TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kelly
31-5-2008
|
10-5-2008 11:48:37
Ocharme meisje, ik vind het heel erg voor jou dat dit alles verpest. Ik denk dat je het gewoon slim moet spelen. Haal wat inspiratie uit de film ;) Wees poeslief tegen haar en probeer op die manier jouw zin te krijgen. Bv. als het over het boeket gaat kan je zeggen dat dat zooooo belangrijk voor jou is omdat je daar al zo lang van droomt en dat zij dat toch niet erg zal vinden zeker? Zij zal wel snel doorhebben dat ze niet zomaar met jou zal kunnen sollen en mannen hebben zulke vrouwenvete's toch niet door. Het klinkt misschien gemeen, maarzo kan je ruzie vermijden en toch nog een leuk feest hebben. Uiteindelijk is het haar trouw niet he. Laat je niet doen, maar vermijd ruzie, ander gaat dat effect hebben op jullie relatie en wint zij uiteindelijk.
|
|
Veerle
|
10-5-2008 12:09:01
Poeslief is een oplossing. Heeft ze een echtgenoot met wie jullie kunnen praten? Eens met zijn vieren? Want als je dat niet uitspreekt blijft dat misschien hangen onderhuids en steekt het dus weer cst de kop op.
|
|
Sofie
|
10-5-2008 13:07:14
Hey Jill,
Ik begrijp je volledig. Ik zit ook met zo een geval van een schoonmoeder to be. Heb me er ook heel lang druk om gemaakt en veel ruzie gehad met mijn vriend door haar. Uiteindelijk komt het er toch altijd op neer dat het zijn moeder is ... en je zal haar nog heel wat jaren moeten slijten vrees ik. Ik heb mijn strijd op een gegeven moment opgegeven en laat haar maar doen. En door er nuchter tegenover te staan ziet mijn vriend nu ook in wat voor een stoten ze soms wel uitsteekt. Ik vertel hem dan op een rustige manier wat ze weer gedaan of gezegd heeft en dan moet hij vaak wel inzien dat hij eigenlijk een bitch van een moeder heeft. Zelfs toen ze vorige maand haar outfit voor onze trouw was gaan kopen en kwam aandraven met een volledig witte outfit ben ik ijzig kalm gebleven. Ik heb haar gewoon in haar gezicht gezegd (waar mijn vriend en haar man bij was) dat ik het ongelooflijk jammer vind dat ze er niet aangedacht heeft om geen wit te kopen, maar dat het kwaad nu geschied is. En dat ze er mijn dag niet door zal verpesten. Ik weet best wel dat ze dat koopt om zelf in de kijker te staan en om mijn op stang te jagen, maar dat is haar nu toch maar niet gelukt. Integendeel, mijn vriend en schoonvader geven mij nu gelijk en hebben tegen haar gezegd dat ze een stomme stoot heeft uitgestoken :-)
Volgens mij is dat nog de beste manier om zo een rotte mensen aan te pakken. Niet in hun valkuilen lopen en hen het plezier niet gunnen van dol van woede te worden.
Groetjes,
Fieke
|
|
Melissa
13-9-2008
|
10-5-2008 19:47:04
Hoi Jill, Ik kan je volledig begrijpen. Wij zijn 6 jaar samen en trouwen in september. Op kerstmis heeft hij mij gevraagd. Sindsdien maken we steeds ruzie en het komt steeds op zijn moeder neer. Zij wil die kleur bloemen, zo'n bloemstuk, zij wil mee zijn kostuum kiezen, ze is meegegaan voor mijn kleed en het is op een ruzie tussen haar en mijn moeder uitgedraaid. Nu zegt ze tegen iedereen dat ik dat trouwkleed voor haar heb gekozen omdat zij dat het mooiste vond. Ik walg ervan. Ze heeft zelfs verklapt hoe het eruit ziet!!! De feestzaal is niet goed, de traiteur niet, ... Op alles heeft ze commentaar en als er andere mensen willen helpen, wil ze het alleen doen (bv. bloemstukken). Mjin toekomstige weet dat zijn moeder zo doet en toch durft hij er niets van te zeggen. Ik heb het gevoel dat zijn moeder gewoon MIJN trouw regelt. Ik heb er al over gepraat, maar het is en blijft zijn moeder zegt hij. Soms denk ik ook van: als ik trouw, hang ik voor altijd aan haar vast. Op de trouw zelf zorg ik ervoor dat ze zover mogelijk van mij aan de tafel zit enzo, zodat ze zeker mijn dag niet verpest.
Groetjes Melissa
|
|
Kim
2-8-2008
|
10-5-2008 20:49:08
Hoi allemaal, Als ik dit allemaal hier lees, denk ik bijna dat ik een déjà-vue krijg van mijn eigen schoonmoeder. Niet te geloven. De meeste dingen die ik hier lees zij bij ons net hetzelfde. Zijn moeder is een echte bitch! Sinds onze 3 jaar dat we samen zijn heeft zij al 3 keer voor zware ruzie gezorgd. Altijd doordat zij een of andere stoot uithaald waar ik dan de schuld van krijg. Met mijn vriend heb ik hier ook al ontelbare ruzies door gehad en deze kwamen altijd door zijn moeder. Nu ziet hij ook wel in dat ze van tijd stoten uithaald maar het komt er altijd op neer dat ik de eerste stap moet zetten! Ik ben dat ook beu! Maar het is en blijft zijn moeder en ik zal het ermee moeten doen. Met het kiezen van een trouwjurk hebben wij iets gelijkaardig meegemaakt. Mijn moeder kan namelijk ook niet met mijn schoonmoeder "to be" opschieten en mijn schoonmoeder wou mee gaan om een trouwjurk te kiezen maar mijn moeder wilde dit niet... Uiteindelijk zijn we het achter haar rug gaan doen omdat zij absoluut mee wou!!! Toen ze hoorde dat mijn kleedje niet wit was, had ze hier ook commentaar op. Dit kwestte heel erg omdat het een heel mooi kleed is! Niks is goed genoeg, het eten niet, de hapjes niet, de suiteauto niet... Ik ben dat zo beu eh!! Maar blijkbaar zit ik niet alleen in deze situatie, wat toch al een hele opluchting is. Maar het spijtige is dat ze zelf niet door heeft dat ze zo bezig is. Mijn vriend heeft haar wel eens op haar plaats gezet maar ze blijft het doen... Ach ja, genieten van de voorbereiding en niet teveel van aantrekken. Groetjes
|
|
sarah
17-5-2008
|
10-5-2008 23:44:53
waarom trouw je achteraf niet op huwelijksreis nog een keer met 2??? als je dat zo graag wil?
wij doen dat op bali..
succes
|
|
J.
9-8-2008
|
11-5-2008 9:56:07
Bedankt voor jullie reacties... Ik ben nu idd gelaten op al wat ze zegt of net niet zegt en ik merk wel dat dat een beetje zijn effect heeft :-) ze wordt er zo waar zenuwachtig van... we gaan 2 dagen naar de trouw voor 2 weken naar aruba en ik denk er ook sterk over na om daar alles over te doen en dan op de manier dat ik het in de eerste plaats wou! als ik ooit een zoon heb, dan zal ik het mijn schoondochter niet moeilijk maken... ;-) allez, allemaal nog veel voorbereidingsplezier!!! groetjes, Jill
|
|
Heidi
13-9-2008
|
11-5-2008 12:36:14
Dag allemaal,
probeer alleszins met je vriend op dezelfde golflengte te staan, dat ik het belangrijkste. Wij proberen heel veel zelf te regelen voor de trouw, en laten de mama's wel af en toe weten waar we mee bezig zijn. Tot nu toe werpt dat zijn vruchten af. En als er iets is wat ze zegt wat je niet op je trouw wil, bij ons helpt het voorlopig om samen te zeggen dat we daar nog niet over nagedacht hebben. Nu, als ik het zo lees, heb ik nog geluk met mijn schoonmoeder. Ik dacht dat de voorbereidingen een hel zouden worden, maar tot nu toe valt het heel goed mee. Ben wel samen met mijn vriend zijn kostuum gaan kiezen, omdat ik de smaak van mijn schoonmoeder niet zo apprecieer. maar zij maakt mijn bruidsboeket, en met wat overleg eerst, krijgt ze nu carte blanche van mij, en ik ben er gerust in.
Ik heb soms in het algemeen ook moeite met moeder of schoonmoeder, maar blijf erover praten met je ventje. das het allerbelangrijkst. en zoals er hier wel meer zeggen, als je echt wil, trouw dan nog eens op je huwelijksreis. ver weg van alles...
Groetjes en succes Heidi 13/09/2008
|
|
Hilde
17-5-2008
|
11-5-2008 19:29:39
Jij bent alles behalve alleen in die situatie. Mijn moeder kan zo doen tegen mijn vriend. Ik word daar woest van en heb mij nu voorgenomen geen kritiek meer te aanvaarden. Als ik het merk reageer ik direct en laat ik haar de rest van de week voelen dat dat erover was door gewoonweg haar niet te bellen en niet op te nemen als zij mij belt, haar mails te negeren enzo en zo snapt ze het op den duur wel. Maar soms besef ik het te laat... spijtig genoeg... Dit is ook al langer als vandaag en we wisten dat ook al voor onze trouwplannen. Dus hebben we heel veel zonder ouders gedaan. Pas wanneer iets geregeld is het aan de ouders verteld. Zo kon niemand er iets op tegen hebben.. Handig. Volgens mij hebben we zo veel geruzie uitgesloten.
Groetjes en kop op hé meid.
Hilde
|
|
Kelley
20-9-2008
|
12-5-2008 9:07:44
Oei, ik schrik daar toch van als ik dat hier allemaal lees. Ik zelf heb daar geen last van. Zowel mijn mama als mijn schoonmama in spé zijn superlief, zeggen wel hun mening maar staan er op dat wij alles zelf kiezen want 'tis tenslotte onze dag.
Veel succes aan alle bruidjes en dat alles kan geregeld worden zonder te veel geruzie.
groetjes, 20/09/2008
|
|
nathalie
8-8-2008
|
12-5-2008 9:14:37
dan maak ik het omgekeerde mee, mijn moeder en zijn moeder trekken zich niets aan van het feest ,ze zullen er wel zijn, maar mijn moeder wou niet mee trouwkleed shoppen, ze heeft zelfs niet eens gevraagd hoe het eruit gaat zien.
We hadden hen gevraagd mee te gaan om menu's te kiezen, die 2 zaten daar voor spek en bonen en hebben geen woord gezegd!! maar geen woord!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|