Terug naar overzicht
Hallo Liesbeth,Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt vorige week. Mijn schoonmoeder was op haar tenen getrapt omdat ze er niet bij was toen mijn vriend zijn kostuum (toevallig) koos. Zij wilde dit betalen, maar heeft dat nooit expliciet gezegd. We weten dat ze het niet breed heeft, en daarom verwachtten we ook niet dat ze iets ging betalen. Ik was heel de week razend omdat ze zich er ineens op gooide. Mijn vriend gaf me de raad me niet teveel op te boeien. Hij heeft eerst met haar gepraat. Deze week belde ze me en hebben we als volwassen mensen het uitgebabbeld. Alles is voorbij nu, en de vrede is hersteld.Dus maak je niet te druk, het waait wel over. Misschien niet direct, maar probeer gewoon van alles te genieten.xxxxwww.thierry-amber.bruiloftsite.nl
Dag Liesbeth, Ik denk dat je lang niet de enige bent die dit meemaakt. Toen wij bekend maakten dat wij zouden trouwen én zelf alles zouden betalen (mij ma is al enkele jaren alleen en kan dit financieël niet aan)kwam er meteen een golf van protest van de ouders van mijn vriend.Zij stonden erop hun gasten te betalen en toen hebben wij (tot onze spijt) maar toegegeven... Na verloop van tijd wilden zij ook dit en dat bijbetalen en toen wij enkele weken terug samen aan tafel zaten begonnen zij mij ma te verwijten dat ZIJ niks zou betalen!!! Stel u voor!Wij hebben dit nooit gevraagd! In ieder geval, wat kan je hieraan doen? Niet veel zonder alles nog erger te maken vrees ik....Nog veel sterkte!!
Dit is inderdaad geen alleenstaand geval. Wij hebben ook niet gevraagd om geld, maar mijn ouders stonden er op om een bepaald bedrag te geven. Mijn moeder is al heel lang ziek en ik besef dus heel goed dat mijn ouders voor dat bedrag heel lang hebben gespaard. Mijn schoonouders wouden natuurlijk geen vast bedrag geven, want dan wisten ze niet wat wij ermee gingen doen. Maar zij betalen "hun gasten" dit is dus zijn familie. Aangezien mijn vriend van West-Vlaanderen afkomstig is en ik van bijna Limburg, willen mijn schoonouders niet dat er mensen worden uitgenodigd van ginder zoals bv buren, goede vrienden enzo naar onze receptie of ons feest. Daarover hebben we ook lang gediscuteerd! Nu hebben mijn schoonouders hiervoor een geweldige oplossing. Ze gaan ginder nog een walking diner doen voor die mensen die ze niet tot bij ons willen laten komen. Het is mijn familie niet en ik ken die mensen van haar of pluim, dus ik heb mij erbij neergelegd. Maar nu dat de trouw dichter komt begint de langverwachte commentaar. "wij gaan daar niemand kennen op jullie feest, da's toch ook niet plezant" en "dat walking dinner slaagt er toch ook door hoor. Hilde haar ouders zullen zoveel niet bijgelegd hebben dan dat wij daaraan uitgeven" Ik heb hen onlangs zo koel en rustig mogelijk gezegd "Wij hebben dat allemaal niet gevraagd hé. Tzijn jullie die niet wouden dat er iemand op ons feest kwam, waar of niet?" Toen was het effe stil...Voor de rest doe ik alsof ik het allemaal niet hoor, want anders zou ik me kwaad maken en dat is echte energieverspilling.Dus maak je geen zorgen, er zullen wijnig mensen zijn die niet zagen over de financiële kant. En maak je niet te druk in de schoonfamilie. Die zullen wel kalmeren... ooit... Groetjes, Hilde17/5/08