Nu Online
Momenteel zijn er 230 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vrijgezellenfeest...

27-11-2007 17:36:43
hallo,
Ik weet niet of er nog onder jullie zijn die niet zo happig zijn op de wilde vrijgellenfeestjes waarbij je bij wijze van spreke verkleed als bunny mannen moet kussen of een cafe moet binnen lopen en mega mindy moet zingen...
Ik wil zoiets niet!!
Zijn er nog mensen die dat absoluut niet willen?
Hebben jullie dit laten weten aan diegene die het feestje organiseren? en luisteren ze dan?
Ik weet dat ze bij mij al aan het nadenken zijn. (meer als half jaar op voorhand...)
grz

sarah
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 503

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik27-11-2007 17:58:14

hallo,
ik wil dit ook niet. heb dit aan mijn getuige en ouders gezegd. ze zouden er rekening mee houden zeiden ze. afwachten dus....
groetjes
heidi

evelyne
5-7-2008
 Meld misbruik27-11-2007 18:13:52

geen zorgen, als je vriendinnen dit organiseren en ze kennen jou, dan zullen ze wel begrijpen dat je dit niet wil é. allé, bij mij is dat toch zo.. een beetje onnozel doen mag, maar er zijn grenzen. ik heb voorgesteld om een vrijgezellenweekend te houden.... gezellig met alle vriendinnen samen een weekendje weg, zonder al dat onnozel gedoe... ze gingen het es bekijken

groetjes
evelyne

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik27-11-2007 19:08:34

hallo
ik daarentegen wil wel een vrijgezellen maar krijg geen. daarnaast hebben wij een alternatief afgesproken.
we gaan een schieting organiseren. dit is met een kanon waarbij je met een grote hamer erop moet slaan, maakt ontzettend veel lawaai. achteraf kan je dan een hartje branden op de grond.
dit moet wel aangevraagd worden bij gemeente. daarbij nodigen wij dichtste vrienden die op de trouw ook aanwezig zullen zijn uit. dan drinken we gezellig eentje, zo een week voor de trouw.

dit regel je eigenlijk zelf, dus geen verrassingen.

groetjes
cindy
http://cindyenyoni.bruiloftsite.nl

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik27-11-2007 19:15:39

@cindy
in beerse is er een paar jaar een bruidegom gestorven tijdens de schieting... ben daar toch wel wat bang van hoor.

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik27-11-2007 19:58:23

Ik HAAT ook verklede groepjes die iedereen lastig vallen met stomme opdrachtjes! (sorry voor iedereen die dit leuk vindt) Dus zelf wil ik dat ook absoluut niet doen en mijn getuige weet dat. Ik wil geen opdrachtjes, mijn niet verkleden, enz. Ik wil gewoon samen met vriendinnen een leuke activiteit doen, iets gaan eten en gaan feesten. Wat mijn toekomstige doet, moet hij weten. Het is vrijgezellenfeest voor iets, é! :-)

Licht je getuige/organisators gerust in! vertel hen serieus dat je daar niet van houdt. Ze willen je toch geen feestje geven dat je niet leuk vindt?

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik27-11-2007 20:00:22

Ah, wilde ik ook nog zeggen (vervolg van vorig bericht). Wij waren een tijdje van plan om samen een feestje te geven. Maar toen de getuigen van mijn vriend protesteerden (mannen! :-) ), hebben we toch besloten om het apart te doen...

evy
1-3-2009
 Meld misbruik27-11-2007 20:15:20

Ik heb resoluut gezegd dat ik geen vrijgezellenfeest wou en dan zal dat ook zo zijn!
Niemand die je tot iets kan verplichten. Toch?!?

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik27-11-2007 20:31:18

wij doen geen vrijgezellenfeest, gewoon omdat mijn verloofde en ik dat allebei heel stom vinden. een vrijgezellenfeest is helemaal geen verplicht onderdeel van een bruiloft hé, als je dit niet wil, nou dan doe je het ook niet. het is jouw trouw en jij beslist

Natacha B

Meld misbruik27-11-2007 21:20:38

Wij doen ook geen vrijgezellenfeest.
Ik ga enkel met mijn moeder, schoonmoeder en schoonzus bowlen en mijn verloofde gaat misschien karten met schoonvader, vader en vriend van zijn zus.
De week voor de trouw wsl.

Geen zotte bedoening, gewoon een leuke avond uit.
Wij hebben ook niet veel vrienden die we zoiets zien organiseren, zij zullen zich wel amuseren op onze trouw zelf.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik28-11-2007 7:53:30

ik ben al lang blij dat ik niet de enige ben!
Ik wil gerust iets leuk gaan doen, maar dan net of het is gewoon een meidenavond!

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik28-11-2007 8:20:09

Hey,

Wij doen geen vrijgezellenfeest; we hadden er allebei eigenlijk echt geen zin in, om verschillende redenen, en keken er nogal tegenop. Daarom hebben we besloten om er geen te doen. Tenslotte is het toch ons huwelijk, waarom zouden we dingen tegen onze goesting moeten gaan doen om een ander te plezieren? Een paar mensen hebben eerst wel geprotesteerd, maar nu hopen we dat iedereen onze keuze respecteert. We zijn ook een koppel dat nogal aaneen hangt, meestal gaan we samen weg met vrienden en eigenlijk zelden alleen, dus dat alleen zou al unlike us zijn. Pas op, ik kan snappen dat dat heel plezant is en sommigen echt de tijd van hun leven hebben met een vrijgezellen, maar het is echt niks voor ons...

Groetjes!

Tania

Patricia

Meld misbruik28-11-2007 9:04:01

Ik zie dat ook niet zitten, zo'n onnozel gedoe. Mn vriend daarentegen wil dat wel, liefst zo zat mogelijk en onnozel doen. Ze doen maar.
Ik heb het al aan mn zus laten weten dat ik dat niet wil, maar liever iets leuks wil doen met vriendinnen (bvb sauna, of gaan eten en uitgaan, of ...). Ik heb daar toch wel al ruzie over gehad zeker. Ze vind dat ik daar spijt van ga hebben als ik dat niet gedaan ga hebben enz. Ik weet zeker dat ik daar geen spijt van ga hebben dat ik me niet onnozel heb gedragen. Het moet iets zijn, vind ik, dat ik leuk vind, niet iets dat anderen geestig zouden vinden.

Enfin. Ik weet dus niet of er iets gepland zal worden en ook niet wat, maar ik hoop dat ze er rekening mee zullen houden.

Groetjes
Patricia
01/08/2008

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik28-11-2007 9:41:06

Hey Sarah,

ik had op voorhand tegen mijn vriendinnen en zussen gezegd dat ik niet verkleed als playboy-konijn wou rondhuppelen, laat staan opdrachtjes uitvoeren zoals mannen kussen. Ik heb zelfs gezegd dat als het me niet zou aanstaan (tenslotte doe je het voor je plezier) ik gewoon weg zou gaan ... De boodschap is duidelijk overgekomen ;-) Mijn man wou dit ook niet, maar zijn vrienden hebben niet geluisterd, hij moest dus wel verkleed op café allerlei opdrachtjes met meisjes doen (en hij doet dit nog minder graag dan mij). Hij was dus ontzettend teleurgesteld ...

Voor vrienden van ons zijn we met gans de groep op weekend geweest, jongens en meisjes. Dat was ook heel gezellig. (Zij wouden geen typische vrijgezellen en hadden schrik dat ze anders allemaal domme opdrachtjes zouden moeten doen ...)

Een schieting hebben we ook gedaan. Dat was echt super tof. Het was de avond voor de trouw, maar ons vrienden hebben gelukkig begrepen dat we de dag nadien vroeg op moesten ;-) En tegen half 12 was iedereen door. (Bij ons is de schieting wel een traditie.)

veel succes,
Elke

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik28-11-2007 11:45:39

Hoi,

Diegenen die geen vrijgezellendag willen; dat is wel een beetje spijtig, want eigenlijk is dat ook een onvergetelijke dag! Je hoeft helemaal geen onozele dingen te doen. Ik heb aan mijn vriendinnen ook op voorhand laten weten wat ik wel en niet wilde en ze hebben daar rekening mee gehouden. We zijn samen op stap geweest, hebben lekker gegeten, ik heb enkele 'brave' opdrachtjes uitgevoerd en het leukste van de dag: we zijn een work-shop paaldansen gaan doen. Het was fantastisch leuk en ik had het voor geen geld ter wereld willen missen. Gewoon goede afspraken maken met je vriendinnen!

Groetjes,
Kirsten
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Wendy

Meld misbruik28-11-2007 12:15:36

Hey,

Niet mee inzitten, als je je vrienden op hun vrijgezellenfeest geen toeren gelapt hebt, zullen ze er wel rekening mee houden wat jij wel of niet wil doen!!

Groetjes

Wendy
www.wendy-jonathan.be

Naomi
12-12-2008
 Meld misbruik28-11-2007 12:20:41

same here! Wij willen ook zo geen opdrachtjes doen hoor. Ik en mijn vriend hebben besloten van samen onze vrijgezellendag te houden, daarmee bedoelen we lekker gezellig met vrienden gaan eten, bowlen, ...
xxx

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik28-11-2007 13:06:43

Ik vond mijn vrijgezellendag ook niet zo geslaagd. Al meer dan een jaar op voorhand hadden vriendinnen gezegd dat ze dat voor mij wilden organiseren. Ik had toen gezegd dat ik dat misschien helemaal niet wilde. Ook omdat ik andere vriendinnen had die ik al veel langer kende en waarvan ik wilde dat zij die dag gingen organiseren. Enfin, één vriendin heeft dus heel die dag naar haar getrokken, ik had er niets in te zeggen, zelfs niet over de datum. Ze stond een hele dat met haar horloge naast me om te timen wat we van dat moment op dat gingen doen. Ik moest ook opdrachten doen en heb er dik mijn broek aangeveegd.
Het enige wat leuk was, was 's avonds gaan eten met iedereen. En dat was eigenlijk het enige wat ik wilde: een leuk etentje met vriendinnen.

Julie
26-1-2008
 Meld misbruik28-11-2007 17:53:51

Ik heb net vorige zaterdag mijn vrijgezellenfeestje achter de rug. Ik ben ook niet zo voor strippers en belachelijke verkleedkledij en ik heb het dan ook gewoon tegen de organisatoren (mijn zus en beste vriendin) gezegd. Zij hebben dat gerespecteerd en we hebben er een heel leuke avond van gemaakt. We hebben eerst een les buikdansen gevolgd, daarna zijn we lekker gaan eten en daarna dansen. Ondertussen moest ik wel oprachtjes doen, maar alleen onder ons (quiz, das knopen, ...); Later op de avond zijn we op hotel gaan slapen en de volgende dag gezellig samen ontbijten. Dus leuk en "stylish" kan ook.

Veerle

Meld misbruik28-11-2007 20:27:58

Dag Sarah,

wij zijn met een bende vriendinnen het volgende gaan doen:
eerst een workshop chocolade: zelf pralines, truffels, chocolaatjes,... maken (en nadien mogen proeven met glaasje wijn en alles meegenomen naar huis!)
Daarna naar een privesauna met whirpool, verschillende sauna's, relaxruimte, stoombad, champagne, vers fruit,...
Daarna zijn we iets gaan eten met onze hele meidenbende. Waar ik mijn toekomstige tegengekomen ben (was zo afgesproken), waarna we met de hele bende (mannen + vrouwen) onze dag afgesloten hebben in een leuke kroeg.

Mijn man heeft een hele traditionele vrijgezellendag gehad met alles erop en eraan met zijn vrienden, ik heb met mijn vriendinnen een heel 'stijlvolle' dag gehad en iedereen heeft het reuze naar zijn zin gehad.

Groetjes,
Veerle
http://dedolfijntjes.bruiloftsite.nl
25.08.07

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik28-11-2007 20:35:49

waauw er zitten wel hele leuke vrijgezellenavonden tussen... moet mijn vriendinnen eens op deze site hun ideeen laten opdoen!!

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik30-11-2007 8:11:58

Wilde ik nog even aanvullen: wij denken er wel over (na een tip hier op het forum) om samen onder ons tweetjes iets te doen, bij wijze van overstap naar ons getrouwde leven. Een dinertje daarna met vrienden zien we helemaal zitten!

@Kirsten: heel fijn dat je je geamuseerd hebt, maar geloof mij, ik zal het echt niet spijtig vinden. Het is gewoon niet ons ding...

Groetjes,

Tania

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...