Nu Online
Momenteel zijn er 122 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

onbekende tantes, nonkels, blablabla

23-11-2007 17:22:08
de titel zegt het zelf. nu mijn schoonouders weten dat ik een aparte receptie doe op voorhand komt er daar plots weer 15 of 16 man bij. mijn ma wil dan ook weer mensen bijzetten omdat zij het doen. iemand met hetzelfde probleem?

hoe leg je dit aan boord om te zeggen dat je mensen die je echt niet kent, ook niet wilt vragen??? zij zegt dat we er toch gaan aan over hebben, maar dat is de bedoeling ook weer niet.

graag medeleven dank u
cindy
http://cindyenyoni.bruiloftsite.nl

Cindy
12-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 300

Naomi
12-12-2008
 Meld misbruik23-11-2007 17:51:30

hoi!
Wij hebben er ook al beetje over discusie gehad en zijn er nog niet uit hoor, uiteindelijk met je zo'n mensen uitnodigen als je ze echt kent, jullie zijn tenslotte geen liefdadigheidsinstelling he! Maar ken dat hoor, mijn ma zat er ook beetje mee in van ja maar dan horen die mensen da zeggen da jij getrouwd bent en dan wisten ze van niets... maar zoals je zelf zegt: als je ze niet kent! Ik zou ze pas vragen als je allebei echt wilt en je kan hebt gemakkelijk betalen.

Groetjes

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik23-11-2007 18:07:57

Hey Cindy,

Wij hebben voor onszelf uitgemaakt dat we die mensen die we uitnodigen ook allebei moeten kennen. En dat is zo ook, alleen ken ik niet alle collega's van mijn toekomstige (de meeste wel). En hij kent mijn huidige collega's (nog) niet, want is ben recent pas van werk veranderd, maar tegen dan zal hij ze wel eens ergens gezien hebben.

't Is natuurlijk wel een verschil of je zelf het feest betaalt of niet, misschien... Alhoewel, daar zou ik mij niets van aantrekken. Maar ja, dat ben ik natuurlijk...

Groetjes
Ines 3/10/2008

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik23-11-2007 18:14:19

Ik denk dat het wel normaal is dat de ouders ook mensen willen uitnodigen. En dan ken je inderdaad niet iedereen. Maar jullie hebben inderdaad het laatste woord.

En als de ouders betalen...

Het is tenslotte 'maar' de receptie en niet het hele avondfeest. Die mensen passeren je als ze toekomen, maar dat is het ook.

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik23-11-2007 18:17:04

alvast bedankt
dat is het nu net: wij betalen alles. daarom dat het zo moeilijk valt. we hebben niet het budget van meer als 10 000 euro dus willen we er ook niet over gaan.
nuja, ze kunnen er nog tot in september over discussieren lol
grts
12-09-08

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik23-11-2007 20:00:12

he cindy, wij doen het nog straffer... wij nodigen dus echt alleen mensen uit die we er echt bij willen en bijgevolg minstens 5x per jaar zien. Aangezien eigenlijk de bedoeling was in het buitenland te trouwen, en hier een klein feestje te geven. (wat intussen ook al niet meer klein is)
We nodigen dus ook een groot deel van de familie enzo niet uit.
Mijn ouders vonden het een zeer goed plan, zijn ouders waren er niet goed van.
Ik vrees dat dit overal een discussiepunt is! De meesten moeten toch selecteren in de genodigden.
succes!

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik23-11-2007 20:27:06

Ik vind het eigenlijk nogal onbeleefd van jouw (schoon)ouders om mensen te vragen op het feest dat jullie organiseren en betalen. Ik zou gewoon zeggen dat het jullie feest is en dat het zal gebeuren zoals jullie het willen.

Griet
13-10-2008
 Meld misbruik24-11-2007 11:31:13

Dag Cindy,

Het klinkt misschien heel onbeschoft van mij maar medeleven krijg je van mij niet.
Ik hoor hier altijd reacties van wij betalen het zelf, dus wij nodigen alleen uit wie we willen , maar soms moet je ook eens denken aan wat je ouders allemaal voor jou hebben gedaan je ganse leven! Om maar 1 dom voorbeeld te geven : Ik denk niet dat ze hebben gezegd dat je niet mocht gaan studeren wat je wou omdat het hun geld was. Ik denk wel dat je zelf wel een passende situatie kan vinden waar je ouders je onvoorwaardelijk je zin hebben laten doen met hun geld!
Een beetje respect voor je ouders mag wel he!

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze zoveel mensen mogen uitnodigen als ze willen he. Zeg hen duidelijk dat jullie maar een beperkt budget hebben, maar ik zou ook een beetje rekening houden met hun wensen.
Denk eraan dat een receptie niet zoveel kost per persoon dan een avondfeest, en dat je de receptie zowiezo terugbetaald krijgt door de mensen die komen. Dus ik snap niet waarom je je ouders dit niet kunt gunnen.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik25-11-2007 8:26:00

@griet
Ik vind het wel een beetje cru wat je daar zegt..
Ik heb een zoontje van 1 jaar en hij heeft me op dat jaar al meer als een groot huwelijksfeest gekost aan dokterskosten, kamertje, speciale pap, kledij, speelgoed, enzovoort enzovoort. Hij mag van mijn tot zijn 30e studeren, ik heb een spaarplan voor hem bij de bank, en gaat ons nog heel wat geld kosten.
Maar als hij later trouwt, en hij wil niet dat er mensen komen die hij niet kent. Dan vind ik dat geen kwestie van respect of het mij niet gunnen!
Wat je voor je kinderen doet, dat doe je uit liefde voor je kinderen, niet omdat je er ooit iets voor terug wil. (ale, zo denk ik er toch over)
Misschien wil cindy wel een intiem feest of zijn ze hard aan het sparen voor een huisje of een baby.
Moet je dan je geld gaan uitgeven aan vreemde mensen? Juist voor het zicht of de schijn van andere mensen?

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik25-11-2007 8:26:09

@griet
Ik vind het wel een beetje cru wat je daar zegt..
Ik heb een zoontje van 1 jaar en hij heeft me op dat jaar al meer als een groot huwelijksfeest gekost aan dokterskosten, kamertje, speciale pap, kledij, speelgoed, enzovoort enzovoort. Hij mag van mijn tot zijn 30e studeren, ik heb een spaarplan voor hem bij de bank, en gaat ons nog heel wat geld kosten.
Maar als hij later trouwt, en hij wil niet dat er mensen komen die hij niet kent. Dan vind ik dat geen kwestie van respect of het mij niet gunnen!
Wat je voor je kinderen doet, dat doe je uit liefde voor je kinderen, niet omdat je er ooit iets voor terug wil. (ale, zo denk ik er toch over)
Misschien wil cindy wel een intiem feest of zijn ze hard aan het sparen voor een huisje of een baby.
Moet je dan je geld gaan uitgeven aan vreemde mensen? Juist voor het zicht of de schijn van andere mensen?

Natacha B

Meld misbruik25-11-2007 11:01:32

Sommigen praten hier over enkel mensen uitnodigen die ze 'allebei' kennen. Mja, in mijn geval is dat niet zo hoor. De helft van zijn familie heb ik nog niet gezien (en de andere helft al vaak), maar toch mogen zij komen. Reden omze eens te ontmoeten én op hu ntrouwerijen werd mijn verloofde ook altijd uitgenodigd.

Er komen enkele vrienden en buren enzo van mijn en zijn ouders, ik vind dat helemaal niet erg, en het is ook wij die betalen. Nu, velen daarvan kennen we zelf vrij goed, maar degenen die we niet echt kennen, mogen er ook bij zijn. De meesten brengen een cadeau mee, dus t is niet dat t allemaal superduurder zal uitvallen zeker (geen volledige maaltijd).

d
7-9-2008
 Meld misbruik25-11-2007 13:01:36

hey

wij zijn ondertussen al getrouwd en moest het aan zijn kant gelegen hebben dan was de hele familie er wij hebben gezegd wij betalen alles dus wij beslissen ik vind niet dat het respectloos is tegen over je(schoon)ouders zij hebben ons wel grootgebracht enzo maar dat doe je dus zoals hier al gezegd enkel uit liefde ik zelf heb ook 2 kindje en ik vind niet dat ik het later zal kunnen vragen om mensen die wij erbij willen op hun feest te vragen.tis tenslotte hun feest.wij hadden een prachtig feest enkel met mensen dat we kennen en ik zou het niet anders gewild hebben ik zou zeggen als jij zelf niet wil dat er vreemden op je feest zijn dan moet je dat maar zeggen en je zin doordrijven. ik heb er ook nog geen minuut spijt van gehad.

grtjs

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik25-11-2007 13:25:04

och...
Jullie ouders willen die mensen er enkel bij omdat ze zo fier zijn op jullie!
Bij ons komen er ook mensen die wij totaal niet kennen, maar het zijn wel vrienden/collega's van onze ouders. Wij maken daar geen probleem van, en wij betalen ook zelf.

Ik vind het zelfs leuk als er meer volk is zodat mijn gasten meer mensen kennen en zich onder elkaar kunnen amuseren. We genieten er van als heel de familie nog eens bijeenkomt en iedereen zich amuseert, ook al kennen wij niet alle nichten en neven even goed.

Als het financieel echt een probleem wordt, kan je dat misschien gewoon eens aankaarten bij je ouders?

Groetjes!

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik26-11-2007 8:40:36

hoi,
na veel wikken en wegen ga ik idd die mensen laten komen. ik wil vooral geen ruzie op mijn trouwdag. ik vind ook niet omdat ze ons grootgebracht hebben dat je daarom mag uitnodigen wie zij wensen. kinderen heb je nog altijd voor de liefde, niet omdat ze al de vrienden op een trouwfeest gaan uitnodigen.

alvast hartelijk bedankt!
cindy

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik26-11-2007 10:15:22

Goed gedaan!

Alvast veel succes en geniet ervan!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...