TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Liesbeth
17-5-2008
|
7-4-2008 14:04:04
oh Laura! Zo erg voor je! Toch zou ik proberen van dan op haar mindere kantjes zo weinig mogeiljk te letten en vooruit te kijken naar de mensen die WEL heel tevreden gaan zijn!
Dikke knuffel! Liesbeth 17-05-2008
|
|
Patricia
14-2-2009
|
7-4-2008 14:08:07
Ik zou me nog niet teveel zorgen maken. Het kan best zijn dat wanneer het zover is en je moeder je in je kleed/vol ornaat ziet, dat ze evengoed een traantje zal wegpinken. En zoniet, dan is het zo. Als ik jou was, zou ik proberen van haar gewoon te laten doen. Als ze zich niet amuseert, dan is dat vooral jammer voor haar! Concentreer je op jullie tweetjes en de familie en vrienden die hier wel mee kunnen in opgaan.
|
|
Tina
16-8-2008
|
7-4-2008 14:25:44
Mijn mama is ook niet enthousiast over ons huwelijk, maar dan vooral omdat mijn papa er ook gaat zijn (ze zijn namelijk vorig jaar gescheiden en zij begrijpt maar niet waarom ik hem nog in mijn leven wil - hij ligt aan de basis van de scheiding en heeft inderdaad dingen gedaan die niet door de beugel kunnen, maar ik kan hem niet laten vallen, hij blijft toch mijn pa, niet?). Ze is over alles negatief, over mijn kleed, over haar deel dat ze moet betalen, over de genodigden...ik weet soms ook niet wat doen. Maar ik probeer samen met mijn schoonfamilei, die trouwens wel super positief tegenover alles staat, te genieten van elke voorbereiding, en mijn mama wel te betrekken in alles, maar niet te veel belang te hechten aan haar gebrek aan enthousiasme. Maar af en toe is dat moeilijk, ik weet het. Toch volhouden meisje! En zelf wel poditief blijven! Groetjes, Tina 16/08/08
|
|
Hilde
17-5-2008
|
7-4-2008 15:59:45
Beste Laura,
het is echt jammer dat je moeder zo reageerd. Probeer je er niet al te veel van aan te trekken. Het is jou dag en die van je toekomstige man en al de rest is slechts bijzaak. Zo moet je het bekijken.
Als jij graag al de mensen uitnodigd die je graag hebt, dan moet je dat doen. en als ze wegloopt, tja, dan is dat haar keuze geweest, niet de jouwe.
Mijn ouders en schoonouders zijn wel positief over het feit dat we gaan trouwen, maar er met ze zijn het belange niet met alles eens. Iedereen zegt wel is; '' Ik zou dat toch anders gedaan hebben hoor'' Of ''oei, ga je dat echt zo doen'' Maar ik trek me van die reacties niets aan. Tis onze dag dan en niet die van een ander.
Dus laat jou mooiste dag van je leven niet verknallen door je mama. Je trouwt niet met haar hé. Zolang je zeker bent van je partner, kan er weinig fout lopen!
Veel succes!
Groetjes
Hilde 17/05/08
|
|
Laura
9-8-2009
|
7-4-2008 17:32:19
Het me niet aandragen kan ik niet, t is tenslotte mijn moeder. Een traantje wegpinken zal ze ook niet doen. Hopelijk doet ze op de dag een beetje moeite. Ze is meestal wel iemand die overal de slechte dingen van ziet en het dan nog eens zegt ook, en veranderen kan ze niet. Gelukkig is er nog mijn vader die een beetje enthousiast is. Al leidde dat dan vorig weekend weer tot ruzie tussen m'n ouders. 't Is gewoon frustrerend hier zoveel positieve verhalen te horen.. Maar mijn vriend doet z'n uiterste best om op zo'n down momenten me op te beuren.
Bedankt vorr de steun
Laura ook een 16/8/8 bruid
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
7-4-2008 17:45:50
Hey,
Trek je op aan de reactie van je vader!
Groetjes
|
|
Caroline
15-9-2007
|
7-4-2008 18:04:00
Hallo, Zou je haar dit niet eens kunnen zeggen, zonder verwijten, gewoon vanuit jezelf hoeveel verdriet het je doet dat ze zo reageert... Ik vind ook dat je kan vragen dat ze zich voor 1 keer gedraagt, tenslotte is het jullie dag en mogen hun problemen niet de voorhand krijgen! Veel sterkte
|
|
sarah
17-5-2008
|
8-4-2008 7:54:46
mijn ma was ook nooit enthousiast.. op alles commentaar. Toen ik een foto van mijn kleed liet zien en haar mening vroeg kreeg ik als reactie een misprijzende blik op de foto... Een walkingdinner??? daar heeft ze weken op lopen zagen en toen ik een keer in haar vaste taverne kwam, zei de uitbater 'amai.. uw ma zit hier altijd te zeggen dat ze honger gaan hebben etcetera'
Ons feest is een namiddagfeest van 15u30 tot 22u. Hoe dikwijls dat ze zich al afgevraagd heeft of de mensen zich niet gaan vervelen.. dat we zeker op de kaarten moeten zetten dat er muziek is.
Enfin, we hebben nu nog minder als 40 dagen op de teller en ze is half belgie afgereden voor een outfit!! Ze is wild enthousiast over wat ze gevonden heeft.
Dit weekend is ze naar een trouw geweest en heb ik alles tot in detail moeten aanhoren.
Volgens mij was mijn ma dus gewoon BANG dat onze trouw niet PERFECT zou zijn. Want op elk feest waar ze komt heeft ze kritiek op alles. Dat zou ik anders doen en dat en zus en zo.
Uiteindelijk is ze dus wel bijgedraaid. (ook pas sinds deze week hoor)
Misschien is uw moeder wel van hetzelfde slag, draait ze uiteindelijk nog wel bij.
Mijn ma heeft dat zelfs gehad bij mijn zoontje!! 9 maanden lang was ze nooit enthousiast.. nooit echt meegeleefd. Maar sinds de kleine er is, is ze helemaal fan van hem. Maar ze zegt er gemiddeld wel 1 x per week bij, dat ik toch maar beter geen tweede neem??!!
ach ja.. je moet uw mama nemen zoals ze is vrees ik... ik heb het die van mij ook al gewoon gezegd hoor!
succes! ps ik heb trouwens een schoonmoeder die nog erger is... dus ik heb geluk met een paar goeie vriendinnen en een schat van een schoonzus. Want ik heb me ook al afgevraagd of er wel iemand enthousiast was..
|
|
Laura
9-8-2009
|
8-4-2008 8:26:38
@ Sarah,
Fijn je bericht te lezen. Blijkbaar hebben we hetzelfde type moeder. De mijne heeft ook overal commentaar op, in alles dat ze ziet vindt ze wel iets slechts. En spijtig genoeg is haar motto " ik moet alles kunnen zeggen wat ik denk". Takt is haar volledig onbekend. Meestal kan ik haar gedrag idd wel verklaren doordat ze gewoon wil dat we goed terecht komen, dat ze bezorgt is. Alleen drukt ze dat meestal op de foute manier uit. Maar dit weekend was het gewoon egoïsme. Ze gaat niet graag naar feesten en al helemaal niet naar haar schoonfamilie, maar ik kan toch niet tegen mijn moeder zeggen dat ze niet moet komen? !!! Deze keer was het niet uit bezorgdheid. Ik denk ook niet dat ze zal bijdraaien in de zin dat ze zich fantastisch zal amuseren op ons feest, maar misschien dat ze zich nog wel gedraagd op het feest, dat is het enige waar ik op kan hopen. Dat ze inziet hoe belangrijk het voor mij is en dat het mijn feest is en niet haar trouw. Grappig van je zoontje: mijn moeder zou ook zo zijn. Als ik ooit zwanger word, zal ik 9 maand bestookt worden met allerlei problemen die zouden kunnen voorkomen en bedenkingen over babies "als ze groot zijn doen ze niet wat je wilt, maken ze je het leven echt zuur" (dat slaat dan op ons toen we puber waren).
Mijn schoonmoeder is ook erg hoor, heeft ook op alles commentaar. Maar bij haar is dat gewoon omdat ze nogal kleine horizonten heeft, die draait zeker bij. Gelukkig is mijn vader wel wat enthousiast en laat hij ons volledig doen.
We zullen wel zien zeker
|
|
sarah
17-5-2008
|
8-4-2008 19:29:42
ja ik ken dat helemaal.. de meest gebruikte opmerkingen van mijn ma:
- ze zou zich vast gaan vervelen?? Want het is toch zeker 6 uur... Nu moet je weten dat ze echt een 'plakker'is, ze is normaal met geen stokken naar huis te krijgen.. - ik moet zeker vermelden dat er muziek is, want anders gaan de mensen al weg gaan voor het dessert er is (walking dinner) - de mensen gaan met honger naar huis gaan, met zone walking dinner - een kleed? ale, dat is toch weggegooid geld.. (heb al maar gezegd dat het uit de solden komt.. het is een ian stuart en ziet er best duur uit) - die en die moet je niet vragen.. weggegooid geld! - daarna zegt ze, vraag die en die toch maar..
Als ze dan naar een feest gaat heeft ze echt op alles wat te melden. - wijn was niet goed - eten was te simpel - niet op de details gelet - uitnodigingen waren 'boerinnekesachtig' - kleed was niet mooi
Ik denk dat mijn ma gewoon bang is dat het niet PERFECT gaat zijn..
Nu ben ik zelf ook wel zo'n detail-madam, dus ze gaat zich niet moeten schamen voor het feest, maar dat heeft ze nog niet door dus!
en ook mijn ma is heel tactloos.. je bent dus zeker niet alleen! Gelukkig hebben we een forum waarop we alles kunnen ventileren he : )
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|