Nu Online
Momenteel zijn er 211 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidskindjes ja/nee

4-2-2008 10:47:58
Hey,

Nog een knoop die moet doorgehakt worden: bruidskindjes ja dan nee?
We hebben niet veel kleine kindjes meer in de familie, behalve een tweeling van 9. We waren eerst niet echt van plan om bruidskindjes te nemen, maar voor het aandragen van de ringen in de kerk lijkt dit toch wel handig.
We vragen ons of of die bruidskindjes er dan heel de dag MOETEN bij zijn, dus ook op het stadhuis en op de picknick die we tussen het stadhuis en de kerkelijke viering houden? Want dan moeten we de ouders ook nog eens vragen en zo wordt de groep (suite) telkens maar groter?
Wie heeft er ook geen bruidskindjes en hoe doen jullie dat dan met de ringen?
Waarvoor worden bruidskindjes nog ingezet buiten het geven van de ringen?

Groetjes

Lore
9-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 375

Marjan
6-9-2008
 Meld misbruik4-2-2008 10:52:23

Hoi Lore,

Onze bruidskindjes zullen er heel de dag bijzijn, aangezien het de kindjes van mijn zus zijn. Ze zullen in de kerk bloemen strooien, maar voor de rest niets anders. Ze zullen tegen dan 2.5 en 4 zijn, dus de ringen vertrouwen we liever aan iemand anders toe!

Marjan
06/09/2008

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik4-2-2008 11:14:38

hoi,
wij kunnen er niet onderuit om al de kindjes van mijn schoonzussen te nemen. Er gaan er 8 (7 meisjes en 1 jongen) voorlopen (tegen dan: 5,7,8,9,9,9,10 en 12 jaar) en één (14 jaar) gaat mee in de suite.
Aangezien jij er 2 van 9 hebt zou je die ook de voorbeden kunnen laten voorlezen.

Mijn zus heeft in de tijd geen bruidskindjes gehad, haar getuige had dan de ringen bij zich.

groetjes Katleen
en succes met de voorbereidingen

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik4-2-2008 11:26:46

Hey,

Onze bruidskindjes zijn de kindjes van vrienden van ons. We verwachten ze een half uurtje voor de ceremonie begint en na de ceremonie mogen/kunnen ze terug naar huis. De ouders komen dan s avonds naar het feest. Voor ons gaat dit omdat het om vrienden gaat, als het de kinderen van broers of zussen zijn is het moeilijker denk ik.

Groetjes, Katrien

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik4-2-2008 11:46:47

wij hebben geen bruidskindjes
de ringen zijn een taak voor de ceremoniemeester
ik vind het persoonlijk niet zo leuk als je bruidskindjes hebt, dat die dan overal mee op de foto's staan en zo, maar ja, da's mijn persoonlijke mening. Elk doet wat hij wil uiteraard

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik4-2-2008 19:16:38

Dag Lore,

Wij hebben ook geen bruidskindjes. Ik heb de laatste tijd enkele huwelijken meegemaakt waar kleine kindertjes bruidskindjes waren. De ceremoniemeester moest er de hele tijd achteraan lopen omdat ze niet konden stilzitten...De ouders deden niets om ze stil te houden ik eerlijk gezegd ergerde ik me er blauw aan. Wij hebben kleine kindjes in de familie maar die worden toch vriendelijk bedankt voor de moeite. De ringen worden waarschijnlijk bijgehouden door één van de getuigen. Daar zie ik absoluut geen probleem in!

GRoetjes,

Amaryllis
07-08-2009

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik5-2-2008 10:00:52

wij hebben wel bruidskindjes. mijn zoontje en 2 schatten van nichtjes...

ik zou niet zonder willen, want ze zijn wild enthousiast omdat ze mogen helpen.

als ik geen kindjes had die me nauw aan het hart liggen, zou ik misschien ook geen bruidskindjes nemen.

Lore
9-8-2009
 Meld misbruik5-2-2008 10:19:00

Wij kennen die kindjes wel, maar meer dan 3-4 keer per jaar zien we ze niet. Jammer dat mijn (schoon-)broers en -zussen nog geen kindjes hebben.
Ik heb bruidskindjes altijd wel tof en mooi gevonden, maar misschien moeten we het bij ons maar zo laten.

Bedankt voor de reacties

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik5-2-2008 18:26:08

Dag Lore,

Onze bruidskindjes (2 meisjes van 5 en 7 jaar) hebben vorig weekend toegezegd.
Ik denk dat als die kinderen niet konden/het niet wilden doen, dat ik er ook geen zou nemen.
Het zijn kinderen waar ik al heel hun leven op ga babysitten, dus ik ken ze goed en de ouders ook.
maar kinderen die ik niet goed ken, zou ik niet zo dadelijk nemen.

Groetjes
Heidi

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...