Nu Online
Momenteel zijn er 159 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouw op vrijdag?

29-11-2007 11:03:35
Hallo, zijn er hier bruidjes die ervoor gekozen hebben om op een vrijdag te trouwen?

Onze favoriete feestzaal heeft voor 2008 enkel nog vrijdagen beschikbaar :o( en wij zouden daar echt graag ons feest willen houden!

Hoe ziet jullie dagindeling er dan uit? Ik maak mij vooral zorgen om de receptie. Om welk uur plannen jullie deze dan? Ik heb schrik dat de mensen voor de receptie misschien niet zullen willen komen, omdat de meeste van hen ten slotte moeten werken die dag?

groetjes!

dorien

Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 250

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik29-11-2007 11:57:49

Wij trouwen ook op een vrijdag om 14u00 meer bepaald. De mensen van de suite hebben die dag verlof (zijn bij ons enkel ouders en getuigen). Hoe we het met de receptie gaan doen weet ik nog niet precies, opde receptie hebben we wel vnl mensen die niet werken. De receptie voor avondgasten begint om 18u00. De avondgasten zijn bij ons enkel familie dus vermoedelijk zijn de meesten er overdag ook al bij. Het dansfeest start om 21:30. We trouwen wel op een vrijdag in juli, in het bouwverlof dus velen hebben dan sowieso al verlof

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik29-11-2007 12:03:59

ook wij trouwen op vrijdag omdat alle zaterdagen reeds volzet waren. onze kerkviering vindt pas plaats om 15h30, dus wij arriveren pas tegen 17h in de feestzaal. De eerste receptie start dan ongeveer om 17h30 en de mensen die naar het avondfeest komen moeten daar pas rond 18h30 of iets dergelijks zijn. dus dat valt nog mee, zelfs voor degenen die mtn werken.

evelien

Meld misbruik29-11-2007 12:46:59

hallo,

wij trouwen op vrijdag 29 augustus 2008.
wij houden een kleine receptie na de mis voor enkele collega's en vrienden (rond 16u15) en de meesten worden uitgenodigd op het avondfeest dat start rond 19uur.

Patricia

Meld misbruik29-11-2007 12:51:23

Leuk Evelien, jullie trouwen op mijn verjaardag :-)

Wij trouwen ook op een vrijdag 01/08/08.
Trouw voor de wet om 15u30, eerste receptie wrs om 18u, anderhalf uur. Tweede kleine receptie voor feestgasten om 19u, dus overlappend.
Denk wel dat dat ok is en dat de mensen die we er echt bij willen wel congé zullen nemen of bvb e halve dag maar gaan werken.

Patricia

Ann
9-9-2009
 Meld misbruik29-11-2007 13:12:16

Ook wij trouwen op een vrijdag, maar wij hebben hier speciaal voor gekozen. We wouden nl. een speciale datum dus is het 07-08-09 geworden.
Je moet denken de meeste mensen van je suite hebben sowieso verlof aangezien ze je ouders, broers, zussen zijn. Ze hebben recht op 1 dag wettelijk (ik denks zelfs betaald) verlof.
Onze dagindeling ziet er als volgt uit:
Voormiddag: klaar maken + foto's maken
15u: gemeentehuis
16u-17u: kerk
18.30u: aankomst zaal
19.30u: eten
21.30: dessertenbuffet
22u: dansfeest
Hier ligt wel nog niets definitief van vast. Maar op deze manier zou ik het graag zien.
Weet je wat ook een meevaller is als je 's vrijdags trouwt? Veel zaken zijn dan iets goedkoper bv. kerk, gemeentehuis, zaal,... dus dat is ook wel fijn meegenomen.

Veel plezier nog
Ann en Kris 07-08-09

silvy
4-4-2008
 Meld misbruik29-11-2007 13:20:17

Hallo,

Wij trouwen ook op een vrijdag maar onze planning is nog niet honder procent in orde. Wat wel vast staat is dat we trouwen voor de wet om half drie, voor de kerk om drie uur en we beginnen onze gasten te ontvangen om 19 u. Vanaf 20 u zouden we beginnen eten ongeveer. De suite heeft toch vrij aangezien het allemaal naaste familie is en zij 1 dag kort verlet krijgen. De anderen moeten gewoon zorgen dat ze tussen 19 en 20u aan de zaal zijn. Dus dat lukt zelfs voor mensen die in de namiddag nog moeten werken normaal gezien. Bij ons blijft iedereen het hele feest dus geen aparte receptie.
Wat wij nog een voordeel vinden: de mensen hebben zaterdag en zondag om te bekomen. Als je op zaterdag trouwt hebben ze enkel nog de zondag en als het laat geworden is, heb je dan eigenlijk niks meer aan je zondag...
Groetjes,
Silvy

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik29-11-2007 13:32:32

Hoi Dorien,

Wij hebben er ook bewust voor gekozen om op een vrijdag te trouwen. Wij trouwen nl. in Lier en daar is het zaterdags markt en dat vonden we niet zo leuk, fotogewijs dan...

Wij moeten op het stadhuis zijn om 14u en daarna zullen we gaan foto's trekken, neem ik aan, maar de exacte timing hebben we er nog niet opgeplakt.

Ik ga er dan ook vanuit dat de mensen die er echt willen bij zijn, zich sowieso zullen vrijmaken, zoals familie enzo...

Groetjes
Ines
3/10/2008

Kimberly
4-7-2008
 Meld misbruik29-11-2007 14:13:25

Hallo Dorien,

Wij trouwen op vrijdag 4 juli 2008.
Wij geven geen receptie maar alleen een avondmaal en dan worden de gasten die we normaal zouden vragen vr receptie nr het dessertbuffet uitgenodigt.

Ik ga mijn gasten voor het avondmaal vragen om 18u en de mensen vr dessert om 22u.

Waar gaan jullie trouwen?

Groetjes
Kimberly

evy
1-3-2009
 Meld misbruik29-11-2007 14:31:31

Wij trouwen ook op een vrijdag, gewoon omdat je hier niet op een zaterdag voor de wet kan trouwen. Wij geven geen receptie, maar nodigen gewoon iedereen uit op het avondfeest.

dorien

Meld misbruik29-11-2007 15:41:14

Wel wij zouden graag volgend jaar nog trouwen in september en voor onze favoriete feestzaal 'de snip' in moorsel lukt dit enkel nog op een vrijdag.

Voor de wet trouwen wij op een maandag in ninove.

Maar jullie hebben mij al op enkele ideeen gebracht én al een beetje gerustgesteld dat trouwen op een vrijdag toch niet zo moeilijk kan zijn.

bedankt!

Lore
26-8-2008
 Meld misbruik29-11-2007 15:43:40

Wij trouwen ook op een vrijdag. We nodigen iedereen uit voor een dansfeest, dus geen receptie in de namiddag. Met de familie en goede vrienden gaan we in de namiddag uit eten. De andere gasten komen rond 20u en daarvoor hebben we een dessertenbuffet en hapjes voorzien. Ik denk dat je familie en goede vrienden in de namiddag wel verlof zullen nemen.
Groetjes!

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik29-11-2007 17:56:49

ik trouw ook op een vrijdag. nl 12-09-08
de receptie begint bij ons om 17.30 u (vermoedelijk). normaal is het de gewoonte bij veel bedrijven om de vrijdag wat vroeger te stoppen. iedereen die het al weet neemt voor ons speciaal een halve dag verlof. dat is wel handig meegenomen lol
grts
cindy
http://cindyenyoni.bruiloftsite.nl

Carolien
14-8-2008
 Meld misbruik29-11-2007 19:25:26

Ik trouw op een donderdag: 14 augustus. Iedereen heeft toch vrij voor de 15de augustus. Onze receptie begint normaal gezien rond 16u. Niet iedereen zal er kunnen zijn, maar diegenen die echt willen komen, zullen wel zorgen dat ze vrij kunnen hebben. De meeste zijn trouwens in vakantie. Ik denk dat er op een zaterdag ook wel een deel niet zou kunnen komen omdat ze op vakantie zijn.

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik29-11-2007 19:32:02

hey dorien

wij zijn ook op een vrijdag getrouwd (ons feest was ook in de snip ;-))
geen enkel probleem hoor! wij hebben de receptie pas laten beginnen om 18u30, we hebben de receptie en de avondgasten samen op de receptie gevraagd daarvoor, dus één receptie en geen twee aparte.
sommigen dachten dat er een probleem ging zijn met 'plakkers' die na de receptie naar huis zouden moeten.
er waren er ook die dachten dat het vroeger gedaan ging zijn omdat het een vrijdag was, maar ook daar moet je niet bang voor zijn!

groetjes en zeker niet twijfelen!

sas

Natacha B

Meld misbruik29-11-2007 20:35:15

Wij trouwen ook op een vrijdag. Waarom?
Omdat wij op die dag nét 4 jaar samen zullen zijn (en als we de 16de op zat willen, zouden we nog een jaar moeten wachten).
En omdat er hier geen diensten zijn op zaterdagnamiddag op het stadhuis, en wij willen in de namiddag trouwen, omdat er geen kerk aan te pas komt bij ons.

Enkel de familie wordt naar de receptie (aansluitend met stadhuis) gevraagd en het diner. Al de rest wordt voor dessert en dansfeest gevraagd.

Het is alleen jammer dat sommige collega's mss vroeger naar huis zullen moeten omdat de winkel waar ik werk ook zaterdag open is. En mss zijn er mensen die niet graag uit hun kot komen als 't maar 's avonds laat begint (maar da's nu tegenwoordig overal eigenlijk zo ...)

Al wie er bij wil zijn, zal er wel voor zorgen dat hij erbij kan zijn, en anders is 't mss een teken dat die persoon er toch niet per sé zo graag wil bij zijn en dan missen we die niet echt hé.

Inge
13-6-2008
 Meld misbruik30-11-2007 13:59:47

Hoi Dorien

We trouwen op vrijdag 13 juni 2008. We wilden sowieso op een vrijdag trouwen. Oom 13 uur trouwen we voor de wet en om 13.30 uur voor de kerk. De receptie is van 16 tot 18 uur. Om 19 uur ontvangen we de gasten van het avondfeest. Net genoeg tijd tussen de receptie en het avondfeest om ons op te frissen.:)

Veel succes!

Groetjes

Johan

Meld misbruik30-11-2007 17:20:23

Vrijdag, een ideale dag!
Bij ons is het veelal zo dat koppel hun viering houden tegen 16u30 à 17 u. De viering duurt een uurtje en direct aansluitend is er de receptoe en de mensen moeten zich niet meer verplaatsen! Ideaal.
En aansluitend begint het feest.
www.goedeherder.be

Sophie
19-7-2008
 Meld misbruik1-12-2007 22:07:49

wij trouwen ook op een vrijdag omdat onze zaal alleen nog die vrijhad. dus is het 2Mei geworden langweekende veel hebben een brug dag maar we doen ook alleen een dansfeest dus gasten moeten er maar om 20 uur zijn.
middag alleen met suite eten.

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik3-12-2007 9:19:23

@Sophie,

2 mei is niet gewoon een brugdag, maar een vervangende feestdag omdat 1 mei en Ons-Heer-Hemelvaart op dezelfde dag vallen volgend jaar. Daarom is 2 mei de vervangende feestdag.

Vraag dus zeker na op het gemeentehuis of die überhaupt open zijn. Kan natuurlijk altijd, maar kijk het toch maar voor alle zekerheid na...

Groetjes
Ines
3/10/2008

Veroniek

Meld misbruik4-12-2007 17:41:23

Hoi Dorien

Wij zijn getrouwd op vrijdag 20 07 2007 en het was prachtig!

De broers, zussen en ouders krijgen toch een dag verlof (en dat vonden ze héél leuk een dagje extra verlof!), sommige neven en nichten nonkels en tante's hadden verlof genomen om naar de viering e.d. te kunnen komen! (Was een leuke verrassing...) Voor 's avonds, de receptie, was bijna iedereen er... Een enkeling niet omdat die op vakantie enzo weg was...

Onze indeling:
12u: aankomst suite bij bruid en ouders
receptie en hapje eten (belegde sandwiches)
13u45: vertrek naar het gemeentehuis
14u: plechtigheid in het gemeentehuis met receptie in het gemeentehuis
14u30: enkele foto's in het park van het gemeentehuis
14u45: vertrek naar kerk
15u: Aankomst kerk en plechtigheid in de kerk
16u: vertrek met de suite naar de fotolocatie
16u30: eerst foto's met de suite op de fotolocatie en daarna kreeg de suite koffie (of iets fris) en taart op de fotolocatie en ondertussen kregen mijn man en ik onze fotolocatie
17u30: vertrek naar de feestzaal
18u: eerste receptie (voor collega's en kenissen...)
19u30: tweede receptie (voor familie en goede vrienden) met aansluitend avondfeest (om 21u gingen we aan tafel, om 23u45 vierden we de verjaardag van m'n vader en om 24u begon onze openingsdans)

Het was een prachtige en leuke dag!

Groetjes
Veroniek
getrouwd op 20 07 2007
http://huwelijksfoto.net/vl/

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...