Nu Online
Momenteel zijn er 128 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Familie...

12-5-2008 15:13:44
Ik lees hier vaak stukken over helse schoonmoeders, niet-meewerkende bruidegommen... Ik wou ook eventjes mijn hartje luchten.

Nog 54 dagen en het huwelijk is daar. Intussen is zowat alles geregeld, alle uitnodigingen zijn de deur uit, de misboekjes liggen klaar, het kleed is reeds lange tijd geleden gekozen geweest... En ondanks alles in orde is, ben ik geen beetje gerust erin.

- Mijn schoonmoeder werd door mijn moeder meegevraagd om mijn jurk te kiezen, zonder dat ik er eigenlijk echt mee akkoord ging. Ik stemde natuurlijk direct toe om haar niet te kwetsen maar nu vind ik het echt spijtig dat zij het al gezien heeft, ze heeft haar kleed in bijna hetzelfde kleur genomen, is van plan dezelfde schoenen te kopen (de mijne zijn wit, zij zal ze in paars kopen). Ze zegt dat het toch niet erg is om dezelfde schoenen te hebben omdat ze in een andere kleur zijn, maar toch vind ik het niet leuk...

Ik ga acrylnagels laten plaatsen, zij ook. Ik doe mijn haar opgestoken, zij ook...
Zij heeft nooit een écht leuk trouwfeest gehad vroeger en heeft zich daar nooit overgezet. Ik vind het eigenlijk erg jammer voor haar, maar hoe dichter het huwelijk komt, hoe minder dat ik het als "ons" (= mijne en vriend) aanvoel. Het lijkt alsof alles uit mijn handen glipt.

Enkele voorbeelden:
- op de uitnodiging van mijn oma wou ik haar naam plaatsen en dan de naam van de man omdat haar man haar reeds veel kwaad heeft aangedaan (ze mocht me zelfs 10 jaar niet zien toen ik klein was!!!), ik deed dit dan ook. Ik kreeg toen kort nadien een superboze telefoon van mijn ouders dat dit niet kon en dat de etiquette dit zo niet wil etc...

- Ik wil geen schieting, ik ben er doodsbenauwd van. Er gebeuren toch tamelijk vaak ongelukken en het feit dat ik twee dagen voor de trouw al bijna niet meer zal moeten slapen boezemt me angst in... Mijn vader daarentegen wil ZEKER schieting... Er komt dus schieting.

- Ik wou het klein houden, samen met mijn toekomstige en enkele vrienden en een paar familieleden die we graag hadden... Maar niets daarvan; een groot feest, 200 genodigden avondfeest en 120 naar de receptie... Niets klein en gezellig

- Mijn moeder trekt zich er niets van aan en zegt wel duizendmaal dat ze het maar al te leuk vindt zo. Ze zal er zijn, omdat het moet. Ze heeft wel al lekker vermeld dat ze "tussenin" wel eens zal wegrijden naar huis om te kijken of alles nog in orde is thuis. Als ze dan ontbreekt in de suite om de mensen te begroeten, is dit zo erg nog niet... vindt zij toch

- mijn schoonmoeder "loopt mee" omdat het moet. Ze heeft haar jurk gekozen en zit er al constant over te zeuren. Ze is niet mooi genoeg, ze is er dik en lelijk in. Ze zal zeker niet de mooiste zijn die dag... Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat zij er bovenuit springt, is die rol niet weggelegd voor de bruid en bruidegom???

- wij willen alle foto's online zetten en doorgeven aan iedereen die dat vraagt. Onze ouders willen alle foto's eerst zelf zien en "goedkeuren". Als ze er niet "goed genoeg" opstaan, willen ze die foto's er niet bij...

- De menukaarten heb ik zelf in elkaar geknutseld met papier en lintjes. Ik vind ze goed, de bruidegom vind ze goed. Mijn ouders vinden ze tussen de twee. Mijn vader wordt gek als hij ergens geen "controle" over heeft... Net alsof het niet in orde zal zijn dan...

- Ik word nog gekker van het feit dat ik iedere dag 4-5 smsen krijg met "hoe gaat het", "wat ben je aan het doen?", "al gekookt?"... We wonen nu al een eind samen en nog steeds bellen en sms-en ze constant... Alsof we zelf niet groot genoeg zijn om voor onszelf te zorgen!

- Twee uitnodigingen zijn niet aangekomen. We hebben nog verre familie maar de schoonmoeder vertikt het om ernaar te bellen en te vragen of de uitnodiging aangekomen is...

- Van de 200 avondgasten zijn er 110 - 130 de we effectief "kennen"...

- we hebben aandenkens ipv foto's. De foto's worden vaak toch weggegooid en we zien het nut er niet van in. AL 100x gehoord "de mensen zullen wel zeggen... en men verwacht toch een foto???". "Wij zullen dat wel betalen hoor..." Grmbl

Van de zenuwen eet ik ALLES, echt ALLES! Ik kan gelukkig nog in mijn trouwjurk maar vindt dit echt allesbehalve...

Ik kijk er zo erg naar uit, het meeste verlang ik naar de misviering. Daar hebben ze NIETS mee te maken, noch met de boekjes, noch met de teksten, noch met de muziek... dat wordt voor mij het mooiste moment van de ganse dag...
Hoe dan ook, ik zal supergenieten van de "mooiste dag", het zal allemaal wel loslopen maar ik wou toch even mijn hartje luchten... Bedankt :-)

Kim
7-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 376

Kim
28-3-2009
 Meld misbruik12-5-2008 15:55:11

Hoi Kim

Probeer op tijd te ontspannen.
En antwoord gewoon niet meer op de smsen.
En automatisch gaat de meeste aandacht naar de bruid en bruidegom.
En ik zou de mensen die je niet kent, vriendelijk ontvangen, maar de rest van de avond, heb je tegenover hen geen verplichtingen! Amuseer je met de mensen die je kent!
Ik ben blij dat ik voorlopig van familie troubels ben gespaard gebleven en dat we eigenlijk alles zelf beslissen.
Groetjes

Kim, een naamgenootje

Esther

Meld misbruik12-5-2008 17:55:43

Ik vind het vreemd dat sommigen hier op een publiek (!) forum klagen over hun (schoon-)ouders, vriendinnen, of getuiges. Het is toch niet onlogisch dat iemand uit je nabije familie of kennissenkring hier ook kijkje komen nemen.

Els

Meld misbruik12-5-2008 19:19:53

Kim,

groot gelijk. Kom hier maar eens gerust je hartje luchten...

Je moet toch ergens je 'ei' kwijt he! ;-)

Veel succes ermee!

groetjs,
Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik13-5-2008 8:17:30

Je kan hier zeker je hartje luchten,het kan je ma deugd doen om het van je af te schrijven!! :)

Probeer het van je af te zetten.
Laat ze zich maar "spiegelen" aan jou,hoe goed ze haar best zal doen,ze zal nog nie zo mooi zijn,en stralen als jou!!!

Buiten de misviering zal jij ook degene zijn die in de belangsteeling staat hoor,maar je daar maar geen zorgen om.

Oja,en als er perse iemand tussenin na huis wil,laat ze ma doen,ik heb ook zo en geval,ze moeten gaan kijken of alles in orde is met de hond,belachelijk maarja.
Als ze iets missen is dat hun probleem!!

Nog veel succes sarah

els
28-6-2008
 Meld misbruik13-5-2008 21:26:56

amai...
wel een beetje herkenbaar! hier proberen ze ook langs alle kanten te trekken... allez mijn familie, niet mijn schoonfamilie...
Maar ik heb het niet zo ver laten komen, ik heb serieus blijven koppen, tis onze trouw en daarmee basta!
ik wens je nog veel sterkte, laat je niet doen en zeker niet vergeten te genieten hé

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...