Nu Online
Momenteel zijn er 91 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even mijn hart luchten...

22-11-2007 19:27:07
Hoi Bruidjes,

Even mijn hart luchten. Ik wacht nu al bijna een jaar op een huwelijksaanzoek van mijn vriend. Ik ben deze week verjaard, en ik had gehoopt dat mijn cadeau een verlovingsring zou zijn maar helaas!
Mijn vriendinnen zijn al getrouwd of gaan volgend jaar trouwen. Wij zijn bijna 9 jaar samen en het wordt echt wel tijd vind ik.
Mijn enige hoop rust nog op de feestdagen. Maar ik mag dat niet doen, want als het dan niet zo is... Ik geef thans genoeg hints, maar hij reageert niet. Ik ben het ook beu om telkens de vraag te krijgen : en wanneer gaan jullie trouwen, het wordt toch eens tijd...
Het breekt telkens mijn hart!
Voor jullie wens ik een leuk trouwfeest toe!
bedankt om naar mij te luisteren ...

veronique

Meld misbruik

Reacties: 24 | Gelezen: 216

d
7-9-2008
 Meld misbruik22-11-2007 19:35:58

hey

ik hoopte ook altijd dat mijn vriend mij ten huwelijk ging vragen.maar nee hoor wacht er nog steeds op toen kwam ik met het idee om het zelf te vragen aan hem mss is dat wel niet zoals je je voorsteld van mij was dat ook niet maar we zijn nu wel ondertussen getrouwd en twas een prachtige dag. heb het hem natuurlijk al veel doorgestoken dat ik dat gemist heb dat hij het niet gevraagd heeft maar ben er niet minder gelukkig door dat ik het aan hem heb gevraagd . mss eens overwegen om het ook te doen.tis maar een tip hé.

grtjs

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik22-11-2007 19:50:33

Ik ken dat...mijn man heeft me gevraagd op de avond dat we 9 jaar samen waren dus...wie weet!

Good luck,
Groetjes,
Katrien
www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl

Nathalie
23-8-2008
 Meld misbruik22-11-2007 20:04:02

Maar Veronique toch! Je mag je daar echt niet zo op vast zetten, dat is echt niet goed voor jullie relatie. Als ik had moeten wachten op zijn aanzoek, dan waren we binnen de 20 jaar nog niet getrouwd! Ik heb hem ten huwelijk gevraagd, het moet niet steeds de man zijn hé! En... hij was superverrast en heel blij! We hebben wel afgesproken dat hij mij ook ten huwelijk gaat vragen ;-), daar wacht ik wel nog op!

Hopelijk ben je er iets mee!

Groetjes,

Nathalie
23/08/08

San
12-4-2008
 Meld misbruik22-11-2007 20:05:16

Beste Veronique,

Wij zijn volgend jaar in april 20 jaar samen (ik was toen 15 jaar)en ik vond ook dat de tijd gekomen was om de stap te zetten. Ik heb ook menige visjes geworpen zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik ook zelf DE vraag gesteld (op aanraden van een collega) met als gevolg dat we op 12/04/2008 gaan trouwen. Ik ben uiteraard heel blij (hij natuurlijk ook) en ben trots op mezelf dat ik het gedaan heb. Ik zou zeggen als je er ook voor bent, gewoon doen. Iedereen zegt toch dat de tijden aan het veranderen zijn, dus waarom wachten tot hij het vraagt. Zet de traditie even aan de kant en volg je hart. Je zal er geen spijt van hebben en ik vind het zelfs heel origineel.

Veel succes en laat iets weten hè.

Sandra
12/04/2008

Annelies
6-9-2008
 Meld misbruik22-11-2007 20:23:39

Hallo Veronique,

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Wij zijn dit jaar ook negen jaar samen. Al geruime tijd heb ik hints gegeven, ik vond echt wel dat het tijd was om te trouwen. We zijn ondertussen aan het bouwen, dus het zag er al helemaal niet naar uit dat we nog geld zouden hebben om te trouwen. Ook op het werk zijn dit jaar al drie collega's verloofd. Ik had het een een beetje opgegeven, maar uiteindelijk heeft mijn schatje mij op een zeer romantische manier ten huwelijk gevraagd, ik was echt in de wolken. Hij was ook super blij toen hij zag dat ik zo gelukkig was. Volgend jaar zijn we 10 jaar samen en trekken we in ons nieuw huisje. Super! Ik kan je alleen maar aanraden om rustig af te wachten en niets te forceren. Ik heb dit ook dikwijls moeten horen van anderen, maar het was wel de moeite waard om te wachten. Zelfs een huwelijksaanzoek doen vond ik helemaal niet romantisch.

Veel succes, jouw dagje komt zeker en vast ook wel!

Annelies
06/09/2008

Griet
2-2-2008
 Meld misbruik22-11-2007 20:42:24

Hmm, een ideetje...
Jij koopt de ring en geeft die aan hem 'te leen' met de opdracht dat hij de vraag mag stellen??

evav
20-9-2008
 Meld misbruik22-11-2007 20:56:09

hallo,
misschien zit jou vriend wel met het idee je te vragen, maar wacht hij op een onverwacht moment. Als je er constant mee bezig bent en hints geeft, lukt dit moeilijk om je ermee te verrassen. ik zou nog even geduldig afwachten en er niet te veel over doordrammen. Wanneer je het niet verwacht zal hij wel plots een ring te voorschijn toveren. ik duim alvast voor je en laat het weten wanneer het zover is!

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik23-11-2007 11:22:33

Hey Veronique,

Wij hebben op een bepaald moment gesproken over trouwen en kindjes krijgen en zijn dan gewoon met de voorbereidingen begonnen. Niets ten huwelijk vragen dus. Na een paar maand bezig te zijn met de voorbereidingen heeft hij me dan 'officieel' ten huwelijk gevraagd... Verlovingsringen droegen we toen al. Laat het niet aan je hart komen en neem het lot in eigen handen!!!

veel succes,
Elke

Patricia

Meld misbruik23-11-2007 11:48:03

Ook ik ben niet ten huwelijk gevraagd.
Mn vriend vond dat niet nodig. Ik had wel al visjes geworpen, zonder resultaat en was ook wel wat ontgoocheld, want hij wist dat ik dit zeer graag wilde.
Wij zullen in maart 2008 9jaar samen zijn.

Tenslotte hebben we samen besloten om te trouwen en zijn aan de voorbereidingen begonnen. Ik wil graag dat hij me nog es romantisch officieel de vraag zou stellen, maar denk dat ik dat uit mn hoofd ga moeten zetten.

Ben in alle geval toch blij dat we er eens over gepraat hebben en dat het er toch van gaat komen! :-D

Trek het je niet teveel aan en probeer het van je af te zetten. Mss es op een moment erover praten (trouwen, kindjes, huisje, ...) zoals hier ook al gezegd. En dan zie je wel hoe hij reageert.

Groetjes
Patricia
01/08/2008

Mieke
23-8-2008
 Meld misbruik23-11-2007 11:50:23

Hoi,

ik zat ook al geruime tijd te "zagen" tot we eindelijk eens zouden trouwen. Uiteindelijk heeft mijn vriend me wel gevraagd. Mannen zijn daar sowieso veel minder mee bezig dan ons en zien ook niet zo snel in hoe belangrijk dat precies voor ons is.

Ik heb het hem uiteindelijk ook maar zelf gevraagd, maar hij wou niet dat ik het vroeg. Hij wou het zelf doen ... . ( tja, ik heb dan uiteindelijk nog even moeten wachten)

Ik raad je aan om een eerlijk gesprek aan te gaan. Het is natuurlijk niet zo leuk, maar vraag hem gewoon hoe hij het ziet. Wil hij trouwen, wanneer ziet hij dat dan? Zeg hem eerlijk dat je met hart en ziel wil trouwen met hem (en daar ook niet meer lang mee wil wachten).

Veel succes!!!

Mieke

Laura
4-10-2008
 Meld misbruik23-11-2007 13:09:15

hoi,

ook ik heb een soortgelijk verhaal. Hij is begonnen over mij ten huwelijk vragen in juni, zonder het ook effectief te doen. Eind september hebben we er eens deftig over gepraat en was de conclusie dat we graag volgend jaar wouden trouwen, maar dat hij het ook wou vragen... Toen hij dat begin november nog niet gedaan had, heb ik hem er nog eens over aangesproken en hebben we beslist om ons te verloven. En achteraf gezien was dat ook best leuk en romantisch!

groetjes

K
7-7-2007
 Meld misbruik23-11-2007 17:00:40

Wil je vriend wel trouwen? Ik ken immers genoeg koppels die gewoon niet echt voor het huwelijk te vinden zijn en al tientallen jaren samenwonen met kindjes,...
Ik zou het hem gewoon eens eerlijk vragen. Ik heb dat ook gedaan, en ben toch gelukkig getrouwd ondertussen ;-)

veronique

Meld misbruik23-11-2007 19:38:02

We hebben er al over gepraat en hij wil graag trouwen, maar hij heeft schrik dat we dat niet kunnen betalen (we hebben pas ons huis gebouwd). Hij wil daar nog 2 jaar mee wachten. Hij is dan 29 en ik 27 en dat vind ik persoonlijk te laat. En over het financiële zit ik niet in, want we willen het heel simpel houden en je krijgt toch ook wat terug van de cado's, of niet.
Ik zou op mijn 27ste al graag zwanger zijn...

severine
26-6-2010
 Meld misbruik23-11-2007 19:41:10

hey veronique,
waarom hem niet op de man af vragen hoe lang het nog gaat duren?haha
ge weet hoe mannen zijn,die snappen soms onze hints niet!
niet opgeven,gewoon erover praten ,veel beter dan zitten wachten en weer ontgoocheld zijn! liefs severine

severine
26-6-2010
 Meld misbruik23-11-2007 19:41:24

hey veronique,
niet opgeven,gewoon erover praten ,veel beter dan zitten wachten en weer ontgoocheld zijn! liefs severine

severine
26-6-2010
 Meld misbruik23-11-2007 19:41:33

hey veronique,

severine
26-6-2010
 Meld misbruik23-11-2007 19:41:38

hey veronique,

severine
26-6-2010
 Meld misbruik23-11-2007 19:41:46

hey veronique,

severine
26-6-2010
 Meld misbruik23-11-2007 19:41:54

hey veronique,

severine
26-6-2010
 Meld misbruik23-11-2007 19:41:58

hey veronique,

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik23-11-2007 20:11:00

he veronique.. vind 27 ideale leeftijd hoor! Ik snap zijn kant wel hoor. Wij gaan eerst trouwen en dan bouwen. En als ik het allemaal nuchter bekijk, dan denk ik ook wel eens dat ik dat geld beter had kunnen spenderen.
Je wilt het graag simpel houden, maar maak maar eens een budget op van een simpel feest. Met daarin
- kleed
- feestzaal
- vervoer
-kledij man
- bloemen
- dj of band
-...
Succes nog!

Inge
14-6-2008
 Meld misbruik26-11-2007 12:56:11

Ik begrijp je hoor.. ik heb ook 9 jaar moeten wachten (ik had het dan ook helemaal niet meer verwacht) maar 2 zaken hebben blijkbaar toch iets losgemaakt bij hem: 1. we moesten naar een trouwfeest samen (nog nooit gedaan daarvoor) en hij kon aan mijn gezicht zien dat ik dat ook heel graag zou hebben en 2. ik zei dat we voor ons 10 jaar samenzijn toch wel iets speciaal zouden moeten doen, en als je dan toch een feestje geeft, kan je toch evengoed trouwen ineens.. het heeft nog een paar maanden geduurd maar dan stelde hij ineens de vraag :)

Patricia

Meld misbruik27-11-2007 16:59:48

Veronique

Ik zal net geen 28 zijn en mn vriend net geen 29. Ook bij ons was het idee van mn vriend dat we dat mss niet konden betalen. Maar we zijn ondertussen aan het proberen te sparen (we hebben bijna drie jaar geleden een huis gekocht).

Ik zou mij van die leeftijd niet veel aantrekken. En zwanger worden kan je een beetje plannen (ik had ook gedacht rond mijn 28ste zwanger te zijn, maar we voelen ons op dit moment nog niet klaar hiervoor, dus het zal na de trouw zijn).

Veel succes met je beslissing
Patricia
01/08/2008

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik4-12-2007 22:03:01

hallo veronique,
je mag de moed niet opgeven hoor! mijn vriend kreeg rillingen alleen al van het t-woord te horen. we hebben nochthans een dochtertje van bijna 4. als hij een zwak moment had zei hij wel is dat we ooit zouden trouwen maar dan sprak hij over 'binnen een jaar of 5'. een goeie maand geleden was ik het beu en heb ik dan maar DE VRAAG gesteld! hij stond wel even met z'n mond vol tanden maar hij zei ja. we zijn nu volop aan het plannen en dat had ik ook nooit verwacht.
je kan het misschien ook is proberen op die manier. wens je in elk geval veel geduld ( dat heb je nodig met een man)en succes toe.
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...