Nu Online
Momenteel zijn er 252 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wijn

12-3-2008 20:59:07
Hallo,

Ons trouwfeest is in een afgehuurde zaal, er is dus geen 'getraind' personeel aanwezig. Nu vroeg ik me af hoe we best omgaan met de wijn. Als het buffet geopend wordt om 20:00, vanaf wanneer worden de flessen dan best geopend? Want ik dacht dat die best al een tijdje op voorhand open worden gedaan. Moeten de flessen gekoeld worden? Wanneer giet men de glazen van de gasten in? Is dit voordat ze aanschuiven aan het buffet of wanneer ze terug zijn?

Groetjes,

Kim

Kim
24-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 261

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik13-3-2008 8:23:50

euhm moeilijke vragen.. ik ben ook niet echt een wijnkenner
maar ik zou denken
- witte wijn wel koelen
- rode wijn niet koelen
- rondgaan voor het buffet?? en als de mensen aan het eten zijn
- openen best op tijd, want als je grote groep drank moet geven moet het snel gaan he
- als je personeel niet 'getraind'is, dan kan je misschien overwegen om de flessen op tafel te zetten?
succes!

eline
5-9-2008
 Meld misbruik13-3-2008 17:01:57

Hey Kim

Ik zou de flessen een tijdje opvoorhand opendoen.
Te beginnen met de rode wijn want rode wijn moet een beetje kunnen ademen en daarna de witte zodat deze zolang mogelijk in de koelte blijft
Van elk dan kort voor opening buffet een fles op tafel zetten.
Jouw personeel moet dan maar na gaan wanneer er een fles leeg is en ze vervangen.

Dus het aantal flessen op voorhand opendoen aantal tafels maal 2 ( 1 rode en 1 witte)

zo zou ik het doen
Groetjes Eline & Stijn
05/09/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...