Nu Online
Momenteel zijn er 273 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verlovingsperiode

15-11-2007 17:07:20
hallo iedereen,
ik heb de indruk dat hier veel mensen kiezen voor een 'lange verloving'. bij ons is de tijd tussen het aanzoek en het huwelijk slechts 9,5 maand...
zijn wij abnormaal en is er een reden waarom jullie verlovingsperiode zo lang is? als jullie toch willen trouwen waarom dat zo lang wachten? denken jullie dat deze periode te kort is voor alles geregeld te krijgen voor ons? wij hebben tot nu toe op korte tijd al veel geregeld gekregen denk ik!
groetjes en nog veel plezier!

sandra
22-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 24 | Gelezen: 1094

Stephanie
12-4-2008
 Meld misbruik15-11-2007 17:15:04

als het van mij afhing dan hadden we ook geen lange verloving. Maar wij wouden graag in het voorjaar trouwen dus daarom dat we aan een verlovingsperiode van 13 maand zitten.
de periode is zeker niet te kort hoor

groetjes,

Stephanie

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-11-2007 17:18:59

wij zijn verloofd op 14 februari 2006 en trouwen in mei 2007
Aangezien we in voorjaar wilden trouwen (we trouwen ook in bali, daar is het dan goed weer)
En aangezien dat ik een perfectionist ben, die alle puntjes op de i wil, had ik toch wel wat tijd nodig om alles in orde te krijgen.
Veel feestzalen zitten toch al wel 1,5 jaar op voorhand vol. Vandaar denk ik dat meeste bruidjes er al lang mee bezig zijn.

San
12-4-2008
 Meld misbruik15-11-2007 17:24:07

Sandra,

Ik heb mijn ventje gevraagd eind augustus en op 12/04/2008 gaan we trouwen. Ik was er stiekem al lang naar aan het uitkijken en had zelfs al prijzen van feestzalen opgevraagd. Ik heb een aantal visjes geworpen naar mijn ventje maar hij beet niet. Vb in Libelle heeft eens een artikel gestaan over wel of niet trouwen. Ik heb dit heel strategisch op de juiste pagina op het toilet gelegd, maar er kwam niks van zijn kant. Het enige wat hij zei was (om te lachen wel te verstaan): regel alles maar, ik zal er zijn. Dit moest hij geen 2 keer zeggen. Ik heb voor onze 2 cavaliers een mini tshirtje gekocht en daar met een vette stift opgeschreven "bazinneke vraagt of je met haar wil trouwen" en het antwoord was JA. Vanaf dat moment heb ik mijn offertes te voorschijn getoverd en is onze voorbereiding begonnen. Met als gevolg nog 149 dagen te gaan.

Sandra
12/04/2008

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik15-11-2007 17:27:05

hey!

Wij zijn twee maand verloofd en in mei ist zover, dus ook maar 8 maand. Er waren mensen die mij afraadde om het zo snel te doen omdat er zoveel volzet zou zijn, maar als ge een bekke zoekt vindt ge nog wel wat ge wilt.
Tis inderdaad meer en meer langere verlovingen, maar ik wil de rest van mijn leven zo snel mogelijk beginnen :)

Maar ieder is daar anders in natuurlijk.

Veel succes nog met de voorbereidingen!

Hilde
16-8-2008
 Meld misbruik15-11-2007 17:34:15

Hallo Sandra,
ik denk dat de reden van de lange verlovingen vooral de zaal is! Wij hebben onze zaal in juli vastgelegd, voor de trouw in augustus volgend jaar. Maar officieel zijn we pas verloofd sinds 20 oktober, dus eigenlijk ook een korte verloving (10 mnd). Maar ik wou het juist zo, anders lijkt het zo ver weg!! Als je de zaal in orde hebt, krijg je de rest zeker op tijd gedaan denk ik! Veel plezier!
Groetjes

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik15-11-2007 17:38:45

Bij ons zitten er ook 8 maanden tussen de verloving en de trouw.
Dat is toch tijd genoeg als je de datum laat afhangen van de data waarop je favoriete zaal nog vrij is? Wij hebben nog veel zalen gevonden die nog een zaterdag vrij hadden in de periode mei/juni 2008!

Kristel

Meld misbruik15-11-2007 17:55:05

Hoi Sandra,

Wij waren vorig jaar eind Juli verloofd en zijn dit jaar in April getrouwd dus ook maar 8,5 maanden. En ik vond dat al lang :-)
Had graag een winter trouw gehad in Februari maar om persoonlijke redenen wou mijn man dit niet.
Ik vind 8,5 echt wel lang genoeg. En die zalen, ik heb zo'n 5-tal zalen gecontacteerd en die hadden allemaal nog bijna alle weekends in April vrij.
Neen, voor mij was dit lang genoeg. Je hebt meer dan tijd genoed om alles voor te bereiden. We hebben zonder probleem fotograaf, DJ enzo gevonden.
Ik denk dat het wel van de periode afhangt dat je wil trouwen, Juli en Augustus zullen wel al volgeboekt zijn denk ik.

Maak je geen zorgen, 8 maand is echt meer dan tijd genoeg!

Groetjes & succes
Kristel

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik15-11-2007 17:58:51

ok! dank jullie wel allemaal voor de geruststelling! ik had inderdaad ook de indruk dat we tijd genoeg hadden en dat zalen en fotografen toch nog vrij zijn als we hen contacteren. denk dat ik gewoon wat ongerust was geworden omdat er hier velen zijn die pas in 2009 trouwen!!
Merciekes!!

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik15-11-2007 19:44:09

Wij spraken eigenlijk al over trouwen op 08/08/08 van sinds we elkaar enkele maanden kenden (ondertussen 5,5 jaar geleden). Ik heb haar ten huwelijk gevraagd maart vorig jaar, exact 888 dagen voor het huwelijk. En toch had ze het blijkbaar niet zien aankomen (ik ben meer met zo'n getallen bezig als zij).
Deze datum kwam nu mooi uit en daarom was de verloving zolang, maar het is idd zo dat je voor "speciale" datums al héééééél lang op voorhand moet plannen, anders haal je het gewoon niet meer...

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk

Mieke

Meld misbruik15-11-2007 19:53:21

Dag Sandra,

Het is volgens mij zeker mogelijk om alles te regelen op een kortere periode. Wij zijn van plan om op 27 juni 2009 te trouwen. Nog lang, ik weet het, maar de reden hiervoor is dat we in die tussenperiode nog een volledig huis moeten verbouwen. Zijn ouders hebben namelijk nog een tweede huis dat momenteel verhuurd wordt. Ik wacht nu nog op het "officiële" aanzoek van mijn vriend en dan zullen zijn ouders de opzegbrief naar die huurders sturen. We moeten dan maximaal nog 6 maanden wachten totdat die huurders iets anders gevonden hebben en dan kunnen we pas starten met de verbouwingen. Dat zal een zware periode worden denk ik. En daarom starten we nu al wat met de voorbereidingen voor onze trouw. Andere mensen die geen rekening hoeven te maken met bouwen, verbouwen, ... kunnen inderdaad wel kiezen voor een kortere verlovingsperiode. In zo'n geval zou ik daar zelf ook voor kiezen maar bij ons is dit spijtig genoeg niet mogelijk.

Nog veel succes met de voorbereidingen!

Groetjes, Mieke
27-06-09

Marie
5-10-2008
 Meld misbruik15-11-2007 20:02:41

Mijn vriend vroeg mij eind aug dit jaar ten huwelijk dus in principe hadden we wat regelen betreft nog volgende zomer kunnen trouwen, maar we wilden op ons gemak de voorbereidingen kunnen doen en ons niet moeten laten opjagen door data die al weg zijn enz...Bovendien wilden we ook nog wat knn sparen. Uiteindelijk zullen we op 11 okt trouwen volg jaar, dus dat is een verloving van meer dan 13 maand. Ik vind dat niet zo erg. We wonen al samen dus ik ben niet zo ongeduldig, alles blijft gewoon hetzelfde of we nu getrouwd zijn of niet. Ik weet wel dat mijn vriendin die zich ook in aug verloofd heeft nog moeite had een zaal te vinden voor juni-juli, dus op dat vlak moet je er toch snel bij zijn. Groetjes! Marie

Claudia
27-6-2009
 Meld misbruik15-11-2007 20:50:55

Hoi Mieke,

eve, laten weten dat wij ook trouwen op 27 06 2009. Waar trouwen jullie juist?
Wij in Hasselt en fest in Genk. Groetjes

Jennifer
2-8-2008
 Meld misbruik15-11-2007 20:58:16

hallo,

wij zijn verloofd van eind augustus en trouwen 2 aug 08. eerst gingen we in mei trouwen maar de pastoor kon toen niet door de vele communies. dan dachten we aan een datum in juli die uiteindelijk niet lukte voor de zaal dus is het dan maar aug geworden. dusja, doordat sommige dingen bezet zijn duurt het wat langer voor we trouwen. ik verschoot toch ook dat er al veel dingen volgeboekt zaten van een jaar op voorhand zoals een fotograaf die we op het oog hadden, en een bepaalde bus.
en uiteindelijk heb ik nog geluk dat het pas in augustus is want ik heb een ongeluk gehad waarbij ik een rugfractuur heb opgelopen en voorlopig veel moet rusten. mag maanden niet werken, en moet korset dragen. zo wordt alles wel wat uitgesteld zoals een jurk gaan passen :( had voor het ongeluk nog net een eerste pasbeurt gehad maar zal nog zeker tot januari ofzo moeten wachten voor ik verder kan gaan passen. dusja al bij al chance dat er een lange periode tussenzit.

groetjes jenn

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik16-11-2007 7:43:20

Wij zullen ook anderhalf jaar verloofd zijn. Wij hebben daar deels bewust voor gekozen omdat we op ons gemak wilden uitkijken en alles regelen.
Aan de andere kant hebben we alles twee maanden later moeten leggen dan we oorspronkelijk dachten omdat mijn getuige dan pas in Belgie is.

Ann
9-9-2009
 Meld misbruik16-11-2007 9:26:46

Wij hebben ons vorige maand verloofd op 22 okt (toen waren we net 5 jaar samen). En we gaan pas 07-08-09 trouwen. Nog hééél lang dus... Maar ik hou er wel van om met de voorbereidingen bezig te zijn.
De zaal die ik in gedachten had was voor 2008 trouwens al helemaal volgeboekt. En ik hou er niet van om voor mijn 2de keus te gaan.
Een andere reden we hebben 2 kindjes(3,5 jaar en 10 weken) en we hebben vorig jaar gebouwd. Ons spaarboekje is dus zo goed als op. Met een lange verloving hebben we de tijd om dat terug een beetje bij te vullen.
Groetjes, Ann
07-08-09

Ine
16-8-2008
 Meld misbruik16-11-2007 9:30:12

Hey Sandra,

Mijn aanstaande heeft me 15-02-2007 gevraagd en we trouwen 16-08-2008. We zullen dus 1,5 jaar verloofd zijn.
De reden? 16-08-2008 kennen we elkaar 5 jaar en we wilden absoluut op die datum en geen andere trouwen. Daarom moesten we lang op voorhand een zaal boeken. We zijn onmiddellijk gaan zoeken en 1 zaal was toen al bezet.

Een vriendin van mij heeft heel haar huwelijk op een half jaar geregeld, dus het is mogelijk om in een korte periode alles te regelen.

Veel plezier met de voorbereidingen.

Griet
2-2-2008
 Meld misbruik16-11-2007 10:28:02

Bij ons is de verlovingstijd net iets langer dan 6 maanden. Ok, stressy soms, maar met al die dingen een jaar in mijn hoofd zitten, dan word ik gek! Het voordeel bij ons is dat we in de winter trouwen en qua zaal en zo geen probleem hebben gehad. Als je inderdaad in de lente of zomer trouwt, dan kan je soms op een wachttijd van meer dan 1 jaar rekenen.
Groetjes,
Griet
02-02-2008

karlijn

Meld misbruik16-11-2007 10:40:36

Hallo,

Wij trouwen nu 08/12/2007.
Mijn toekomstige heeft mij eind augustus dit jaar ten huwelijk gevraagd en dus hebben wij alles geregeld in een drie maand tijd, is goed te doen hoor! We hebben gewoon aan de zaal gevraagd welke data er nog vrij waren en toen kwam deze eruit!

Dus ja je hebt de tijd zelf in handen.

Nog veel succes

Karlijn

s
1-6-2007
 Meld misbruik16-11-2007 10:45:38

wij zijn 3 jaar verloofd geweest. Toen hij het me vroeg waren we nog student. En we wilde wachten op een bepaalde datum. In 2006 viel die op een zondag en dan kan je niet trouwen, dus moesten we wachten tot 2007.
We zijn wel alles pas beginnen regelen 6 maand voor de datum en dat was meer dan tijd genoeg...

Mieke

Meld misbruik16-11-2007 13:16:52

@ Claudia

Hallo,

Zo tof om te weten dat er nog iemand trouwt op die datum! Wij trouwen in Bovekere voor de kerk en in Koekelare voor de wet. Het feest weten we nog niet precies aangezien we nog geen feestzaal hebben vastgelegd. We twijfelen nog tussen de Vossenberg in Hooglede en 't Gravenhof in Torhout.

Groetjes, Mieke
27-06-09

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik16-11-2007 13:40:43

Tja, mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd in februari 2007, en we trouwen in mei 2008. In juni had ik nog examens, dus we zagen het niet zitten om in september of oktober te trouwen dan. En liever niet in de winter, omdat we niet te ver op reis wilden, maar toch zonnig.

En zo...

Groetjes,

Tania

Natacha B

Meld misbruik16-11-2007 13:44:59

Da's lang genoeg denk ik!

Brecht heeft me op 17 mei ten huwelijk gevraag (verrassingsweekendje in Nederland) en we gaan trouwen op vrijdag 16 mei 2008. Een jaar voorbereidingstijd dus. Da's best wel lang vind ik, maar het moet gewoon die datum zijn, dat hebben we gelijk altijd gezegd. 16 mei 2004 is namelijk onze relatie gestart en ik had het altijd fijn gevonden om ooit te trouwen op die datum (ook handig). Dus vandaar eigenlijk die 12 maand: hij vroeg het toen we 3 jaar samen waren en trouwen als we kop 4 jaar samen zijn :)

En als je een zaterdag of speciale datum (7/7/7, 8/8/8, 9/9/9, valentijn, ...) wil trouwen, moet je er ook sneller bij zijn denk ik.

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik18-11-2007 9:33:29

hallo
mijn vriend vroeg me op 15 juli 07 ten huwelijk en we trouwen op 12/09/08. iets langer of een jaar dus. het is bij ons wel nodig want ik som even op waarom het zo lang duurt:
1/ we krijgen volgend jaar nog immens grote belastingen die we moeten betalen (+- 1500 euro)
2/ bijgevolgd dat we nog moeten bijsparen natuurlijk
3/ wij moeten zelf alles betalen voor ons huwelijk (hiermee bedoel ik niets slechts)

daarom duurt het zo lang van ons. maar ik weet zeker dat we dubbel en dik van de dag gaan genieten. en neen, het duurt niet zo lang omdat we twijfels zouden hebben. We gaan er echt voor!
groetjes
cindy
http://cindyenyoni.bruiloftsite.nl

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik21-11-2007 16:10:47

Hey Sandra,

Als ik op deze website kijk, dan lijkt het idd of er veel zijn die voor een lange tijd verloofd zijn, maar wij zijn getrouwd in oktober, waren verloofd sinds eind januari , dus ook 9,5 maand. En twee nichten van mijn man zijn na ons verloofd en nog voor ons getrouwd! Een vriendin van mij was ongeveer samen met ons verloofd (eind januari dus) en is getrouwd half augustus ... Je ziet er zijn er nog genoeg die alles op een (iets) kortere tijd regelen. Die vriendin zei het volgende 'toch leuk om alles ook onmiddellijk te kunnen vastleggen en niet steeds te moeten twijfelen of je het binnen twee jaar nog zo mooi zult vinden'

veel succes,
elke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...