers veel centen.Hangt er ook vanaf welk soort feest je vriendin geeft hé, bij ons gaat ze ook de ganse dag mee, dat betekent met vriend €250 aan eten en drinken... Wij betalen dan ook nog eens zijn kostuum enzo. Maar ik zou ook proberen om iets persoonlijks te geven, ikzelf zou het énorm tof vinden moest mijn vriendin met een cadeau(tje) afkomen.
Hangt natuurlijk ook af van hoe de financiele situatie is van de getuige. Tis niet omdat je uitnodigt voor een duur feest, dat je ook veel meer moet geven. Natuurlijk hou je er enigzins rekening mee, maar helemaal daar in meegaan gaat niet.
ik persoonlijk heb aan mijn beste vriendin 300 euro gegeven... maar dat moet je zelf weten, wij kennen jouw situatie niet he.
Ik zou graag ook een mooi bedrag willen geven. Alleen wil mijn omgeving veel minder geven (vriend en andere getuige). ik kan toch moeilijk meedoen en apart nog iets extra geven..