Nu Online
Momenteel zijn er 226 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

'Goedbedoelde' tips en raad

3-1-2008 16:50:16
Sinds we hebben verteld dat we verloofd zijn, geeft iedereen te pas en te onpas "goedbedoelde" tips. Zelfs de mensen die al getrouwd zijn en zelf vonden dat iedereen er zich te veel mee moeiden. Ook al weet ik dat we gewoon moeten doen waar we zin in hebben, het helpt niet om stressloos te blijven..zeker met de voorbereidingen.
Iemand ervaringen en hoe ermee omgaan??
Vicky
06.09.08

Vicky
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 419

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-1-2008 17:28:58

zeggen ze tegen u ook allemaal dat ze zo'n groot feest niet meer zouden doen? dat het zo veel geld kost? dat je beter aan iets anders kan besteden?

meestal zijn dat mensen die zelf wel een trouwfeest met alles op en aan hebben gegeven! Sorry hoor, maar je trouwt hopelijk maar 1x dus vind ik dat je het op uw manier moet doen..

Vicky
6-9-2008
 Meld misbruik3-1-2008 18:28:59

Dag Sarah
Veel zeggen dat ik vooral niet moet aantrekken wat iedereen zegt en doen het dan zelf...commentaar geven witte jurken(zonder te weten wat mijn kleur is..dus wit) hoe stoem ze mensen vinden die zelf hun uitnodigingen maken(en wij maken ze dan zelf)en vooral "bij ons...bij ons".een goede vriendin trouwde in 2004, ik mocht niets weten alles wat top secret, nu stelt ze haar eisen rond den datum(niet in die maand want dan trouwt ne vriend van hare man)zich kandidaat stellen als getuige..
en ik was nog zo discreet in "haren" tijd...

Vicky
6-9-2008
 Meld misbruik3-1-2008 18:29:12

Dag Sarah
Veel zeggen dat ik vooral niet moet aantrekken wat iedereen zegt en doen het dan zelf...commentaar geven witte jurken(zonder te weten wat mijn kleur is..dus wit) hoe stoem ze mensen vinden die zelf hun uitnodigingen maken(en wij maken ze dan zelf)en vooral "bij ons...bij ons".een goede vriendin trouwde in 2004, ik mocht niets weten alles wat top secret, nu stelt ze haar eisen rond den datum(niet in die maand want dan trouwt ne vriend van hare man)zich kandidaat stellen als getuige..
en ik was nog zo discreet in "haren" tijd...

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik3-1-2008 21:37:41

hallo vicky,
ja meid ik ken dat verhaal!
het is bij mij juist hetzelfde! om misselijk van te worden.
vb: ik ben ni dik maar ook niet mager en heb nogal zware armen. dus krijg ik constant te horen dat ik geen kleedje mag nemen met spagettibandjes of met blote schouders. dit is een kleinigheid die gemakkelijk kan gecamouffleerd worden met een stola of bolero . wit zien ze ook niet echt zitten bij mij alhoewel ik het graag zie.
kan op sommige momenten mijn haar uit men kop trekken!
toen mijn vriendin trouwde mocht ik ook niks te weten komen. ze wil me helpen en bedoelt het ook wel allemaal goed maar het is me teveel aant worden.
waarom ga je is niet kijken waar ik mijn jurk kocht? ik ga wel mee!
ik zal wel is horen hoeveel het kost.....ik ik ik ik!!!!
weet ook niet meer hoe ik het haar duidelijk moet maken zonder potten te breken.
leuk is anders!
ik begrijp je maar al te goed
groetjes wendy

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik3-1-2008 23:14:31

Zoals het eerste woord van de titel luidt: "goedbedoeld".
Die mensen bedoelen het écht wel goed, hoor. Ze willen gewoon voorkomen dat je bepaalde stommiteiten uithaalt die zij indertijd uitgehaald hebben. Maar vergeten even dat zij waarschijnlijk ook niet gediend waren met zo'n advies, want we zijn nu eenmaal allemaal mensjes, en mensjes weten het over het algemeen altijd beter... :)

Niets van aantrekken dus, hoor het aan, bedank voor het advies, en trek je plan... :)

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik4-1-2008 8:31:18

Om aan deze goedbedoelde tips onderuit te komen hebben wij een heel stuk van ons huwelijk voor ons zelf besproken voor we het nieuws aankondigden aan ouders en familie.
We beslisten in november dat we gingen trouwen. Tegen mei hadden we zicht op welke zaal we wilden, budget, dagindeling, al dan niet kerk,...
In mei hebben we het dan aan de ouders verteld en belangrijke zaken zoals datum, zaal, kerk vastgelegd. Pas eind augustus hebben we de familie en vrienden ingelicht.
Het heeft voor ons een beetje geholpen maar helemaal vermijden kan je toch niet hoor... Niet al te veel van aantrekken zou ik zo zeggen.

Groetjes
Ellen
21-06-08

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik4-1-2008 11:14:36

I know the feeling... Enkele voorbeeldjes:

1) toen we bij één kant van de familie aankondigden dat we zouden trouwen was de EERSTE reactie:
"jullie weten niet wat dat kost zeker? Hoe gaan jullie dat betalen? Dat zal toch nie lukken..."

2) Toen we het aan een andere kant van de familie vertelden:
"ah, tof, jullie gaan toch niet trouwen voor de kerk hé? dat is zo saai, wij hebben het wel gedaan maar dat was in onze tijd hé..." en dit stukje werd meteen gevolgd door: "ooooh, dat meisje is twee weken geleden getrouwd, zo'n schoone misviering!!!!" *GRMBL*

3) "wij zijn ook naar die zaal geweest maar we vonden ze niet zo tof, misschien toch nog overwegen om te veranderen?" ==> zaal staat al meer dan een jaar vast en wij willen daar trouwen!!!!

4) Jij gaat toch geen kleed aandoen zeker? Een wit???? Met alles erop en eraan??? Dat past niet bij je!!!! ==> weten zij veel dat ik er fantastisch uitzie in een ruime bruidsjurk! (ik ben gewoon altijd sportief gekleed, sporten is nu eenmaal de grote hobby, maar dat ga ik toch niet doen op mijn trouwdag???)

5) "Tuurlijk mag je een kleed aantrekken, een Nicky Vankets ofzo, ik zie die wel niet graag maar bij jou zullen ze wel passen, ze willen ook altijd speciaal doen... "

Ziezo, dat was een heel klein deeltje van veelgehoorde commentaren :p Het is toch leuk om aan te kondigen dat je trouwt hé ;-)

Wat ik erover te zeggen heb? *fuck them all* Het is ONZE dag, en ze zullen verdorie verschieten hoe alles tot in de puntjes afgewerkt is en hoe fantastisch wij er zullen uitzien ;-)

Geniet gewoon van JOUW voorbereidingen :-)

Mieke

Meld misbruik4-1-2008 13:19:52

Oooohh, dit herken ik ook volledig. Bij iedereen krijg je altijd commentaar op alles gewoon. Enkele voorbeelden:

- mijn kleed: ik zie graag een wit (of witachtig) kleed met veel tralala, een tiara en een sleep. Ik krijg dan van iedereen de opmerking van "je zal toch geen zo'n prinsessenkleedje met veel tralala aandoen hé want je weet niet wat dat kost zeker?", terwijl ik wel bereid ben om eventueel daar ietsje meer voor te betalen als het echt mijn droomkleed is

- vervoer: ik droom er al altijd van om het vervoer van en naar de kerk in koetsen te doen dus ik wil dat echt doen! Maar overal hoor je dan dat het niet past voor mij (wat is er mis met mij denk ik dan?) om het vervoer met koetsen te doen want dat is voor andere, chiquere mensen. In mijn ogen moet je niet per se "Madame Chique" zijn om in een koets te trouwen maar iedereen die dat wil, mag dat toch doen? Ik ben wel een gewoon meisje en ga niet elke dag "opgekleed" naar mijn werk maar heeft dat daar dan iets mee te maken?!

- feestzaal: bij iedereen horen we overal wel hun eigen visie over een bepaalde feestzaal. Mocht ik iedereen geloven, dan bestaat er in heel Vlaanderen waarschijnlijk geen enkele feestzaal waar er echt niets op aan te merken is. Dus ja, ik trek me daar niets meer van aan en dat gaat het ene oor in en het andere terug uit.

Kortom, je bent dus zeker niet de enige die zo'n problemen heeft. Ik zou zeggen, geniet gewoon van de voorbereidingen en luister niet te veel naar al die verschillende meningen.

Nog veel succes!

Mieke

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik4-1-2008 13:46:52

Hey,

ik weet dat het niet simpel is, maar laat ze maar praten.

Toen wij onze trouw aankondigden, zeiden ontzettend veel mensen dat trouwen niet meer van deze tijd is en dat ze het zelf niet meer zouden doen. Goh ja, ik heb er een paar dagen slecht van gelopen, maar uiteindelijk heb ik beslist dat het ONZE dag was en dat ze mochten denken wat ze wilden. Wij zijn gaan bowlen met al onze gasten en de ouders waren daar ontzettend tegen. Al die mooie kleren en dan bowlen... Wel, het was meteen dikke ambiance en het werd een dag die weinig mensen snel zullen vergeten.

Dus... niets van aantrekken en genieten!
Lieve

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik5-1-2008 19:52:54

hoi

toen we onze trouw aankondigden kregen we net dezelde reacties.
ook reacties in trant van: gaan jullie dat wel kunnen betalen, is dat niet te duur, wie ga je uitnodigen, mag ik komen...

ik word er zot van. zelfs nu bijna alles vast staat zijn er ng die zo afkomen.
trouwen doet men nog altijd, anders zouden bruidszaken failliet zijn.lol

ik heb me er uiteindelijk overgezet, want als je mag luisteren naar iedereen word je depressief.
grts cindy
12.09.08

Joke
6-12-2008
 Meld misbruik6-1-2008 15:26:33

hey!

ik ken dat! (spijtig genoeg)
men oma haar reactie: "alé proficiat... wa moete nu hebben om te drinken? ne koffie of nen thee" precies of dat ik iets doordeweeks kwam vertellen

men tante haar reactie: "ei, ik doe da nie graag, trouwfeesten, azo nen opgeklopten boel" kheb dan maar gezegd da ze nie moet komen als ze nie wilt...

men verloofde zen peter: "hoe lang gade het uithouden? " die was ons scheiding al aant bespreken...

plezant jong, aankondigen dat je gaat trouwen! ik weet 1 ding: ik heb heel men leven uitgekeken naar de dag dat ik kon zeggen: "ik ga trouwen". ik vond dat zo iets bijzonders, een huwelijk... maar ik ben precies de enige. alleen men ouders, broer en zus delen men enthousiasme. bijna niemand vraagt hoe het met de voorbereidingen zit, terwijl ik aan ieders lip hing als het over trouwen ging...
Ik hou men hart vast voor onze huwelijksdag...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...