Terug naar overzicht
Dat bepaal je eigenlijk zelf een beetje... onze getuigen hebben onze vrijgezellenavond georganiseerd en ze waren er gewoon de dag zelf, voor alle kleine dingetjes... Mijn getuige is mee mijn kleed gaan kiezen (is mijn beste vriendin) en gaan passen, mee gaan zoeken naar vanalles en nog wat... heeft mij geholpen met aankleden (en verkleden, want ik had 's avonds een andere rok), zorgde dat de openingsdans gefilmd was, had reservekousen en dergelijke bij... Mijn man zijn getuige heeft hem ook geholpen met aankleden en heeft hem gewoon bijgestaan in stressy moments... Sommige getuigen geven ook een speech op het avondfeest, maar dat zagen die van ons niet zitten :-)Vix
Hallo Jill!Bij ons gaan onze getuigen de vrijgezellenavonden organiseren en hun handtekening zetten, natuurlijk. Mijn getuige is ook mijn beste vriendin, en zij is meegeweest toen ik mijn kleed ging kiezen (maar niet omdat ze mijn getuige is, eerder omdat ze mijn beste vriendin is). Normaal gezien heeft de getuige van de man ook de ringen, maar dat kan je eventueel ook laten doen door een ringdrager (bruidskindje). Mijn zussen (dan 22 en 18) gaan mijn bruidsmeisjes zijn, en ik ga hen (samen met de getuigen) inschakelen om kleine dingen te doen (bij het avondfeest iedereen hun tafel wijzen, mijn sleep goedleggen ;-), in de kerk de muziek opzetten, misboekjes uitdelen, enzovoort). Ze worden daarvoor ingeschakeld omdat we geen ceremoniemeester hebben. De getuigen moeten je gedurende je trouwdag bijstaan (helpen met aankleden, gezelschap houden, je kalmeren, ...). Officieel is het de bedoeling dat zij een bemiddelaar zijn wanneer het niet goed gaat tussen jullie en jullie het niet alleen kunnen oplossen, maar dat wordt tegenwoordig niet meer gedaan (daar bestaat therapie voor :-)). Nog veel plezier met de voorbereidingen!Groetjes, Karen13/9/2008