Nu Online
Momenteel zijn er 84 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bedankjes geven aan de ouders???

22-5-2008 11:48:50
Beste mede-bruidjes

Wij huwen op 08-08-08 en zitten nog met een vraagje. De meesten onder jullie geven blijkbaar bedankjes aan de ouders en aan de getuigen.

Wij waren zowieso van plan om bedankjes te geven aan onze getuigen omdat zij ons met heel wat voorbereidingen hebben geholpen.

Voor onze ouders hebben wij eigenlijk geen bedankjes voorzien omdat zij niks doen voor ons huwelijk. Ze helpen niet met de organisatie, springen niet financieel bij,... kortom ze zijn totaal ongeïnteresseerd. Mijn eigen vader komt zelfs niet naar het huwelijk. Mijn moeder komt omdat ze bijna niet anders kan en mijn toekomstige schoonouders die komen gewoon omdat ze de ouders zijn maar voor de rest tonen die ook geen enkele interesse in ons huwelijk. Voor de rest hebben we met mijn toekomstige schoonouders wel een goede band maar ze staan gewoon totaal niet achter een huwelijk. Trouwen is houwen, is mijn schoonmoeder haar leuze. Ze gelooft niet meer in lange relaties en dus ook niet in ons huwelijk.

Zouden jullie nu toch een geschenk geven aan de ouders?

Groetjes
Claudia

Claudia
8-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 522

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik22-5-2008 13:04:30

Hey,

In jullie geval zou ik inderdaad ook twijfelen om iets te geven. Maar misschien doen jullie dat toch best. Al is het maar een boeket bloemen. Dat wordt meestal aan het einde van de misviering gegeven. En daar zou ik het dan persoonlijk bij houden in jullie geval.

Succes ermee!

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik22-5-2008 16:55:06

normaal geef je een bedankje aan je ouders voor het fijne leven dat ze je gegeven hebben en voor de goede opvoeding, ... dus niet voor hun bijdrag en interesse in je huwelijk. dus je moet even kijken of je hun hiervoor wilt bedanken al dan niet...

Eva
14-6-2008
 Meld misbruik22-5-2008 18:17:22

Ik moet sandra eigenlijk ook wel gelijk geven. Wij kijgen van mijn ouders wel een cadeau maar zij investeren niets in ons huwelijk. Met de simpele reden dat ze dat gewoon niet kunnnen. Ik heb rijke schoonouders die dus wel een heel deel van het feest betalen. Ik ga mijn en zijn ouders gewoon een bos mooie bloemen geven. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat ik anders moet geven.

Natacha B

Meld misbruik22-5-2008 21:02:38

Wij hebben op de avond zelf niets gegeven, enkel in de speech wel vermeld. Onze ouders zijn er ook niet zo voor om in de spotlights gezet te worden ;)

We hebben hen wel bij afloop van de avond verteld dat ze nog iets krijgen: een foto van ons in trouwtenu om aan de muur te hangen. Ze mogen zelf kiezen (of ze da wel willen ;)) of ze het op doek willen of ingekaderd ofzo. Mijn getuige was mijn vader, die cadeaus vallen wat samen. En zijn getuige was zijn enige zus, dus we gaan nog iets leuks geven waar zijn en haar vriend iets mee zijn, misschien een bongobonnetje.

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik23-5-2008 9:15:14

Wij geven aan het einde van de mis een kaars met onze foto op. Mijn schoenmoeder is 2 jaar geleden overleden en op die maier kunnen wij naast haar foto ook die kaars zetten en eventjes laten branden.
Wij gaan hiervoor bij een verkooppunt van Joka kaarsen gaan.

Katleen

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik23-5-2008 9:37:06

hey Claudia!

Wij zijn vorige week getrouwd en hebben ook een cadeau gegeven aan de ouders en getuigen. Ik vond dit eerst ook niet nodig, omdat wij ook alles zelf organiseren en betalen, maar mijn man vond het wel gepast hun in het geheel te bedanken op die manier, voor de opvoeding en de kansen enzo...
Bij ons waren de ouders wel enthousiast naar de trouw toe, dus dat is natuurlijk wel anders als bij jou.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Vind je het niet nodig om cadeaus te geven, dan doe je dat gewoon niet.
Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...