Nu Online
Momenteel zijn er 31 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat met kledingvoorschrift op uitnodiging!

  14-5-2008 22:33:10
Liefste bruidjes

Nog drie maanden en dan is het eindelijk zover. We zijn momenteel druk bezig met de laatste (en het lijken er nog zoveel) dingen te regelen, waaronder de uitnodiging en ik heb even jullie hulp nodig. Een collega van me is vorige zaterdag getrouwd en via andere collega's heb ik nu vernomen dat het voor hen niet duidelijk was in welke kledij zij verwacht werden. Het ging over twee mannen die zich met het mooie weer afvroegen of ze in een geklede short konden komen. Er stond niets op de uitnodiging vermeld en het was voor hen een lastig dilemma geweest. Uiteindelijk zijn ze dan toch maar in lange geklede broek gegaan, waarover ze achteraf zeer blij waren omdat het veel chicker was geweest dan ze hadden verwacht.

Nu wil ik graag een kledingvoorschrift op de uitnodiging zetten en ging eens googelen over welke er bestaan en ik botste op sites waar de vraag werd gesteld wat nu juist wordt veronderstelt onder 'stadskledij'. Wat al snel duidelijk werd is dat veel mensen verschillend reageerden. Sommigen dachten dat het ging om kledij die je gewoon dagdagelijks draagt en anderen dachten dat het ging om een kostuum en jurk.
Ik wil gewoon dat de mensen zich een beetje opkleden, maar volledig in kostuum hoeft voor mij niet.
Hoe zou ik dit het beste kunnen verwoorden?

Help... onze uitnodigingen moeten binnenkort naar de drukker, dus ik kan echt alle raad gebruiken.

Alvast bedankt en nog veel planplezier.

Mel


Helen
29-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1312


betsy
6-6-2008
 Meld misbruik15-5-2008 8:53:56

hoi,
bij ons werd vermeld: avondkledij gewenst
we kregen dikwijls de vraag van...wat versta je onder avondkledij?
dus heb ik hen telkens verteld dat niet de bedoeling was om in jeans te komen ...m.a.w netjes opgekleed zodat iedereen er feestelijk uitziet!!!
veel succes!!!
06-06-2008



Ine
16-8-2008
 Meld misbruik15-5-2008 11:57:47

Hey,

Wij hebben op onze uitnodiging staan:
feestelijke kleding gewenst.
Dit zal wel duidelijk genoeg zijn zeker?

Groetjes



Annelies
10-8-2007
 Meld misbruik16-5-2008 14:22:28

Ik vind dat je geen dresscode kunt opleggen aan je gasten. Eventueel voor de suite zou wel kunnen.
Iemand kan met een jeans net zo gekleed zijn als meen kostuum. Het is toch belangrijk dat iedereen zich goed voelt op jullie feest. Sorry maar vind die dresscodes echt belachelijk



Helen
29-8-2008
 Meld misbruik16-5-2008 23:27:08

Beste Annelies

Je kan het misschien belachelijk vinden, maar voor sommige mensen is het juist wel belangrijk te weten welke stijl kledij ze het beste aantrekken. Ik zelf zou me heel ongemakkelijk voelen moest ik met een jeans op een feest aankomen en merken dat ik de enige ben. Het is niet om de mensen te verplichten, maar eerder om een indruk na te laten over hoe de meeste mensen zullen gekleed zijn.

Mel



daisy
20-6-2009
 Meld misbruik17-5-2008 9:16:21

Ik volg Annelies toch ook een beetje, mocht ik een uitnodiging krijgen met een dresscode zou ik juist enorm beginnen twijfelen. (aan mezelf...) Iedereen is toch opgesmukt op een trouwfeest,zowel vrouw als man. Als je het dan toch wil vermelden zou ik het op een luchtigere manier aanbrengen,komt anders over als een gebod. Maar dit is natuurlijk mijn mening. Alvast veel succes en een mooi huwelijk...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info