Terug naar overzicht
Bij ons zijn er ook een hele hoop singles en ja sommigen waren al van plan een "gewone" vriendin mee te brengen. Wij hebben daarna wel heel duidelijk gezegd dat dit niet de bedoeling is. Dit zou komen op een tien man extra. Bij ons betekent dit dan 730 euro voor mensen die we niet kennen.We weten heel goed wie van onze vrienden aan het daten is en wie niet en ik heb ze ook gevraagd als er daar verandering in komt me dit te laten weten. Ik stuur dus een persoonlijke uitnodiging naar M "X".
Onze uitnodigingen zijn nu een tweetal weken de deur uit en bij de singles heb ik er op geschreven "mijnheer/ mevrouw X en partner". Niemand heeft dit verkeerd begrepen hoor. Diegene die nog geen nieuwe vaste partner hebben komen alleen en bij wie het wel zo is, die komen met zijn twee.
Wij schreven er sowieso 'en partner' bij. Brengen de vrijgezellen een 'gewone vriend(in)' mee, dan is dit omdat ze zich daar beter bij voelen denk ik. Sommige mensen gaan niet graag alleen naar een feest.Mijn gedacht is dat ik liever heb dat ze een (voor mij) vreemde meebrengen, dan dat ze helemaal niet komen.Sabine
hey,Als je niet weet of mensen een partner hebben, zou ik gewoon de persoon in kwestie uitnodigen.Achteraf, bij bevestiging per telefoon, kunnen ze nog altijd melden dat ze een partner hebben! Dan tel je die gewoon erbij!groeten,Nele
Hoi Laura,Wij nodigen ook enkel de persoon in kwestie uit. Als die dan tegen die tijd een (vaste) vriend(in) heeft, kan deze alsnog uitgenodigd worden. Bij ons zou het ook een 75 euro per persoon kosten en dat vind ik nogal veel als iemand zomaar een vriend(in) meebrengt. Die ken je dan ten slotte toch niet...
Ik ga enkel de persoon in kwestie vermelden: ik heb ook geen zin om ongeveer 85 euro pp extra te betalen voor iemand die ik niet ken (en we hebben véél single vrienden!). Wij nodigen enkel mensen uit die we echt kennen, dus we weten wie er vrijgezel is en wie niet. Bovendien gaat bijna iedereen wel een hele hoop andere mensen kennen, dus niemand zal zich eenzaam voelen :-)
Wij nodigen ook "+ partner" uit. Wij willen dat iedereen het naar zijn zin heeft, dus als singles zicht beter voelen als ze iemand kunnen meebrengen, waarom niet? OK, je kent die mensen dan misschien niet, maar wat als iemand een nieuwe vriend(in) heeft. Die ken je dan toch ook niet en ga je toch ook niet schrappen? Hetzelfde geldt met aangetrouwde nonkels / tantes die je niet kan hebben...Die 80 euro extra dat dit gaat kosten betekent toch niets als jet het totale kostenplaatje bekijkt?Groetjes!
Hey Laurawij gingen ook gewoon de persoon zelf uitnodigen, als ze dan toch een partner bleken te hebben konden ze dat telefonisch vragen en telden we die gewoon erbij (het is ook niet de bedoeling dat je iemand waarmee je nog maar twee weken samen bent meeneemt naar een huwelijk denk ik).Wij hebben hierop echter veel kritiek gekregen. We passen dit namelijk ook toe voor nichten en neven (iedereen gelijk voor de wet) onze ouders vonden dit echt niet kunnen. In hunnen tijd werden de partners altijd uitgenodigd, nu trouwens ook... wij zijn het eerste koppel op aarde die dat niet zou doen en dat kan toch helemaal niet... (ken je het?)Vervolgens hoorden we verhalen van mensen die niet zouden komen als ze zonder partner zouden uitgenodigd worden en dat de mensen zouden denken dat we er expres niet +parner bijzetten omdat we de persoon zelf er niet bij wilden...Bon, om een lang verhaal kort te maken had ik geen zin in geruzie hierover en hebben we de mensen uiteindelijk met partner uitgenodigd (hoewel ik er het mijne van denk, van mensen die als instelling hebben "als ik niet uitgenodigd ben met partner (hoewel ik nu geen officiele vaste relatie heb) dan kom ik niet, vraag ik mij af hoe graag ze er echt bij zijn)Groetjesellen21-06-08
Hoi LauraIdd een moeilijk issue. Ik ben ook van het principe dat je iemand alleen moet kunnen uitnodigen en was opgelucht als onze ceremoniemeester dit bevestigde. Als je echt zeker bent dat ze alleen zijn, kan je enkel de persoon zijn naam erop zetten. Twijfelt die persoon dan aan de uitnodiging, zal hij zelf wel contact opnemen met je.Bij onze uitnodigingen zullen dus enveloppes bij zitten waarop maar 1 naam vermeld staat.groetjesKarolien
Wij vermelden sowieso x en partner. Sommige reageren een beetje gek: "Allé, waar ga ik die uithalen? ;)" Maar dat is het dan ook. Ook al is iemand maar twee weken samen met iemand, die persoon is voor mij ook welkom. Ooit was ik ook maar twee weken samen met mijn toekomstige man hé ;)
Wij hebben bij de vrijgezellen enkel hun naam vermeld, maar bij vb. mijn neven/nichten en goede vrienden, hebben we vermeld dat ze 1) als ze tegen die datum iemand zouden hebben, ze dat maar gewoon even moesten laten, 2) ze ook gewoon een vriend(in) mochten meenemen (tenzij ze deel uitmaakten van een groep vrienden, dan kenden ze wel iemand)