Nu Online
Momenteel zijn er 212 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe vertellen aan collega's en werkgever

27-11-2007 9:07:23
Hey,

Een vraagje, hoe hebben jullie je collega's en werkgever op de hoogte gebracht van jullie huwelijk?

Ik weet niet zo goed hoe ik onze trouw moet "aankondigen". Je kan toch moeilijk midden in een gesprek vertellen "ah ja, wij gaan trouwen ..."?

Groetjes
Kelly

Kelly
31-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 750

Laura
4-10-2008
 Meld misbruik27-11-2007 9:13:16

hey Kelly,

ik heb een raadseltje gemaakt zoals in de Slimste mens: een tabel met 12 trefwoorden, telkens 4 per woord waarvan de oplossing was: Wij gaan trouwen. De tabel heb ik gewoon per mail naar iedereen toegestuurd.
groetjes,
Laura

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik27-11-2007 9:24:31

Ik werk ik een klein familiebedrijf dus wij zijn maar met 4. Ik heb iedereen een smsje gestuurd.
Grts, Katleen

Ann
9-9-2009
 Meld misbruik27-11-2007 9:53:50

@ Laura: Wat een tof idee! Zou je mij deze eens kunnen doorsturen?

Alvast bedankt!
Ann & Kris 07-08-09

Laura
4-10-2008
 Meld misbruik27-11-2007 9:56:36

@Ann

Tuurlijk, als je me je email adres even doorstuurt. Het is ook heel gemakkelijk zelf in te vullen. Gr.

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik27-11-2007 10:05:46

gewoon... met je verlovingsring lopen pronken :-))

Naomi
12-12-2008
 Meld misbruik27-11-2007 10:12:13

Ja ik vroeg me dat ook af ;) ik had het er wel al even over gehad met mijn bazin (we werken maar met ons 2en) en ze was eerst wat verbaast en vroeg waarom we eerst niet gingen samenwonen ipv te trouwen.... :D
Maar vandaag ga ik het haar officieeel aankondigen want ik ga ons huwelijksreisje vastleggen!! Joepiii!!
xxx

Katelijn
15-10-2008
 Meld misbruik27-11-2007 10:12:16

Bij mij was het makkelijk, mijn vriend had achter mijn rug vakantie geregeld met mijn baas, en die had gezegd dat hij dit enkel kon toestaan als het voor een huwelijksaanzoek was ... Met als gevolg dat mijn collega's het al wisten voor ik het zelf wist!

Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik27-11-2007 10:18:04

Ik had al zo een beetje gevoel dat ik ten huwelijk ging gevraagd worden tijdens onze citytrip in Nice.. En heb dat dan ook tegen mijn collega's verteld dat ik er een beetje op hoopte.. (Wij vertellen wel veel tegen mekaar - allemaal vrouwen!)
Toen ik van Nice kwam, vroegen mijn collega's spontaan: "En???"
Dus was het onmiddellijk verteld en waren zij zelfs bijna de eersten die het wisten!

Ann
9-9-2009
 Meld misbruik27-11-2007 13:47:21

@ laura: oeps vergeten!
evertsann@hotmail.com

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik27-11-2007 17:32:50

Hey Kelly,

heel veel hangt af van de relatie met je werkgever en collegas. Wij zitten met allemaal vrouwen (max 27 jaar) op een bureau en vertellen elkaar dus heel veel. Ik heb dit dan ook gewoon zo verteld, zij wisten het dus eigenlijk voor mijn ouders en zo ... Zij hebben dan hun werk gedaan (lees verder geroddeld ;-)) en na een tijdje wist iedereen het.

veel succes,
Elke

Natacha B

Meld misbruik27-11-2007 21:26:49

Ik had op het werk verteld dat ik op verrassingsweekendje ging, en toen sommigen vroegen hoe t was geweest, heb ik vermeld dat hij mij ten huwelijk heeft gevraagd. Slechts enkele weten ook precies hoe, wat meer details zo.
Sommigen vallen vandaag nog uit de lucht, heb dat niet meteen aan iedereen die 'k zag verteld, en soms vertellen collega's onder elkaar ook iets verder hé.

Mijn verloofde heeft het niet meteen verteld, vond het ook wat moeilijk om da zomaar te zeggen. Toen was er overlaatst een feestje op het werk en toen kwam ter sprake dat er nog trouws waren en toen heeft hij 't ook verteld. Blijkbaar zijn daar 4 huwelijken in 2008! Waarvan een in dezelfde maand als ons :)

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik28-11-2007 20:23:51

Ik heb een directe collega gevraagd waar ze haar trouwkleed gekocht had :-)

Omdat ik van werk ging veranderen heb ik een paar weken later heb ik een grote doos pralines in het keukentje gezet en naar iedereen een mail gestuurd om te zeggen dat ik "volgend voorjaar in het huwelijksbootje ga stappen".
Op mijn nieuwe werk (werk daar 3 weken) heb ik nog niets gezegd. Ik ga dat waarschijnlijk doen als de planning voor volgend jaar besproken gaat worden.

s
1-6-2007
 Meld misbruik29-11-2007 20:02:59

Ik ben mijn uitnodiging in het bakje van het secretariaat gelegd om zo iedereen uit te nodigen voor de receptie.
Ik heb op voorhand helemaal niks gezegd. Ik kan goed zwijgen en mijn collega's absoluut niet. :d

Wendy
2-8-2008
 Meld misbruik29-11-2007 21:14:32

Hallo !
Ik werk op een school en bij ons is het de gewoonte : goed nieuws = lekker snoepen. Ik heb een cake gebakken met daarop zo een beeldje van trouwertjes en daarbij een raadsel gemaakt (in de stijl van wij gaan trouwen rarara wie zijn we?)Onder de cake stonden onze namen. (Iedereen tilde gewoon de cake op uit nieuwsgierigheid:-)
Veel plezier d'r mee !!!
Wendy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...