Nu Online
Momenteel zijn er 174 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk versiering - theelichtjes

6-6-2008 15:52:47
De zenuwen beginnen de kop op te steken.
Over 2 maanden trouwen we en we moeten nog heel wat doen, waaronder de viering. Hebben jullie orginele ideeën om een kerkje goedkoop te versieren: persoonlijk vind ik bloemen wat duur voor een plaats waar je maar een klein uurtje bent. klein probleem: we mogen de kerk de dagervoor niet versieren, dus het moet de dag zelf gebeuren (door vrienden).
Verder hoorde ik eens iets over een viering waar de liefde onder de mensen verspreid werd door een kaars te laten rondgaan zodat iedereen zijn theelichtje kon aansteken. Iemand idee over hoe je dat concreet uitwerkt?

Hopend op veel ideeën want ik zit met de handen in het haar.

Laura
9-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 726

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik6-6-2008 16:22:00

hey, misschien een idee als je het gangpad wilt versieren.

je hebt van die bruine papieren zakjes, als je hier een laagje witte zand in doet en dan een theelichtje daarin zetten en dat aansteken is heel mooi. dat kan je op voorhand klaarmaken zodat je vrienden het gewoon maar moeten zetten en aansteken

groetjes
heidi

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik6-6-2008 17:07:38

Of (witte) ballonnen aan de stoelen (die aan het middenpad staan) hangen... ik vind dat persoonlijk heel mooi.
Groetjes

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik6-6-2008 18:37:57

Wij hebben ook ballonnen als versiering in de kerk.
De trosjes voor aan de stoelen kosten bij ons 4euro/stuk.
Wij gaan dit laten ophangen door een winkel waar ze ballondeco doen,en we moeten er niks voor bijbetalen!

succes sarah

Laura
9-8-2009
 Meld misbruik6-6-2008 21:22:48

@Sarah,

Wat bedoel je met trosjes? Trosjes ballonen? En waar vindt je zulke winkels (in Vlaams-Brabant)?

@Heidi,
Het lijkt me heel mooi, maar is er geen risico dat de zakken in brand schieten?

Iemand voorbeeldjes van versiering met tulle?

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik6-6-2008 22:44:26

Hallo,

die zakjes lijken me nogal gevaarlijk. Ik heb al verschillende keren theelichthoudertjes gemaakt in de klas (kleuters) met glazen yoghurtpotjes uit de Aldi. Ik ben er nu ook aan het verzamelen voor onze trouw, denk dat dat wel mooi gaat zijn als je ze bekleeft met zijdepapier met een motiefje. Of je kan ze beschilderen met glasverf, of er van die strasjes op kleven.
Als je het hele gangpad vol zet, gaat dat een mooi effect geven denk ik, of misschien kan je ze ook op het altaar zetten (als dat mag van de priester)...

Nog veel succes!
Inge

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik6-6-2008 22:45:41

Nog een ideetje dat me invalt: je kan tule kopen (als je van de buurt van Gent bent: in de Sleepstraat bij de Turkse stoffenwinkels heb je heel veel stof voor weinig geld) en de tule aan de stoelen vastmaken tot vooraan...

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik7-6-2008 8:46:51

Hey,met trosjes bedoel ik 4à5 ballonnen die samengebonden zijn met een lang wit lint.

Heb eve voor je gekeken,dit zijn enkele zaken die dit doen in vlaams-brabant:

http://www.4feest.be/html/decoratie.html

Veel succes sarah

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...