Nu Online
Momenteel zijn er 183 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwkleedstress - help!!!!!!!!!!!!

  15-11-2007 21:33:33
Hoi allemaal,

ik ben gisteren en vandaag trouwkleedjes gaan passen, en op voorhand wist ik echt goed wat ik wou (linea raffaelli-stijl), maar als ik ze aanhad, had ik niet zoiets als 'dit is mijn trouwkleed'. De verkoopsters waren allemaal supervriendelijk en totaal niet opdringerig, en op de duur kreeg ik medelijden met hen omdat ze zoveel moeite voor mij deden.

Er is 1 kleedje dat voor mij iets boven de rest uitsteekt, maar ik denk dat andere mensen dit niet zo graag gaan zien. Ik wil raad vragen aan verschillende mensen, maar ook niet aan teveel want dan hebben veel mensen het al gezien...

Ben ik zo abnormaal dat ik niet direct een keuze kan maken?

Help!!! Weet iemand van jullie raad?

Marie
30-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 835


Aurélie
3-5-2008
 Meld misbruik15-11-2007 22:34:51

Hey,

Je kleed moet je zelf super mooi vinden! Ik zelf heb een kleed gekozen van een totaal verschillend genre dat ik op voorhand dacht en weet ook niet hoe andere mensen erover zullen denken maar het belangrijkste is dat jij erin straalt die dag!
Als jij het mooi vind, zeker niet twijfelen!

Groetjes,




Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik16-11-2007 7:37:14

Niet panikeren. Ga nog eens naar een andere winkel en doe eens totaal andere kleedjes aan en geen linea. Kijk eens hoe je je erin voelt. Dan kan je desnoods nog naar twee andere winkels gaan. Je moet niet zo snel beslissen. Neem je tijd.



Liesbet

 Meld misbruik16-11-2007 8:20:39

Hey Marie,

IK HEB ECHT HELEMAAL HETZELFDE VOOR!!!!!!!!!
Ik was er ook van overtuigd dat ik een Linea Raffaëlli bruid zou worden. Ik ben ondertussen al in 6 winkels geweest en heb tientallen jurken aangehad, waaronder de volledige collectie van Linea, maar er was geen enkel jurk bij waarvan ik dacht "waauw, dit is hét". Ik wordt er stilaan een beetje moedeloos van. Ik heb mij mama, toekomstige schoonmoeder en toekomstige schoonzus al overal mee naartoe gesleurd, maar zonder resultaat. Ik begin me gewoon al schuldig te voelen dat ik zoveel tijd van hun in beslag neem ...
Ik voel me nu echt een moeilijke tante, die geen beslissingen kan nemen, maar anderzijds waren mijn moeder, schoonmoeder en schoonzus ook nog van geen enkel kleed volledig overtuigd ! Je trouwt tenslotte maar één keer en het kost behoorlijk veel geld, dus wil ik ook écht een jurk dat bij me past...
Wel behoorlijk frustrerend als je hier leest dat er zoveel bruidjes hun droomjurk al gevonden hebben. Ook bij mijn vriendinnen was dit geen probleem (vaak maar één winkel bezocht...)
Enfin, ik geef de moed ook nog niet op hoor. Er zal wel ergens iets voor mij zijn. En anders laat ik het op maat maken :-)
Morgen ga ik naar Koonings in Nederland. Ze zouden daar 1.500 jurken hebben én een eigen atelier. Let's hope !!
Ik hou je op de hoogte !

veel succes nog !
Liesbet
17/05/2008



Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik16-11-2007 8:34:39

Hey

Ik heb in de eerste winkel een kleedje gezien dat mij wel beviel. Weet nu al dat ik nergens een whaw gevoel bij zal hebben. Ik ben immers zo moeilijk dat er altijd wel iets mis zal zijn. Ben ondertussen al in 4 andere winkels gaan passen en mijn eerste idee is nog steeds het best denk ik. Je hoeft je niet schuldig te voelen omdat je geen snelle beslisser bent. Ga gewoon passen tot je het vindt. tracht winkels te zoeken die niet allemaal in hetzelfde genre liggen (zo zie je zoveel mogelijk verschillende kleedjes) en pin je niet op voorhand vast op een genre. Luister ook naar de verkoopsters en als ze iets aanbevelen pas het dan gewoon eens, het kleedje dat ik het mooist vond had ik op de kapstok niet weerhouden, de verkoopster drong aan omdat dat het kleed was in de winkel dat ze het meest bij mij passen vond, en ze had wellicht gelijk...

Groetjes
Ellen
21-06-08



tinne
29-6-2008
 Meld misbruik16-11-2007 15:58:46

ik denk dat het misschien ook eens niet slecht is omiets totoaal anders te passen.Ik wou een heel simpele jurk, en heb er uiteindelijk een met een sleep en strassteentjes.Zo zie je maar.Misschien eens gaan kijken bij het merk marylise?Zijhebben ook wel leuke jurk.Nog veel succes met je zoektocht!



Mieke

 Meld misbruik16-11-2007 19:35:07

@ Liesbet

Hallo,

Ik zie dat je morgen naar Koonings gaat. Zou je me dan eens kunnen laten weten of het daar echt de moeite is? Ikzelf trouw pas in 2009 dus ik heb nog heel wat tijd maar ik ben ook echt heeeeel moeilijk op gebied van trouwkleedjes. Doordat mijn broer volgend jaar trouwt, heb ik al wat op het internet gesurft op zoek naar gepaste suitekledij en ja, dan kijk ik stiekem ook al eens naar de trouwkleedjes hé. Maar ik ben er nog geen enkel tegengekomen waarvan ik dacht: ja, dat is het! Ik vind soms wel bepaalde delen van een kleedje mooi, maar nooit het geheel. Ik vrees dus dat ik hetzelfde probleem zal hebben als jij. Bovendien moet ik ook nog op zoek naar suitekledij voor de trouw van mijn broer en ik dacht dat je dat bij Koonings ook kon kopen hé? Zou je me willen laten weten hoe het was?

Bedankt!!!

Groetjes, Mieke
27-06-09



Marie
30-8-2008
 Meld misbruik17-11-2007 21:53:11

super bedankt voor jullie reacties! ga op mijn gemak nog eens rondkijken, volgende week naar een trouwbeurs gaan en daar eens de reacties van mijn verloofde tijdens de modeshow in het oog houden...

ik wens jullie ook nog heel veel succes bij het vinden van jullie perfecte jurk!



lies
5-5-2007
 Meld misbruik18-11-2007 13:40:41

Hey,

ik ben naar Bruidshuis Ellen in Oostburg geweest om mijn trouwkleed. Ik had een hele reeks foto's mee van jurken die ik graag zag. Ze haalden ze één voor één voor mij uit, maar bij geen enkel kleed had ik een goed gevoel. Toen haalde de verkoopster een kleed uit dat ik absoluut niet mooi vond op de kapstok. Na lang aandringen van de verkoopster en van mijn ma heb ik het toch aangedaan en ja, die jurk is het dus geworden!!!! Wij zijn ondertussen 197 dagen gehuwd en ik ben nog steeds erg blij dat ik die jurk gekozen heb, want ik krijg er tot op vandaag nog steeds complimenten over!!!

Het is dus inderdaad soms beter om van uw eerste idee af te wijken en voor iets totaal anders te gaan!!

Groetjes,
Lies
197 dagen gehuwd



Liesbet

 Meld misbruik18-11-2007 14:36:49

Hoi,

Ik ben dus gisteren bij Koonings geweest. Voor mij was dit maar liefst 1,5 uur rijden, maar kom, als ik daar eindelijk mijn droomjurk zou vinden, dan had ik dat er graag voor over. Zij zouden immers de grootste collectie hebben, maar liefst 1.500 jurken. Maar wat een flop was dat zeg : al vanaf dat ik binnenkwam, wist ik dat het niets ging worden. Ze vroegen me wat ik leuk vond, terwijl ik -zoals op hun website gevraagd- al mijn favorieten reeds had doorgestuurd, tesamen met een toelichting van mijn wensen, voorkeuren en budget. Daar hadden ze dus helemaal niet naar gekeken! Zelfs toen ik het ter sprake kwam, werd er gewoon overheen gegaan. Alle jurken die ik wilde passen, bleken ze "nu net niet te hebben". Ik heb wel een aantal jurken aangehad, maar als ik dan wat informatie vroeg of de kleur,... dan konden ze daar nooit een antwoord opgeven. Ik geloof trouwens niet dat er echt 1.55à jurken hangen...
Echt, misschien zijn er meiden wél heel tevreden over (zoveel te beter), maar ik raad het niemand aan!! Ik heb gewoon en ganse middag verpruts (tesamen met moeder, schoonmoeder en schoonzus) voor niets. Hier ga ik zéker nooit naartoe !!!

Liesbet



Marie
30-8-2008
 Meld misbruik19-11-2007 7:49:49

@ Liesbet

Oei Liesbet,

het is daar precies tegengevallen. Anders moet je eens informeren bij een naaister, of zij je droomkleed niet kan maken. Ik begin stilaan ook dat idee te krijgen...

Succes nog bij je verdere zoektocht!



Wendy

 Meld misbruik19-11-2007 12:35:44

Hey Marie,

Ik wilde ook persé Linea Rafaele, ik vind dat een supermooie collectie.
Maar als ik de kleedjes aandeed... het straalde niets uit, was gewoon mijn ding niet.
Uiteindelijk heb ik een héél ander kleed gekozen dan ik zelf dacht (no way dat ik mezelf in zo'n kleed zag!!) maar je voelt het gewoon als je dat kleed aanhebt dat dat hét kleed is. En ik heb er superveel complimenten over gekregen. Zelfs al was iedereen wel een beetje verrast dat het zo'n vrouwelijk prinsesserig kleed geworden was :-)
Als je het nog niet gevonden hebt, gewoon verderkijken. Er zijn merken & modellen genoeg!!

Groetjes

Wendy
www.wendy-jonathan.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...