Nu Online
Momenteel zijn er 112 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen en kindjes

5-1-2008 14:02:42
Zoals denk ik de meesten brengen trouwplannen me ook een stapje dichter bij kindjes.
Ik worstel echter nog enorm met de timing.
Stop ik met de pil vlak na den trouw of neem ik nog een jaartje om van men ventje te genieten?
Graag jullie ideetjes, zijn jullie er al uit wanneer jullie aan kindjes beginnen vlak na trouw, ervoor, veel later??

groetjes!

Vicky
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 374

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik5-1-2008 14:06:06

Hallo Vicky,

Wij trouwen 28 mei 2008 en ik ben al gestopt met de pil (een maand)
Ik heb dit tegen de mensen van de bruidswinkel gezegd,dan kunnen zij er rekening mee houden voor mijn kleed.
hET ZOU MOOI ZIJN MOCHTEN WE OP HET HUWELIJKSFEEST KUNNEN AANKONDIGEN DAT ER EEN KINDJE OP KOMST IS

groetjes Sarah

Angela
21-6-2008
 Meld misbruik5-1-2008 14:13:05

ik heb enorm veel schrik om misselijk en ziek te zijn op de trouwdag. Dus ervoor of tijdens was bij ons zeker geen optie.
ook al kriebelt het bij ons beide enorm!!
Begin 2009 is er ook nog een reis gepland naar Tanzania, dus daarom gaan wij wachten tot daarna. Die reis gaat een enorme betekenis zijn voor ons. En dan hopen natuurlijk dat we niet te lang meer moeten wacten tot we zwanger zijn.

Groetjes en succes met wat de toekomst ook brengen mag.

Angela
21/06/2008

Angela
21-6-2008
 Meld misbruik5-1-2008 14:13:20

ik heb enorm veel schrik om misselijk en ziek te zijn op de trouwdag. Dus ervoor of tijdens was bij ons zeker geen optie.
Begin 2009 is er ook nog een reis gepland naar Tanzania, dus daarom gaan wij wachten tot daarna. Die reis gaat een enorme betekenis zijn voor ons. En dan hopen natuurlijk dat we niet te lang meer moeten wacten tot we zwanger zijn.

Angela
21/06/2008

Angela
21-6-2008
 Meld misbruik5-1-2008 14:13:35

Angela
21/06/2008

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik5-1-2008 14:32:41

Hoi,

Ik ben na de huwelijksreis gestopt met de pil, ook omdat ik op onze trouwdag liever niet zwanger wilde zijn. Ik was van de eerste keer zwanger, dus in april verwachten we onze eerste spruit.

Groetjes,
Kirsten
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik5-1-2008 14:53:56

wij trouwen op 6 september en zullen stoppen met de pil de dag van de trouw. ik drink graag zelf een glaasje op mijn trouw, wil er opperbest uitzien dus geen beginnend buikje, wit van de misselijkheid en vermoeid dus die paar maanden kan ik nog wachten . mijn toekomstige is 10 jaar ouder dan mijn (34 nu) en ik wil graag rond mijn 25 voor de eerste keer zwanger zijn dus hopen dat de natuur wat mee zit ☺

Vicky
6-9-2008
 Meld misbruik5-1-2008 15:06:31

Hey Leen(en natuurlijk ook de anderen)

we hebben wel wat gemeen!
Ik trouw ook 6/09 en mijn toekomstige is ook 10 jaar ouder..alleen ik ben alsk trouw 29 en hij 39..
Iedereen is al bezig met hij wordt er ook ni jonger op..Ik twijfel enorm.
Dan weer denk ik dat ik stop de dag zelf, dan na of tijdens de huwelijksreis, dan in de zomer van 2009(word ik 30)kortom ik worstel enorm.
iedereen lijkt zo zeker te zijn van zijn stuk..maar ik heb vooral veel angsten als het komt op zwanger worden, zwanger zijn, bevallen, mama zijn...
heb da altijd wat uitgesteld door te zeggen "eerst trouwen" maar da kan na 6/09 natuurlijk niet meer he...
nog twijfelaarkes???please :-)
groetjes!!!

Chris
12-7-2008
 Meld misbruik5-1-2008 16:09:44

Ik ben al 3 jaar gestopt met de pil. De kans betsaat dus ook dat ik nog zwanger raak voor onze trouw. Jammergenoeg vallen deze zaken niet altijd te plannen zoals je dat zelf wilt. Maar na onze trouw vlieg ik terug de medische wereld in om er terug werk van te maken.

Chris
12-7-2008
 Meld misbruik5-1-2008 16:10:00

Ik ben al 3 jaar gestopt met de pil. De kans betsaat dus ook dat ik nog zwanger raak voor onze trouw. Jammergenoeg vallen deze zaken niet altijd te plannen zoals je dat zelf wilt. Maar na onze trouw vlieg ik terug de medische wereld in om er terug werk van te maken.

marie
11-10-2008
 Meld misbruik5-1-2008 17:07:27

Ik worstel er ook wel een beetje mee. Allesinds NIET voor de trouw, maar misschien wel vlak erna stoppen met de pil, misschien ook niet, misschien toch eerst werk maken van een huisje...Ik ben uiteindelijk nog maar 24 en hij 25. Ik heb ook wat schrik hoor: wij zijn een koppel dat heel veel op stap is en een druk leven hebben, en ik wil dat precies toch nog niet helemaal opgeven voor een kindje. Maar het kriebelt natuurlijk ook wel hoor...Ik denk dat ik de trouw afwacht en dan wel weer verder zie. In el geval: één raad die ik iedereen kan geven: als je nog NIET hebt samengewoond dan zou ik wachten want het leven met twee is écht zalig en het komt nooit meer terug! Wij wonen nu 1.5 jaar samen en ik vind dat echt super....

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik5-1-2008 19:31:59

wij hebben daar ook al bij stilgestaan.
maar we zijn ook tot de conclusie gekomen dat we nog gaan wachten.
de timing is gewoon slecht. we huren een heel klein appartementje, betalen momenteel auto en moto af. het zou financieel niet toelaatbaar zijn om een kinje te krijgen.

daarom hebben we de plannen gewoon wat veranderd: eerst alles afbetalen, dan husje kopen en dan kindje verwelkomen. zo moeten we niet meer verhuizen/verbouwen als er al een kleintje is... en ook, bovenal: wilden we nog heel hard van elkaars gezelshap geniet en nog eens goed op reis gaan.

is beetje ego van mij maar ik wil er 100% tegenaan kunnen als het zover is.

grts cindy 12.09.08

Els

Meld misbruik6-1-2008 19:45:38

Hey!

Ik kan jullie verhaal héél goed volgen...

Wij zijn al meer dan acht jaar samen, hebben een hele renovatie achter de rug en zaten ook in de gekende "twee-strijd". Totdat m'n ventje de knoop doorhakte en m'n nieuwe voorschrift voor de pil doorscheurde! (en dan nog totaal onverwacht!)

Intussen zijn we gestopt sinds eind september, maar zit nog steeds met het 'ontpillen' want heb al ene cyclus van twee maand achter de rug en ben ook nu weer 15dagen overtijd! (maar volgens de test-niet zwanger)

Mochten we dan toch zwanger geraken, is de vraag dan weer: wanneer trouwen? nog voor het kindje komt, na de bevalling, of wanneer er twee kindjes zijn...

Allemaal niet simpel he!

Veel succes ermee

Griet
2-2-2008
 Meld misbruik6-1-2008 22:25:22

Hoi Vicky,

Wij zijn geen jong koppel meer (38 en 44) tenminste als het op kindjes aankomt. Wel hebben we allebei een heel sterke kinderwens... en dus enkele maanden voor de trouw spiraaltje weggegooid. Resultaat: 5 maanden zwanger op het moment van de trouw!
Vind ik dat jammer van het feest? Nee, het wonder dat ik zo snel zwanger was maakt ons alleen maar gelukkiger.
Klein voordeeltje... Ik mag me niet te veel inspannen van de toekomstige papa en kan dus gerust een deel van de organisatie delegeren aan hem en familie. Zo is het wel super relax. Geen stress voor het huwelijk. (Nog niet)
En het kleed? Past nog steeds, ik ben flink afgevallen door de eerste 3 maanden hondsmisselijk te zijn.
100% klaar ben je volgens mij nooit voor en baby maar je past je wel aan aan de situatie.
Ik wens iedereen nog veel succes met de voorbereidingen en babydromen.

Een intens gelukkige zwangere bruid

K
7-7-2007
 Meld misbruik7-1-2008 14:38:46

Ik ben de maand na de trouw gestopt met de pil; zag het niet zitten om ervoor te stoppen en tijdens de huwelijksreis zwanger te zijn (was een paardrijvakantie, zou ook te risicovol zijn). Het komt ook niet op een paar maanden he...

anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik8-1-2008 15:48:48

Wij trouwen op 30/08/08! We zijn nu bezig met de verbouwingen van ons huis! Dus is ons besluit geweest om na onze trouw te kijken hoe de verbouwingen lopen (nog veel te doen of bijna af) en dan te kijken om te stoppen met de pil! Ik zou graag op de trouwdag zelf verkondigen dat we een kindje verwachten maar dan zit ik met de kwestie als ik veel misselijk ben, vlug moe, ... niet bevorderlijk voor een volle trouwdag!
Dus wij wachten tot na de trouw en huwelijksreis natuurlijk!

We zijn ook nog maar (op de trouwdag) 22 en 26!

evelyne
20-12-2008
 Meld misbruik10-1-2008 17:01:25

Wij beslisten eerst om te trouwen. Maar hebben ook beiden een enorme sterke kinderwens. Mijn vriend is er 36 en ik 32. In de vriendenkring hebben we jammer genoeg al minder leuke dingen meegemeekt (miskraam, enorm lang moeten proberen,...) Daarom hebben we toch besloten om reeds te stoppen met de pil en de natuur zijn gang te laten gaan.
Moesten we zwanger zijn zou dit fantastisch zijn, om dit te melden op het trouwfeest. Zijn we nog niet zo ver, dan maken we eerst nog een mooie huwelijksreis met ons tweetjes. Zo blijft het verdere verloop voor onszelf ook nog een beetje magie.

Gr Eef en Björn.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...