Nu Online
Momenteel zijn er 66 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wals als openingsdans

12-6-2008 11:18:01
Wij trouwen begin augustus maar zijn er nog altijd niet uit welke openingsdans we willen nemen: 'ons' liedjes is absoluut niet dansbaar (Heartbeat - Jose Gonzalez).
We hebben vorig jaar ook dansles gevolgd en ik vond het altijd fantastisch om te walsen, dus zijn we aan het denken om zoiets te doen (bv Seal - Kiss from a rose). Ik heb alleen schrik dat het niet haalbaar zou zijn om te walsen met z'n trouwkleed. Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor de raad...

Laura
9-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 568

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik12-6-2008 11:51:21

Hey,

Welke wals kan je eigenlijk, want er zijn er 2 e. Een engelse en een weense. Kiss from a rose van seal is een weense.

Groetjes, Katrien

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik12-6-2008 11:52:54

Wat ik nog vergeten zeggen was. Ik ga ook een (engelse) wals doen, maar dan met mijn vader. Ik heb hem gewaarschuwd dat hij niet moet proberen om op het kleed te gaan staan ;-) Nee serieus, ik zie er geen problemen in hoor. Gaat juist meer effect geven met zo'n kleed.

Groetjes, katrien

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik12-6-2008 12:57:07

Hallo,

Ik weet niet welk soort jurk je hebt, maar misschien kan je bij één van je pasbeurten eens informeren of je je eventuele sleep kan omhoog spelden. tip: doe bij je pasbeurt iemand mee die dat de avond zelf voor jou ook kan regelen, want zelf kan je dat niet en die weet die persoon ook wat er te doen staat.

Zelf had ik ook een jurk met een behoorlijke sleep aan, maar het was voorzien dat die op een elegante manier omhoog werd gespeld. Ik heb er dan ook totaal geen last van gehad bij onze openingsdans (een chachacha nogwel)) Integendeel: ik heb foto's waarop je een prachtig uitgewaaierde jurk kan zien!

Laura
9-8-2009
 Meld misbruik12-6-2008 13:17:37

We kunnen zowel de weense als de engelse wals. De engelse wals is wat relaxter, maar bij de weense wals krijg ik echt het gevoel dat mijn vriend mij door de zaal doet zweven, heerlijk.
@soetkin: mijn kleed heeft een sleepje van een halve meter, toen ik de eerste keer paste hadden ze me al verzekerd dat ze het sleepje konden opsteken, dus dat is niet het probleem. Ik heb gewoon schrik dat die vele lagen stof in de weg gaan zitten met al dat benenwerk ;-) Maar als een chachacha lukte bij jullie zal een wals ook wel lukken zeker. Welk liedje hadden jullie gekozen?

Bedankt voor de reacties, dat stelt me al wat gerust.

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik12-6-2008 13:51:06

Wij hadden "sway" van Michael Bublé. Niet zo gekend, maar op youtube vindt je het wel. Tekst paste ook goed.

We hebben er supergoede reacties op gehad want onze gasten hadden zoiets helemaal niet verwacht.

Veel plezier met jullie wals en geniet van het moment!

Valerie
14-2-2009
 Meld misbruik12-6-2008 16:41:11

Wij beginne met e slow van phill collins en dan blijft de plaat hangen en komt er de macarena in, pinguinlied, echt tof en origineel!

joke
12-7-2008
 Meld misbruik12-6-2008 18:11:16

Wij gaan ook walsen op 'it is you' van Dana Glover (Shrek)

Heb ook wel wat schrik of het gaat met mijn kleed of niet, maar 'k zal het volgende week in de winkel eens proberen, se, dan heb ik mijn tweede pas... :)

Jennifer
5-9-2008
 Meld misbruik12-6-2008 21:25:28

Wij gaan ook proberen een (Engelse) Wals te doen als openingsdans. Binnen een maand gaan we daarvoor privélessen pakken in een dansschool.

Wat je vrees voor je kleed betreft, denk ik maar dat de Wals uit een tijd is dat iedere vrouw tijdens zo een dans zo een bombastisch kleed aanhad. Dat is juist één van de reden waarom wij opteren voor een Wals, want ik heb ook zo een giga kleed met een serieuse hoepelrok en sleep :o)

Veel succes nog bij de zoektocht naar jullie perfecte openingsdans en het bijpassend liedje.

Groetjes,

Jenny

els
28-6-2008
 Meld misbruik12-6-2008 21:52:27

wij hebben ook een weense wals... weet er nog iemand moderne muziek voor?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...