Nu Online
Momenteel zijn er 129 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwringen links of rechts dragen

13-5-2008 18:32:31
Beste mede-bruidjes

Wij trouwen op 08-08-08 en moeten HEEL dringend onze ringen bestellen. We geraken er alleen niet uit of we onze ringen nu links of rechts moeten dragen. We zijn allebei linkshandig en vragen ons af of we ze dan niet het beste rechts dragen of is hiervoor een bepaalde etiquette?

Bedankt voor jullie tips!

Claudia

Claudia
8-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 803

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik13-5-2008 19:35:47

Links of rechts gaat allebei.
Sommigen zeggen dat katholieken ze links dragen en protestanten rechts, anderzijds worden de ringen in de kempen vaak rechts gedragen en in West- en Oost-Vlaanderen meestal links.

Kortom: doe wat jou het handigste lijkt.

aurelie
30-8-2008
 Meld misbruik13-5-2008 19:35:53

Volgens mij mag je dat kiezen, wij kiezen links.

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik13-5-2008 20:13:56

Wij dragen ze links. Mij hebben ze ooit gezegd dat het links gedragen wordt omdat dat de kant van je hart is.
Groetjes,
Diane
Nog 4 dagjes!!
elisadiana1@hotmail.com

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik13-5-2008 21:44:05

links, de linkerringvinger staat in contact met je hart...

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik13-5-2008 21:51:32

Ik ga hem rechts dragen, mijn aanstaande waarschijnlijk ook. In mijn familie draagt iedereen zijn/haar ring rechts.
Bovendien ben ik linkshandig en als ik moet schrijven vind ik een ring een die hand vaak vervelend.

Kim
28-3-2009
 Meld misbruik13-5-2008 22:04:44

Hoi Claudia

Mijn vader zit in de juwelenbranche. Hij adviseert om rechts de trouwring te dragen. We wonen inderdaad in de kempen, weet niet ofdat er iets mee te maken heeft.
Wel raadt hij altijd aan om hem aan de linkerhand te doen als je je gasten ontvangt op je trouwdag, want je je hebt van die gasten die je hand plat knijpen als ze je feliciteren.
Groetjes
Kim

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik13-5-2008 22:19:30

Hallo,

wij zijn alletwee linkshandig en gaan hem ook links dragen. Waarom? Persoonlijk "voelt" het gewoon beter (ik heb al links en rechts getest). Ik draag trouwens momenteel ook al m'n verlovingsring links, om m'n vinger voor te bereiden (had nog nooit eerder een ring gedragen, en 't is toch even wennen).
En wat de "etiquette" voorschrijft? Wel, daar trek ik me nu eens echt geen bal van aan...

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk

Laura
9-8-2009
 Meld misbruik14-5-2008 7:09:37

Wij mixen zelfs. Ik draag hem links (m'n verlovingsring zit al aan de rechterkant en past niet links door z'n vorm), maar mn vriend is linkshandig en gaat z'n trouwring rechts dragen. De juwelier zei ons dat het idd streek gebonden is, maar hij vond onze keuze een goede keuze: de ringen blijven langer mooi als je ze draagt aan je niet-voorkeurshand.

Gewoon je zin doen!

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik14-5-2008 7:57:55

Hoorde dat ook: katholieken links, protestanten rechts. Wij dachten er niet over na en kozen spontaan links bij het passen.

Vraag het ook eens aan jouw juwelier.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik14-5-2008 8:58:10

van katholieken links en protestanten rechts, dat is het eerste wat ik daarvan hoor!

Onze juwelier zegt (en dat heb ik van nog mensen gehoord) dat het gewoon afhangt van de provincie waarin je huwt, maar je bent niet verplicht dat te volgen.
Vlaams-Brabant is zo rechts, Oost-Vlaanderen links... wij zijn van Oost-Vlaanderen maar gaan ze toch rechts dragen. We hebben er zo onze vriendschapsring jaren gedragen en ik droeg er ook mijn verlovingsring.

Groetjes!

Marijke
2-8-2008
 Meld misbruik14-5-2008 9:33:41

Ik denk dat je gewoon mag kiezen. Draag hem aan de hand waar je je het beste bij voelt.
Want:
1. volgens de etiquette draag je hem links
2. volgens de kerk draag je hem rechts
3. afhankelijk van de streek links of rechts (oost-vlaanderen links, antwerpen en kempen rechts)
4. rechtshandigen dragen hem vaak links omdat hij zo minder zou "afzien"

Die opmerking om hem links te dragen om knijpende handschudders te vermijden vind ik fantastisch en een ideale reden om hem links te dragen.
Kijk misschien eens rond in de vriendenkring of bij de ouders of bij mensen waar je vaak mee in contact komt waar zij hun trouwring dragen;
Ik zou er in ieder geval niet van wakker liggen links of rechts het kan allebei

groetjes,

marijke

JOKE
12-7-2008
 Meld misbruik14-5-2008 14:12:42

Wij dragen hem links; das het dichste bij je hart!
maar ik denk idd niet dat het veel uitmaakt.
Een andere praktische reden bij ons is ook dat onze andere ringen, die we al lang dragen, zich reeds erg naar onze rechter ringvinger hebben gezet, en als we die dus ineens links zouden dragen, zijn ze te groot! Moet je dus ook wel naar kijken!

grts!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...