Nu Online
Momenteel zijn er 3 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonouders en miserie

24-4-2008 10:03:02
hey bruidjes

het moet me even van het hart, maar pfff mijn schoonouders kunnen soms zo aaaarrggh zijn hé
Onze trouwplannen waren heel simpel:
Mijn verloofde en ik betalen alles, zo hebben we alle touwtjes in handen en moet de rest zich niet moeien.
Nu op het moment dat ik met mijn moeder mijn kleed ging kiezen, zei ze dat ze dat graag wou betalen omdat ze zo fier is...
Kan je dan nee zeggen?
Dus dat komt bij mijn vriend thuis ter sprake en zijn ma zo rap als tellen 'ahja maar dan betaal ik ook uw kostuum hé'.
Dus tot daar geen probleem.
Nu wilden mijn ouders graag de kosten van het middageten op zich nemen (sandwiches voorzien in een zaaltje).Opnieuw komt het aan de oren van mijn schoonouders en die hebben zelf tegen mijn ouders gezegd dat ze de kosten dan in twee gaan delen.
Ok als ze presé willen betalen geen probleem. Laat wel duidelijk stellen dat wij nooit 1 euro gevraagd hebben, maar dat ze bleven aandringen om dat te betalen.
Gisteren krijgen we te horen van zijn schoonouders dat alles toch wel duur is en een heel gezaag daarover....
DRIE WEKEN VOOR ONZEN TROUW! Dat is toch niet normaal?
Ik was echt kwaad hé. Ze moeten van mij niets betalen, maar als ze er op staan van het te doen en dan nu ineens beginnen zagen, dat vind ik echt erg hé.
Wij kunnen nu geen geld meer toveren. Op drie weken tijd verzamel je geen €1500 meer bij elkaar.
Nu soit, uiteindelijk zullen ze dat wel betalen denk ik, maar seg moet er nu over alles zo gezaagd worden?
Oftewel sta je erop dat je wil betalen en doe je dat met plezier, ofwel betaal je niet, maar op deze manier, daar kan ik echt niet mee om hé.
Zeker omdat we nooit een frank gevraagd hebben!

Mijn ma was nogal opdringerig en zagerig in het begin, maar dat is nu over, nu stelt zij mij gerust en ze laat mij doen.
Zijn ouders komen nu ineens af en zijn pa zei zelf 'waarom is uw vriendin zo zenuwachtig? zoveel werk is zo een trouw organiseren toch niet?'.
Pfff ik steek daar WEL veel werk in en ben daar maanden mee beziggeweest.

En zo is het met veel dingen hé... mijn schoonvader heeft zich er nooit iets van aangetrokken, hij zei zelf van 'sorry maar pff al dat trouwgedoe, interesseert mij weinig'. Maar nu ineens komt er van hun kamp een heel hoop gezaag hé. wat een timing.
Ze hebben tijd genoeg gehad voor hun mening te zeggen, waarom nu ineens?

Ik heb lang gedacht dat ik geluk had met de schoonouders omdat ze hun niet moeiden... Maar als puntje bij paaltje komt...
Ik vind het veel erger dat ze nu kreften over iets dat zij WILDEN geven...

Het moest er even uit...
Iemand die zich er een beetje in herkent?
Ik hoop van wel ...
Sorry voor mijn lange epistel!

Liesbeth
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 419

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik24-4-2008 11:41:32

Hallo Liesbeth,
Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt vorige week. Mijn schoonmoeder was op haar tenen getrapt omdat ze er niet bij was toen mijn vriend zijn kostuum (toevallig) koos. Zij wilde dit betalen, maar heeft dat nooit expliciet gezegd. We weten dat ze het niet breed heeft, en daarom verwachtten we ook niet dat ze iets ging betalen.
Ik was heel de week razend omdat ze zich er ineens op gooide. Mijn vriend gaf me de raad me niet teveel op te boeien. Hij heeft eerst met haar gepraat. Deze week belde ze me en hebben we als volwassen mensen het uitgebabbeld. Alles is voorbij nu, en de vrede is hersteld.
Dus maak je niet te druk, het waait wel over. Misschien niet direct, maar probeer gewoon van alles te genieten.
xxxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

Nathalie
8-8-2008
 Meld misbruik24-4-2008 13:04:59

Dag Liesbeth,
Ik denk dat je lang niet de enige bent die dit meemaakt.
Toen wij bekend maakten dat wij zouden trouwen én zelf alles zouden betalen (mij ma is al enkele jaren alleen en kan dit financieël niet aan)kwam er meteen een golf van protest van de ouders van mijn vriend.
Zij stonden erop hun gasten te betalen en toen hebben wij (tot onze spijt) maar toegegeven... Na verloop van tijd wilden zij ook dit en dat bijbetalen en toen wij enkele weken terug samen aan tafel zaten begonnen zij mij ma te verwijten dat ZIJ niks zou betalen!!! Stel u voor!
Wij hebben dit nooit gevraagd!

In ieder geval, wat kan je hieraan doen? Niet veel zonder alles nog erger te maken vrees ik....

Nog veel sterkte!!

Hilde
17-5-2008
 Meld misbruik24-4-2008 15:10:18

Dit is inderdaad geen alleenstaand geval.
Wij hebben ook niet gevraagd om geld, maar mijn ouders stonden er op om een bepaald bedrag te geven. Mijn moeder is al heel lang ziek en ik besef dus heel goed dat mijn ouders voor dat bedrag heel lang hebben gespaard.
Mijn schoonouders wouden natuurlijk geen vast bedrag geven, want dan wisten ze niet wat wij ermee gingen doen. Maar zij betalen "hun gasten" dit is dus zijn familie.
Aangezien mijn vriend van West-Vlaanderen afkomstig is en ik van bijna Limburg, willen mijn schoonouders niet dat er mensen worden uitgenodigd van ginder zoals bv buren, goede vrienden enzo naar onze receptie of ons feest. Daarover hebben we ook lang gediscuteerd! Nu hebben mijn schoonouders hiervoor een geweldige oplossing. Ze gaan ginder nog een walking diner doen voor die mensen die ze niet tot bij ons willen laten komen.

Het is mijn familie niet en ik ken die mensen van haar of pluim, dus ik heb mij erbij neergelegd.
Maar nu dat de trouw dichter komt begint de langverwachte commentaar. "wij gaan daar niemand kennen op jullie feest, da's toch ook niet plezant" en "dat walking dinner slaagt er toch ook door hoor. Hilde haar ouders zullen zoveel niet bijgelegd hebben dan dat wij daaraan uitgeven"

Ik heb hen onlangs zo koel en rustig mogelijk gezegd "Wij hebben dat allemaal niet gevraagd hé. Tzijn jullie die niet wouden dat er iemand op ons feest kwam, waar of niet?" Toen was het effe stil...

Voor de rest doe ik alsof ik het allemaal niet hoor, want anders zou ik me kwaad maken en dat is echte energieverspilling.

Dus maak je geen zorgen, er zullen wijnig mensen zijn die niet zagen over de financiële kant.
En maak je niet te druk in de schoonfamilie. Die zullen wel kalmeren... ooit...

Groetjes,

Hilde
17/5/08

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...