Nu Online
Momenteel zijn er 236 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ceremoniemeester

27-12-2007 19:07:56
Alweer hallo allemaal! Ander vraagje: nemen jullie allemaal een ceremoniemeester? Ik wou eigenlijk geen omdat die meestal (voor mijn gevoel) meer in de weg lopen dan dat ze echt iets toevoegen...Kan je niet gewoon effe op voorhand met de suite afspraken maken om "netjes" binnen te komen? Wat denken jullie?

Amaryllis
7-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 704

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik27-12-2007 19:09:27

onze ceremoniemeester had ook een toegevoegde waarde ivm advies voor de grote dag... echt de gekste (maar nuttige) dingen waar die man mee op de proppen kwam!
maar je kan het idd ook zonder ceremoniemeester!

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik27-12-2007 19:11:48

Wij hadden een vriend als CM.
Het was wel handig om deuren te openen, zeggen wie waar moest staan, kindjes te sussen als ze even weenden, ringen bij te houden,...in de kerk hebben we er veel plezier aan gehad!

Groetjes,
Katrien
www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl

San
12-4-2008
 Meld misbruik27-12-2007 19:45:34

Wij trouwen enkel voor de wet en hebben geen ceremoniemeester.

Sandra
12/04/2008

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik27-12-2007 19:45:55

Hallo,

wij hebben ook getwijfels maar we hadden achteraf gezien onze ceremoniemeester voor geen geld van de wereld willen en kunnen missen. Hij heeft die dag zoveel gedaan, er zijn geen woorden voor. Het enige wat hij absoluut niet gedaan heeft is in de weg gelopen. Het grootste deel van de tijd merkten we niet dat hij er was en toch nam hij ons zoveel taken uit handen. Ik kan een ceremoniemeester alleen maar aanraden. Als je iemand hebt die echt profesioneel is maakt die zich zoveel mogelijk 'onzichtbaar'.

Groetjes,
Isabel

silvy
4-4-2008
 Meld misbruik27-12-2007 22:41:32

Hallo,

Wij hebben besloten om het zonder CM te doen omdat we het nogal prijzig vinden en omdat we het helemaal niet zo traditioneel willen die dag. De ouders en getuigen enz. zullen wel helpen met de typische taken van een CM. Op voorhand overlopen we de dag al eens met hen zodat ze weten wat er ongeveer wanneer en hoe dient te gebeuren. En op de dag zelf hopen we gewoon dat alles lekker ontspannen verloopt op die manier.

Groetjes

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik28-12-2007 0:19:54

Je kunt perfect zonder:

- ceremoniemeester
- wagens
- fotograaf
- traiteur
- ...

Maar het gaat er gewoon om wat je zelf belangrijk vindt en waar je geld aan wilt spenderen. Wij hebben bewust voor een CM gekozen omdat ik mezelf ken: ik ben niet echt te genieten in stressy situaties, dus zo'n situaties moeten we maar beter vermijden op zo'n dag.

Maar dat moet je uiteindelijk voor jezelf beslissen...

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk

Angela
21-6-2008
 Meld misbruik28-12-2007 14:15:24

Hallo,

we hebben voor een ceremoniemeester gekozen.
Niet alleen voor de gebruikelijke dingen in de kerk, maar ook voor ontlasting van taken, zoals:
- heeft naaigerief bij als een bv een knop afvalt
- heeft kuisgerief voor schoenen bij
- voorziet witte paraplu's als het zou regenen
- schenkt champagne in op de bus en tijdens de suite-recepties in het begin en tussen gemeente en kerk.
- heeft snoepjes bij voor de bruidskinderen en zorgt ervoor dat de kindjes worden betrokken in heel het huwelijk.
- Kijkt op het uur en verwittigd mensen een 15min. voor tijd zodat ze zich nog even kunnen opfrissen of een hygienische stop kunnen maken.
- Zorgt voor rode lopers
- Houdt ringen bij
- Zorgt dat huwelijkskaars en ringen op het altaar belanden waar ze horen.
- Vertelt ons in de kerk wanneer we moeten rechtstaan, neerzitten of zelfs knielen.
- Zorgt voor de misboekjes
- voor alle bloemstukjes en dergelijke dat we zouden krijgen aan de kerk
- zorgt ervoor dat de mensen op tijd en op de juiste plaats gaan zitten. (daar bedoel ik mee, niet volledig achteraan of op plaatsen die bedoeld zijn voor familie)
- Zet de bloemstukken af aan de feestzaal (moeten wij er niet mee gaan sleuren)

En er zijn er nog zoveel meer.
Dus voor dat geld uiteindelijk heb ik geen second getwijfeld! Er zijn andere dingen waar ik heb op bespaard.

Alleszins veel succes met de planning

Groetjes

Angela
21/06/2008

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik28-12-2007 18:03:28

wij hebben onlangs een huwelijk bijgewoond zonder ceremoniemeester en ik moet eerlijk zijn, het was toch redelijk onordelijk. om het wat plat uit te drukken, iedereen kwam als een bende koeien de kerk binnen, iedereen ging lukraak ergens zitten, familie soms achter vrienden ed.
ik zou toch een ceremoniemeester aanschaffen, dan moet je je aan zo'n dingen niet storen.
ook kreeg dat koppel bij buitenkomst kerk bloemen en cadeautjes toegestopt, en je had ze daar moeten zien staan, onhandig met hun handen volgepropt, anders neemt de ceremoniemeester dat van je over.

Inge
13-6-2008
 Meld misbruik28-12-2007 23:18:27

Hoi Amaryllis! Het is inderdaad zo dat een ceremoniemeester heel wat taken kan verlichten (bv. volgorde suite, aannemen van cadeautjes, ...). Omdat we op deze zaken wat wilden besparen, hebben we een nonkel van mijn vriend gevraagd dit op zich te nemen. Hij heeft dit al meerdere keren gedaan maar misschien is het een idee voor jou. Je kan een goede vriend/kennis of familielid aanspreken die dit zou kunnen doen.
In elk geval veel succes met de voorbereidingen!

Groetjes
Inge
13-06-2008

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik29-12-2007 10:02:52

Hallo, allemaal. Bedankt voor al jullie reacties! Ik kan er gelukkig nog even op "teren" aangezien ik pas in 2009 trouw maar ik zal al jullie goeie raad zeker in gedachten houden!

Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik29-12-2007 10:03:06

Hallo, allemaal. Bedankt voor al jullie reacties! Ik kan er gelukkig nog even op "teren" aangezien ik pas in 2009 trouw maar ik zal al jullie goeie raad zeker in gedachten houden!

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik30-12-2007 18:09:58

Alle taken die hier aan een CM worden toegeschreven gaan we zelf doen of aan iemand vragen om ze te doen. En de familie goed briefen en dan komt dat wel in orde.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...